معرفی چری آریزو ۸ پرو با پیشرانه قویتر و طراحی شبیه آئودی!
چری نسخه جدیدی از سدان پرچمدار آریزو ۸ پرو را برای مدل ۲۰۲۵ معرفی کرد. این مدل که با نام 400TGDI DCT Luxury عرضه میشود، با افزایش جزئی اما محسوس در توان پیشرانه و قیمتی رقابتی راهی بازار خواهد شد. این تریم جدید با قیمت پایه ۱۳۲٬۹۰۰ یوان، معادل تقریبی ۱۸٬۸۰۰ دلار آمریکا، به بازار عرضه شده است. این استراتژی نشان میدهد که چری قصد دارد بدون تغییرات بنیادین در ظاهر، روی بهبود تجربه رانندگی تمرکز کند.
اصل ماجرا زیر کاپوت پنهان شده است. موتور ۲ لیتری توربوشارژ این خودرو بهینهسازی شده و اکنون قادر است ۲۵۷ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتنمتر گشتاور تولید کند. این اعداد در مقایسه با مدل قبلی که ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۹۰ نیوتنمتر گشتاور داشت، یک جهش کوچک اما قابلتوجه محسوب میشود.
از نظر طراحی، چری به ترکیب برنده دست نزده است. ظاهر خارجی تقریباً مشابه نسخه قبلی 2.0T است. جلوپنجره ششضلعی با طرح لانهزنبوری مشکی همچنان خودنمایی میکند که در کنار چراغهای چندضلعی، کاملاً آئودی A7 را به یاد میآورد. در نمای عقب نیز چراغهای سراسری و چهار سر اگزوز (دو خروجی در هر طرف) حفظ شدهاند. تنها تغییری که خبر از باطن قدرتمندتر خودرو میدهد، تغییر نشان حک شده در پشت خودرو از 390T به 400T است.
ابعاد خودرو با طول ۴٬۸۰۰ میلیمتر، عرض ۱٬۸۴۳ میلیمتر و ارتفاع ۱٬۴۶۹ میلیمتر بدون تغییر باقی مانده و خریداران میتوانند بین رینگهای ۱۷ یا ۱۸ اینچی یکی را انتخاب کنند. در برخی تصاویر، کالیپرهای ترمز قرمزرنگ نیز به چشم میخورد که بر حس اسپرت خودرو میافزاید. کابین نیز همان فضای آشنای مدل قبلی را ارائه میدهد. یک فرمان سهپره، صفحه آمپر دیجیتال ۱۰٫۲۵ اینچی و یک صفحهنمایش لمسی شناور ۱۵٫۶ اینچی در مرکز داشبورد، ویژگیهای داخلی برجسته این خودرو هستند. شیفتر الکترونیکی دنده و ترکیب رنگ مشکی-قرمز در طراحی داخلی، فضایی مدرن و جذاب ایجاد کرده است.
آریزو ۸ پرو در بازار چین با رقبای سرسختی مانند لینک اند کو ۰۳ و گک آیون یانگبائو دستوپنجه نرم میکند ولی بااینحال توانسته فروش نسبتاً مناسبی را تجربه کند. خانوادهٔ آریزو ۸ در ماه نوامبر ۲۰۲۵ توانست به فروش ۱۱٬۷۷۵ دستگاه دست یابد که نشان از محبوبیت بالای آن دارد.