معرفی سوپربایک چینی با پیشرانه چهار سیلندر ایتالیایی

شنبه 22 آذر 1404 - 08:00
مطالعه 3 دقیقه
سوپربایک چینی QJ موتور SRK 1051 RR
شرکت چینی QJ موتور سوپربایک جدیدی بنام SRK 1051 RR را معرفی کرده که به پیشرانهٔ چهار سیلندر ساخت ایتالیا مجهز است.
تبلیغات

خطوط تهاجمی، بازوی عقبی تکی الهام‌گرفته از دوکاتی و تناسبات بی‌نقص بدنه، ایتالیا را فریاد می‌زند اما صبر کنید، اینجا خبری از بولونیا نیست. این یک سوپربایک چینی است که آمده تا بزرگان را به چالش بکشد. این ساختهٔ جدید، QJMotor SRK 1051 RR نام دارد؛ محصولی از یک غول موتورسیکلت‌سازی چینی که با استراتژی هوشمندانه‌ای، مرزهای بین شرق و غرب را در هم شکسته است. راز این ظاهر فریبنده نه در کپی‌کاری، بلکه در استخدام استعدادهای اصیل ایتالیایی نهفته است.

تمام مراحل طراحی این موتورسیکلت توسط استودیوی ایتالیایی C-Creative انجام شده است. استودیویی که توسط جیووانی کاستیلیونی، مدیرعامل سابق برند افسانه‌ای MV آگوستا تأسیس شده است. رهبری تیم طراحی نیز بر عهدهٔ آدریان مورتون بوده؛ همان مردی که برخی از نمادین‌ترین موتورسیکلت‌های تاریخ ام‌وی آگوستا را خلق کرده است. در دل شاسی فولادی این سوپربایک، یک پیشرانهٔ ۴ سیلندر خطی به حجم ۱۰۵۱ سی‌سی می‌تپد. این موتور که نسخهٔ حجیم‌شدهٔ مدل قبلی (SRK 921 RR) است، قدرتی معادل ۱۴۴ اسب بخار تولید می‌کند. شاید این عدد برای رقابت با غول‌های ۲۰۰ اسب بخاری بازار کافی نباشد، اما برای یک سواری هیجان‌انگیز و نفس‌گیر در جاده، کاملاً کافی خواهد بود.

QJ موتور برای فرزند جدیدش سنگ تمام گذاشته است. لیست تجهیزات استاندارد آن هر اروپایی مغروری را به فکر فرومی‌برد. سیستم ترمز از برند معتبر برمبو تأمین شده و به ترمز ضد قفل حساس به زاویه مجهز است. سیستم تعلیق کاملاً قابل تنظیم نیز محصول شرکت Marzocchi است. امکانات الکترونیکی هم چشمگیر هستند. کوئیک‌شیفتر دوطرفه، کنترل کشش حساس به زاویه، کروز کنترل، سیستم پایش فشار باد تایرها و یک نمایشگر TFT رنگی با قابلیت اتصال به تلفن هوشمند برای ناوبری و مدیا، همگی به‌صورت استاندارد عرضه می‌شوند.

تنها نقطه‌ای که شاید کمی توی ذوق بزند، وزن ۲۱۵ کیلوگرمی آن است که نسبت به رقبای ۱۸۰ تا ۲۰۰ کیلوگرمی، کمی سنگین به نظر می‌رسد؛ اما برگ برندهٔ اصلی این سوپربایک QJ موتور قیمت است. البته هنوز قیمت نهایی اعلام نشده اما انتظار می‌رود این موتورسیکلت که در اوایل سال آینده وارد بازار اروپا می‌شود، قیمتی به‌مراتب رقابتی‌تر از رقبای اروپایی خود داشته باشد. این مدل به‌وضوح نشان می‌دهد که دوران نگاه از بالا به پایین به محصولات چینی، حداقل در دنیای موتورسیکلت، به سر آمده است.

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.