تولد دوباره پونتیاک ترنس ام، بازگشت اسطوره آمریکایی با ۱۰۰۰ اسب بخار

یک‌شنبه 23 آذر 1404 - 10:00
مطالعه 4 دقیقه
پونتیاک ترنس ام جدید
جنرال موتورز ۱۵ سال پیش پونتیاک را به تاریخ سپرد اما یک شرکت جاه‌طلب، افسانهٔ ترنس ام را با قدرتی ویرانگر به خیابان‌ها بازگردانده است.
تبلیغات

افسانه پونتیاک بازگشته است اما نه به دست خالقش، جنرال موتورز بلکه توسط تیمی بااستعداد و عاشق در شرکت Trans Am Depot که تصمیم گرفتند اجازه ندهند نام این خودروی عضلانی نمادین در غبار زمان محو شود. آن‌ها با استفاده از شورلت کاماروی مدرن، هیولایی را خلق کرده‌اند که چیزی فراتر از یک کیت بدنه ساده است؛ این یک تولد دوباره کامل است. برای دهه‌ها، شورلت کامارو و پونتیاک فایربرد (که مدل ترنس ام، نسخه پرچم‌دار آن بود) دو برادرخوانده‌ای بودند که در پاسخ به محبوبیت بی‌رقیب فورد موستانگ متولد شدند؛ اما وقتی جنرال موتورز در سال ۲۰۰۹ برند پونتیاک را کنار گذاشت، به نظر می‌رسید ترنس ام برای همیشه از بین رفته است. خوشبختانه، این پایان داستان نبود.

تیم Trans Am Depot یک شورلت کاماروی نسل ششمی را به‌عنوان بوم نقاشی خود انتخاب کردند اما این پروژه هرگز یک تغییر چهره سطحی نبود. هر خودرو تا شاسی لخت می‌شود و سپس با جایگزینی بیش از ۳۵۰ قطعه کارخانه‌ای، از نو مونتاژ می‌شود. بسیاری از پنل‌های بدنه سفارشی، ازجمله کاپوت، گلگیرها و سپرهای جلو و عقب که با الهام از طراحی محبوب نسل سوم ترنس ام ساخته شده‌اند، از فیبر کربن باکیفیت هستند. این فرآیند چنان دقیق است که به گفته شرکت، کیفیت رنگ نهایی حتی از رنگ کارخانه‌ای جنرال موتورز هم بالاتر است.

این بازسازی فقط به ظاهر محدود نمی‌شود و هرچند مشتریان می‌توانند موتورهای V8 استاندارد کامارو را انتخاب کنند اما برای کسانی که خواهان قدرتی ویرانگر هستند نیز خبرهای خوبی وجود دارد. برای این ترنس ام جدید یک موتور سفارشی ۷.۴ لیتری LSX قابل انتخاب خواهد بود که در قوی‌ترین حالت خود، به لطف یک سوپرشارژر غول‌پیکر، قدرتی معادل ۱۰۰۰ اسب بخار تولید می‌کند. برای مهار این قدرت سرسام‌آور، ترنس ام مدرن به کیت ترمز بزرگ برمبو، آنتی‌رول بارهای ضخیم‌تر و هندسه سیستم تعلیق بازنگری‌شده مجهز شده تا اطمینان حاصل شود که این هیولا به همان خوبی که شتاب می‌گیرد، متوقف و کنترل می‌شود.

پونتیاک ترنس ام جدید
پونتیاک ترنس ام جدید
پونتیاک ترنس ام جدید

جزئیات نوستالژیک در همه‌جا به چشم می‌خورد. از رینگ‌های ۲۰ اینچی سفارشی با طرح کلاسیک گرفته تا تودوزی و رو دری‌های جدید که همگی یادآور مدل‌های نمادین پونتیاک هستند؛ اما شاید جذاب‌ترین ویژگی، امکان سفارش سقف تی‌تاپ باشد؛ گزینه‌ای که در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ میلادی روی فایربرد و کامارو بسیار محبوب بود. البته داشتن چنین شاهکار سفارشی ارزان تمام نمی‌شود. گرچه قیمت‌گذاری رسمی اعلام نشده اما انتظار می‌رود این ترنس ام مدرن، بسته به گزینه‌ها و سطح قدرت، قیمتی بین ۱۰۰ هزار تا ۳۰۰ هزار دلار داشته باشد. این قیمتی است که برای زنده کردن یک افسانه و داشتن خودرویی که حتی مدیران جنرال موتورز را به تحسین واداشته، باید پرداخت.

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.