رکوردشکنی زینگر 21C در پیست لاگونا سکا و تحقیر کونیگزگ!

سه‌شنبه 25 آذر 1404 - 22:00
مطالعه 2 دقیقه
رکوردشکنی زینگر در پیست لاگونا سکا
نبرد هایپرکارها از همیشه داغ‌تر شده و زینگر با یک رکوردشکنی ویرانگر، کونیگزگ را با اختلاف نزدیک به ۲ ثانیهٔ کامل در پیست لاگونا سکا تحقیر کرد.
تبلیغات

هایپرکار آمریکایی زینگر 21C با ثبت زمان شگفت‌انگیز یک دقیقه و ۲۲.۳۰ ثانیه در پیست مشهور لاگونا سکا رکورد رقیب سوئدی خود، کونیگزگ را به معنای واقعی کلمه نابود کرد. این یک پیروزی معمولی نیست. در دنیایی که رکوردها با کسری از ثانیه جابجا می‌شوند، زینگر نزدیک به دو ثانیهٔ کامل (دقیقاً ۱.۸ ثانیه) از بهترین زمان کونیگزگ سریع‌تر بود. شگفتی بزرگ زمانی نمایان می‌شود که به اعداد نگاه می‌کنیم. زینگر 21C با پیشرانهٔ ۲.۸۸ لیتری توئین توربو V8 و دو موتور الکتریکی، مجموعاً ۱۲۵۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. در طرف دیگر، هایپرکار کونیگزگ سدیر اسپیر، ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت دارد که ۳۵۰ اسب بخار بیشتر از رقیب آمریکایی است. این اختلاف قدرت، پیروزی زینگر را حیرت‌انگیزتر می‌کند.

لوکاس زینگر، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت، در مصاحبه‌ای اشاره کرد که خودروی آن‌ها بدون هیچ‌گونه تغییری، محدودیت‌های نویز ۹۹ دسی‌بلی پیست را رعایت کرده است. این یعنی 21C با تمام توان واقعی خود به میدان آمده بود. البته، تیم کونیگزگ هم دلایل خود را دارد. آن‌ها برای رعایت قوانین سروصدا، یک صدا خفه‌کن بزرگ روی خودرو نصب کرده بودند که احتمالاً بر عملکرد تأثیر گذاشته است. علاوه بر این، به‌جای رینگ‌های سبک کربنی، از رینگ‌های سنگین‌تر منیزیومی استفاده کردند چون تنها رینگ‌هایی بودند که لاستیک نو برایشان موجود بود. این عوامل نشان می‌دهد که کونیگزگ هنوز پتانسیل بهبود رکورد خود را دارد اما آیا می‌تواند اختلاف عظیم نزدیک به دو ثانیه را جبران کند؟ این سؤالی است که آینده به آن پاسخ خواهد داد.

جالب اینجاست که خودرویی که این رکورد را ثبت کرد، همان ماشینی است که پیش‌ازاین در یک رالی چندروزه در کالیفرنیا شرکت کرده و چندین رکورد دیگر را هم جابجا کرده بود. این موضوع، استهلاک پایین و قابلیت اطمینان فوق‌العادهٔ 21C را ثابت می‌کند. لوکاس زینگر می‌گوید زمان ثبت‌شده «به شبیه‌سازی‌های کامپیوتری ما نزدیک‌تر بود» که احتمالاً یعنی هنوز هم می‌توانند سریع‌تر بروند. او همچنین به برنامه‌های آینده اشاره کرد و گفت که تیم زینگر همچنان علاقه‌مند است سال آینده راهی اروپا و احتمالاً پیست نوربرگ‌رینگ شود.

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.