چلنجر هلکت ۱۰۰۰ اسب بخار با ظاهر کلاسیک چارجر!

پنج‌شنبه 27 آذر 1404 - 10:00
مطالعه 3 دقیقه
دوج چلنجر با ظاهر چارجر کلاسیک
این یک خودروی عضلانی کلاسیک نیست، بلکه یک هلکت مدرن با قلب ۱۰۰۰ اسب بخاری است که در پوسته‌ای از فیبر کربن پنهان شده است.
تبلیغات

ظاهر خودرو دهه ۶۰ میلادی را فریاد می‌زند اما زیر پوست فیبر کربنی‌اش، قلبی مدرن و وحشی با قدرت ۱۰۰۰ اسب بخار می‌تپد. این پرومتئوس نام دارد، جدیدترین شاهکار شرکت تیونینگ اکسوماد که یک دوج چلنجر هلکت ردای مدرن را به یک هیولای کلاسیک‌نما تبدیل کرده است. این پروژه که نامش را از شخصیت اساطیری یونان که آتش را از خدایان دزدید گرفته، بلندپروازانه‌ترین ساختهٔ اکسوماد تا امروز است. آن‌ها به‌جای بازسازی یک خودروی قدیمی، یک خودروی جدید را گرفته و به آن هویتی کلاسیک بخشیده‌اند؛ فرآیندی که به رتروماد شهرت دارد.

بدنهٔ پرومتئوس به‌طور کامل از فیبر کربن ساخته شده و با رنگ قرمز آب‌نباتی تیره و جذاب پوشیده شده است. این انتخاب جسورانه، درعین‌حال که به دوران خودروهای عضلانی ادای احترام می‌کند، با نمایش بافت فیبر کربن، ماهیت مدرن آن را نیز به رخ می‌کشد. طراحان اکسوماد در نمای جلو دست به یک جراحی عمیق زده‌اند. چهرهٔ استاندارد چلنجر جای خود را به یک دماغهٔ سفارشی داده که چراغ‌های اصلی را پشت یک جلوپنجرهٔ مشکی مشبک پنهان می‌کند؛ نگاهی مرموز و تهدیدآمیز که یادآور خودروهای آن دوران است. کاپوت سفارشی، پوستهٔ جدید درها، ستون‌های بازطراحی شده و شیشهٔ عقب منحصربه‌فرد، این دگرگونی را تکمیل می‌کنند. رینگ‌های ۲۰ اینچی فورج‌لاین و ترمزهای شش پیستونهٔ برمبو، تنها گوشه‌ای از قدرتی را که زیر این پوسته پنهان شده، لو می‌دهند.

زیر این ظاهر کلاسیک، قلب یک هیولای مدرن قرار دارد. خودروی پایه، یک دوج چلنجر هلکت ردآی جیل‌بریک با پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری سوپرشارژ V8 است؛ اما این قدرت برای اکسوماد کافی نبود. آن‌ها برای تزریق نیرویی ویرانگر، به سراغ متخصصان هنسی رفتند. نتیجهٔ این همکاری، نصب پکیج H1000 است که خروجی موتور را به ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۲۸۵ نیوتن‌متر گشتاور رسانده است. این اعداد و ارقام، پرومتئوس را مستقیماً وارد قلمرو سوپراسپرت‌ها می‌کند و شتاب‌گیری آن را به تجربه‌ای نفس‌گیر بدل می‌سازد.

دوج چلنجر با ظاهر چارجر کلاسیک
دوج چلنجر با ظاهر چارجر کلاسیک

اگرچه وزن دقیق خودرو اعلام نشده، اما استفاده از بدنهٔ تمام فیبر کربن به‌طور حتم وزن آن را نسبت به مدل استاندارد کاهش داده است. نکتهٔ مهم این است که با وجود این تغییرات گسترده، تمامی سیستم‌های ایمنی مدرن و امکانات رفاهی دوج، مانند دوربین دنده‌عقب، حفظ شده‌اند. کابین خودرو تا حد زیادی دست‌نخورده باقی‌مانده اما اکسوماد صندلی‌ها را با چرم قهوه‌ای جدید و دوخت‌های لوزی‌شکل روکش کرده و تریم جدیدی را روی پنل درها به کار برده است تا حس تجمل با حال‌وهوای کلاسیک خودرو هماهنگ باشد.

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.