پیکاپ سه کابین و ششدر فورد، کابوسی برای شاسیبلندها!
در بازاری که از وانتهای غولپیکر و شاسیبلندهای متنوع پر شده، شاید تصور کنید برای هر سلیقهای یک خودرو وجود دارد اما همیشه گوشههایی از بازار خالی میماند؛ فضاهایی که آنقدر بزرگ نیستند تا یک محصول اختصاصی برایشان تولید شود اما ظاهراً این موضوع برای شرکت کینگ سریز و وانتهای سفارشی ششدر و سهردیفهٔ فورد سوپر دیوتی صدق نمیکند. بله، شرکتی وجود دارد که وانتهای عظیمالجثه را تحویل میگیرد و آن را از چیزی که هست، بزرگتر میکند.
داستان کینگ سریز از داکوتای جنوبی و یک نیاز خانوادگی شروع شد. مؤسس این شرکت پس از ازدواج، صاحب خانوادهای هشتنفره میشود و آنها نمیخواستند برای سفر همیشه از چند خودرو استفاده کنند؛ بنابراین، به یک وسیله نقلیه جدید نیاز داشتند. البته خودروهایی برای جابجایی این تعداد مسافر وجود دارد. شورلت سابربن یا فورد اکسپدیشن مکس بهراحتی هشت نفر را در خود جای میدهند و فضای بار و ظرفیت بکسل قابلقبولی هم دارند. حتی ونهای مسافری مثل شورلت اکسپرس یا فورد ترانزیت گزینههای جادارتری هستند اما به هر دلیلی، چه یک نیاز واقعی و چه علاقهٔ شخصی به وانت، مؤسس شرکت تصمیم گرفت خودش دستبهکار شود و یک وانت فورد سوپر دیوتی ششدر و سهردیفه بسازد.
از آن زمان، ظاهراً افراد زیادی با نیازها و خواستههای مشابه پیدا شدند و حالا کینگ سریز نهتنها وانتهای کامل و سفارشی میفروشد، بلکه کیتهای تبدیل را هم عرضه میکند تا خود مالکان بتوانند این هیولا را بسازند. هرچند کینگ سریز در حال حاضر فقط روی وانتهای فورد کار میکند اما طیف وسیعی از مدلها را پوشش میدهد. کیتهای این شرکت برای مدلهای ۲۰۱۷ به بعد طراحی شدهاند اما کارگاه اصلی، مدلهای قدیمیتر تا سال ۲۰۱۱ را هم میپذیرد. فرآیند کار، چه برای ساخت یک خودروی کامل و چه ارسال کیت، با بریدن و اصلاح بدنهٔ آلومینیومی سوپر دیوتی آغاز میشود. این شرکت برای سقف یک قطعهٔ کامپوزیتی سفارشی ساخته و درهای وسط را نیز با کامپوزیت و فیبر کربن تقویت کرده است.
کیتهای پایه، شامل یک کابین کامل ششدر و آماده برای رنگآمیزی است. قیمت این کیت پایه از ۲۳,۵۸۰ دلار شروع میشود اما باید کابین اصلی پیکاپ را در اختیار شرکت قرار داد. این کیت هنوز به نصب قطعاتی مثل نوارهای آببندی نیاز دارد. البته میتوان با پرداخت هزینهٔ بیشتر، نصب عایق، پوشش ضدخوردگی و حتی رنگآمیزی را هم به خود شرکت سپرد.
برای تکمیل پروژه نیز همچنان باید شاسی وانت کشیدهتر شود. برای کسانی که حوصلهٔ این دردسرها را ندارند، کینگ سریز میتواند یک وانت کامل را در کارگاه خودش بسازد. این نسخه علاوه بر تکمیل بودن، شامل ارتقاهایی مثل رنگآمیزی جدید، پوشش محافظ قسمت بار، رکابهای جانبی، ضربهگیرهای جدید، پورتهای شارژ USB اضافی، تودوزی چرم و عایقبندی صوتی و حرارتی پیشرفته است. این شرکت حتی باتریها، کمکفنرها، رینگها و لاستیکهای خودرو را هم تعویض میکند. خریداران فقط باید کمی صبور باشند چون ساخت هر دستگاه بین ۱۴ تا ۱۶ هفته زمان میبرد.