قیمت نهایی نیسان سیلفی پلاس هیبریدی در ایران اعلام شد

چهارشنبه 26 آذر 1404 - 15:33
مطالعه 5 دقیقه
نیسان سیلفی هیبریدی ای پاور پلاس وارداتی
نسخه اقتصادی سدان نیسان سیلفی در نسخه پلاس با قیمتی رقابتی سعی دارد تا به عنوان یک خودروی خانوادگی مدرن و متفاوت، تجربه‌ای نو از رانندگی ارائه کند.
تبلیغات

نیسان سیلفی پلاس هیبریدی با فناوری منحصربه‌فرد e-Power و قیمت قطعی ۳ و نیم میلیارد تومان، یکی از متفاوت‌ترین سدان‌های وارداتی بازار ایران است؛ خودرویی که عملاً مثل برقی‌ها رانده می‌شود، اما به شارژر نیازی ندارد.

قیمت قطعی نیسان سیلفی پلاس هیبریدی در ایران

بر اساس اعلام رسمی شرکت آرینا درایو، قیمت نهایی نیسان سیلفی پلاس هیبریدی با احتساب کلیه هزینه‌های جانبی شامل مالیات، عوارض، بیمه و شماره‌گذاری، ۳ میلیارد و ۵۱۹ میلیون تومان تعیین شده است. این رقم، سیلفی را در رده سدان‌های نیمه‌لوکس وارداتی و بالاتر از بسیاری از رقبای بنزینی بازار قرار می‌دهد.

فناوری e-Power؛ وقتی بنزین فقط برق تولید می‌کند

مهم‌ترین ویژگی نیسان سیلفی پلاس، استفاده از سیستم انحصاری e-Power است؛ فناوری‌ای که نیسان آن را نخستین‌بار در بازار چین عرضه کرد و بعدها به بازارهای جهانی گسترش داد.

در این ساختار، موتور بنزینی هیچ اتصال مکانیکی مستقیمی به چرخ‌ها ندارد و تنها نقش آن، تولید برق است. به بیان ساده‌تر، سیلفی e-Power را می‌توان یک خودروی برقی با ژنراتور بنزینی یا یک هیبریدی سری (Series Hybrid) دانست.

مشخصات فنی نیسان سیلفی پلاس e-Power

مشخصه

مقدار

موتور بنزینی

۱.۲ لیتری، سه سیلندر

نقش موتور بنزینی

ژنراتور تولید برق

موتور الکتریکی

نصب‌شده روی محور جلو

قدرت موتور الکتریکی

۱۳۶ اسب بخار

گشتاور

۳۰۰ نیوتن‌متر

مصرف سوخت ترکیبی

حدود ۳.۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

سیستم انتقال قدرت

تمام‌برقی (بدون گیربکس سنتی)

شتاب‌گیری سریع، سکوت حرکتی و پاسخ آنی پدال گاز، از ویژگی‌هایی است که سیلفی را به تجربه‌ای بسیار نزدیک به خودروهای تمام برقی تبدیل می‌کند.

بازیابی انرژی و e-Pedal؛ رانندگی با یک پدال

در نیسان سیلفی e-Power، هنگام برداشتن پا از روی پدال گاز یا ترمزگیری، سیستم بازیابی انرژی فعال شده و باتری‌ها را شارژ می‌کند.

اما نکته جذاب‌تر، وجود فناوری e-Pedal است. به لطف این سیستم، با کاهش فشار روی پدال گاز، خودرو به‌صورت خودکار شروع به کاهش سرعت می‌کند؛ بدون آنکه نیازی به فشردن پدال ترمز باشد.

پدال ترمز همچنان وجود دارد، اما در رانندگی روزمره، دفعات استفاده از آن به شکل محسوسی کاهش می‌یابد؛ چیزی که به‌ویژه در ترافیک شهری ایران، یک نعمت تمام‌عیار است.

طراحی ظاهری؛ بلوغ ژاپنی با چاشنی تهاجم

نیسان سیلفی نسل چهارم (اتاق B18) از نظر طراحی، کاملاً بالغ و مدرن ظاهر می‌شود. جلوپنجره بزرگ مشکی با نوارهای کرومی، چراغ‌های LED باریک و کشیده و خطوط اسپرت بدنه، باعث شده‌اند این سدان ابعادی بزرگ‌تر از واقعیت خود به نمایش بگذارد؛ بدون آنکه فضای کابین قربانی طراحی شود.

نسخه وارداتی ایران، فیس‌لیفت ۲۰۲۳ بازار جهانی است که تحویل آن به خریداران ایرانی از تابستان ۱۴۰۴ آغاز شد.

تیپ‌های وارداتی و تفاوت‌ها در بازار ایران

نیسان سیلفی وارداتی، به‌دلیل محدودیت سقف قیمت ۲۰ هزار دلاری، با تیپ فول آپشن «اولترا» وارد کشور نشد. در عوض، دو تیپ زیر به بازار ایران راه پیدا کردند:

  • تیپ پلاس | واردکنندگان: آرینا درایو و آمیتیس خودرو
  • تیپ مکس ادیشن | واردکننده: نامی خودرو

در تیپ پلاس، برخی امکانات مهم حذف شده‌اند، از جمله:

  • کروز کنترل
  • برخی سیستم‌های کمک‌راننده
  • رادارهای ایمنی
  • نوربالای اتوماتیک

البته امکان نصب کروز کنترل، رادار نقطه کور و رادار تغییرلاین را به‌صورت افترمارکت توسط واردکنندگان برای مشتریان فراهم است. مهمترین رقبای این خودرو در بازار ایران را باید کرولا هیبرید، کگ امپو هیبریدی، هیوندای النترا و حتی فونیکس آریزو ۸ نام برد.

جمع‌بندی؛ سیلفی برای چه کسی مناسب است؟

نیسان سیلفی پلاس هیبریدی، انتخابی خاص برای کسانی است که:

  • تجربه رانندگی خودروهای برقی را می‌خواهند
  • اما زیرساخت شارژ و دردسرهای آن را نه
  • مصرف سوخت پایین و سکوت حرکتی برایشان اولویت دارد
  • و حاضرند برای تکنولوژی متفاوت، هزینه بیشتری بپردازند
نیسان سیلفی هیبریدی ای پاور پلاس وارداتی
نیسان سیلفی هیبریدی ای پاور پلاس وارداتی
نیسان سیلفی هیبریدی ای پاور پلاس وارداتی
نیسان سیلفی هیبریدی ای پاور پلاس وارداتی
نیسان سیلفی هیبریدی ای پاور پلاس وارداتی

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.