رولزرویس اسپکتر منصوری، ترکیب طلا و فیبر کربن با صدای اگزوز مصنوعی!
در دنیای تیونینگ خودرو، منصوری شهرت خود را مدیون تبدیل خودروهای گرانقیمت به آثاری است که مرز میان شکوه و اغراق را جابجا میکنند و جدیدترین پروژهی آنها نیز از این قاعده مستثنی نیست. این بار، قربانی یک رولزرویس اسپکتر، اولین خودروی برقی این برند بریتانیایی بوده است. این پروژه که «Equista Linea d’Oro» نام گرفته، ترکیبی دیوانهوار از فیبر کربن فورجکاری شده و طلای واقعی است. جشن طلاکاری از همان نمای جلو آغاز میشود؛ جایی که جلوپنجرهی باوقار رولزرویس، حالا با روکشی کامل از طلا میدرخشد. حتی مجسمهی مشهور روح خلسه نیز به یک قطعه طلای نیمهشفاف و نورانی تبدیل شده که جلوهای سورئال به خودرو میبخشد.
کاپوت خودرو کاملاً با یک نمونه از جنس فیبر کربن فورجکاری شده با تکههای درشت، شبیه به سطح توپ گلف، جایگزین شده است. این الگوی کربنی و طلایی در سراسر بدنه، از پنلهای جانبی گرفته تا دستگیره درها و قاب پنجرهها، ادامه پیدا میکند. رینگهای عظیمالجثهی ۲۴ اینچی فورجکاری شده که آنها هم روکش طلا دارند، آخرین میخ را بر تابوت ظرافت ذاتی رولزرویس میکوبند.
این نمایش تجمل به داخل کابین هم کشیده شده است. صندلیها با چرم سفید اعلا و دوختها و نوارهای طلایی تزئین شدهاند. منصوری فیبر کربن و طلا را به داشبورد، کنسول میانی و حتی فرمان هم اضافه کرده است. جزئیات بهقدری عجیب هستند که حتی قاب بلندگوها، کلیدها و دستهی چترهای معروف داخل درها نیز از طلا ساخته شدهاند.
معمولاً در این بخش از گزارش، باید از تغییرات فنی و افزایش قدرت موتور صحبت کنیم؛ اما اسپکتر یک خودروی برقی است و منصوری به قوای محرکهی آن دست نزده است. باتری و موتورهای الکتریکی کاملاً استاندارد باقی ماندهاند اما منصوری راه دیگری برای جلبتوجه پیدا کرده است. آنها مجموعهای از بلندگوهای خارجی را زیر سپر عقب نصب کردهاند که کارشان تولید صدای ساختگی یک موتور بنزینی قدرتمند است! این یعنی یک خودروی برقی که ذاتاً بیصدا است، حالا طوری غرش میکند که همه از حضورش باخبر شوند؛ تصمیمی که امضای خالص منصوری پای آن است.