معرفی تویوتا کرولا چینی ۲۰۲۶ با طول بیشتر و طراحی شبیه پریوس
درحالیکه تمام دنیا منتظر رونمایی از نسل جدید کرولا است، دو نسخه فیسلیفت و کشیده از این سدان محبوب را منحصراً برای بازار چین معرفی کرده است. این مدلهای جدید که با تمرکز بر راحتی سرنشینان عقب و تکنولوژیهای روز طراحی شدهاند، نشاندهنده اهمیت استراتژیک بازار چین برای این غول خودروسازی ژاپنی است. این دو خودرو توسط دو شریک تجاری تویوتا در چین، یعنی فاو و گک میشوند و به ترتیب با نامهای کرولا و لوین L به فروش خواهند رسید. هر دو مدل از فاصله محوری بلندتر و کابینی متحول شده بهره میبرند.
کرولا فاو، تهاجمیتر و شبیه به پریوس
نسخهای که توسط فاو تولید میشود، با چراغهای جلوی چکشی و سپری کاملاً جدید، چهرهای تهاجمی و آیندهنگرانه به خود گرفته که بیشباهت به مدل پریوس نیست. مهمترین تغییر این خودرو، افزایش ۵۰ میلیمتری فاصله بین دو محور است که طول آن را به ۲,۷۵۰ میلیمتر رسانده است. این افزایش به معنای فضای پای بسیار بیشتر برای سرنشینان عقب است؛ فاکتوری که در بازار چین بسیار اهمیت دارد. در داخل کابین، داشبورد کاملاً بازطراحی شده است. دکمههای فیزیکی کنسول مرکزی جای خود را به یک نمایشگر غولپیکر ۱۲.۹ اینچی دادهاند و یک صفحه آمپر دیجیتال ۸.۸ اینچی نیز اطلاعات رانندگی را به نمایش میگذارد. صندلیهای جدید با پشتسریهای یکپارچه و شارژر بیسیم سریعتر، حس مدرن بودن کابین را تکمیل میکنند.
لوین L گک، مجهز به تکنولوژی هواوی
در سوی دیگر، مدل لوین L که توسط گک عرضه میشود، ظاهری محافظهکارانهتر و نزدیکتر به نسخه جهانی کرولا دارد. این مدل نیز از همان فاصله محوری کشیده ۲,۷۵۰ میلیمتری بهره میبرد تا راحتی سرنشینان را تضمین کند. برگ برنده اصلی لوین L در کابین آن نهفته است. سیستم اطلاعات و سرگرمی این خودرو به پلتفرم HiCar 5.0 هواوی مجهز شده و از تراشه قدرتمند کوالکام 8155P برای پردازش استفاده میکند. این همکاری نشان از تلاش تویوتا برای بومیسازی محصولات خود با کمک غولهای فناوری چین دارد.
هر دو سدان با سه گزینه پیشرانه عرضه میشوند که شامل یک موتور ۱.۲ لیتری توربوشارژ با قدرت ۱۱۴ اسب بخار، یک موتور ۲ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۱۷۰ اسب بخار و یک نسخهٔ هیبریدی ۱.۸ لیتری با مجموع قدرت ۱۳۵ اسب بخار است. تمام مدلها به گیربکس اتوماتیک CVT و سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو مجهز هستند. تویوتا اعلام کرده است که این دو مدل طی هفتههای آینده در چین عرضه خواهند شد اما هیچ برنامهای برای فروش آنها در بازارهای دیگر وجود ندارد. به نظر میرسد سایر نقاط جهان باید همچنان برای ملاقات با نسل بعدی و کاملاً جدید کرولا منتظر بمانند.