معرفی هوندا آکورد مدل ۲۰۲۶ با فناوریهای جدید و افزایش قیمت جزئی
هوندا بیسروصدا آکورد مدل ۲۰۲۶ را معرفی کرده است. این بهروزرسانی اما یک جراحی زیبایی عمیق نیست؛ بلکه مجموعهای از تغییرات ظریف و زیرپوستی است که با هدف جذابتر کردن این خودرو در بازار رقابتی انجام شده و البته، با افزایش قیمتی جزئی همراه است. این سدان ژاپنی مدتها است که در سایهٔ رقیب سنتی خود، تویوتا کمری، قرار گرفته و فروش آن به نصف حریف هم نمیرسد. این تغییرات آرام، تلاشی است از سوی هوندا برای کاهش این شکاف، بدون آنکه هیاهوی یک فیسلیفت کامل را به راه بیندازد.
بیشترین تغییرات در تیپهای پایهٔ LX و SE رخ داده است. این دو مدل که همچنان از پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربوشارژ استفاده میکنند، حالا بهصورت استاندارد به یک نمایشگر ۹ اینچی سیستم سرگرمی با پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو بیسیم مجهز شدهاند. علاوهبراین، یک شارژر بیسیم ۱۵ واتی نیز به کابین آنها اضافه شده است. مدل SE همچنین از رینگهای ۱۹ اینچی آلیاژی جدید بهره میبرد که ظاهر جذابتری به آن میبخشد.
در سمت دیگر، مدلهای اسپرت هیبرید و اسپرت L هیبرید نیز دستخوش تغییرات ظاهری شدهاند. هوندا برای این مدلها از تریمهای مشکیرنگ در بخشهای مختلفی مانند نشانها، قاب آینههای جانبی و آنتن باله کوسهای استفاده کرده تا شخصیت اسپرتتری به آنها ببخشد. بااینحال، تیپهای ردهبالای EX-L و تورینگ برای سال ۲۰۲۶ هیچ تغییری نکردهاند.
زیر کاپوت، همهچیز مثل قبل است. نسخههای هیبریدی همچنان با سیستم دوموتوره هوندا عرضه میشوند که مجموعاً ۲۰۴ اسب بخار قدرت و ۳۳۵ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. مدلهای بنزینی LX و SE نیز با همان موتور ۱.۵ لیتری توربو با ۱۹۲ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتنمتر گشتاور، همراه با گیربکس CVT به فروش میرسند. افزایش قیمتها در تمام تیپها اعمال شده اما بسیار ناچیز است. قیمت پایهٔ مدل LX با افزایشی ۱۰۰ دلاری به ۲۹,۵۹۰ دلار رسیده است. در بالاترین سطح، قیمت مدل تورینگ نیز با ۱۵۰ دلار افزایش، حالا از ۴۰,۶۴۵ دلار شروع میشود. این افزایشهای جزئی نشان میدهد که هوندا قصد دارد بدون ایجاد شوک در بازار، هزینه آپشنهای جدید را جبران کند.