پورشه کاررا GT دوباره صفرکیلومتر شد! احیای کامل ابرخودروی افسانهای
پورشه به یکی از خواستنیترین سوپراسپرتهای تاریخ یعنی کاررا GT، جانی دوباره بخشیده است. این خودروی افسانهای در یک پروژهٔ بازسازی کامل کارخانهای، به وضعیت صفرکیلومتر بازگشته اما برخلاف انتظار، قرار نیست به یک کلکسیون غبارگرفته اضافه شود. این پروژه توسط بخش سفارشهای ویژهٔ پورشه یعنی Sonderwunsch به سرانجام رسیده است. مالک خودرو، ویکتور گومز، یک کلکسیونر اهل پورتوریکو، برای ظاهر این سوپرکار افسانهای قهرمان مسابقات لمان الهام گرفته و قصد دارد از این کاررا GT استفاده کند.
نهتنها قصد دارد از این جواهر مهندسی استفاده کند، بلکه برای ظاهر آن نیز از قهرمان مسابقات لمان الهام گرفته است. این کاررا GT مدل ۲۰۰۵ که در اصل نقرهایرنگ بود، حالا با رنگ قرمز هندی و گرافیکهای سفید رنگآمیزی شده که تماماً کار دست هستند. این طراحی ادای دینی است به پورشه 917 با پوشش سالزبورگ که در سال ۱۹۷۰ قهرمان مسابقات ۲۴ ساعته لمان شد. شماره ۲۳ نیز که روی بدنه نقش بسته، یادآور همان خودروی مسابقهای نمادین است. ویکتور گومز تأکید کرده که این خودرو را برای رانندگی منظم میخواهد. به همین دلیل، پورشه پس از اتمام رنگآمیزی سفارشی، یک لایهٔ محافظ شفاف روی تمام بدنه کشیده تا این اثر هنری متحرک از گزند جاده در امان بماند.
برای رسیدن به وضعیت صفرکیلومتر، خودرو بهطور کامل اوراق شد. تمام قطعات فیبر کربنی آن بازیابی و پوششدهی مجدد شدند و موتور V10 تنفس طبیعی هم از نو ساخته شد. نتیجهٔ کار، عملاً یک کاررا GT جدید است. فضای داخلی نیز یک تحول کامل را تجربه کرده است. پوشش آلکانترا به رنگ قرمز هندی، سطوح کلیدی مانند پنل درها، داشبورد، کنسول مرکزی و حتی صندوق جلو را پوشانده است. فرمان نیز با همین پوشش هماهنگ شده و قطعات فیبر کربن مات و پارچهای مشکی و مقاوم در برابر آتش که از مدل 918 اسپایدر به عاریت گرفته شده، حس و حال کابین را مدرن و درعینحال وفادار به اصالت خودرو نگه داشته است.
کاررا GT که بین سالهای ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶ تولید شد، با شاسی مونوکوک فیبر کربنی و موتور ۵.۷ لیتری V10 با قدرت ۶۱۲ اسب بخار، در زمان خود در اوج قلهٔ مهندسی پورشه قرار داشت. این خودرو که نیروی خود را از طریق یک گیربکس شش سرعته دستی به چرخهای عقب منتقل میکند، یکی از آخرین سوپراسپرتهای واقعاً آنالوگ به شمار میرود و تجربهٔ رانندگی خالص، بدون شبکهای از سیستمهای ایمنی الکترونیکی را فراهم میکند. این پروژه در دوران ابرخودروهای هیبریدی و برقی، یادآور زمانی است که غرش یک موتور V10 و درگیری با پدال کلاچ، تعریف نهایی یک سوپراسپرت بود.