معرفی نیسان سرنا مدل ۲۰۲۶ با جلوپنجره‌ای شبیه لکسوس!

دوشنبه 1 دی 1404 - 08:00
مطالعه 5 دقیقه
نیسان سرنا مدل 2026
نیسان با فیس‌لیفت سرنا، یک انتخاب عجیب پیش روی مشتریان گذاشته است؛ اندازه جلوپنجره خودرو به پولی که خریدار می‌پردازد بستگی دارد!
تبلیغات

نیسان با رونمایی از فیس‌لیفت مینی‌ون محبوب سرنا، یک استراتژی دوگانه و بحث‌برانگیز را در پیش گرفته است. حالا ظاهر خودرو به‌ویژه در نمای جلو، مستقیماً به تیپ و قیمتی که خریدار انتخاب می‌کند بستگی دارد؛ یک حرکت جسورانه که می‌تواند بازار را به دو دسته تقسیم کند. این به‌روزرسانی که سه سال پس از معرفی نسل ششم از راه می‌رسد، بزرگ‌ترین تغییر خود را در چهرهٔ خودرو به نمایش می‌گذارد.

یک جلوپنجره عظیم و جدید که تا پایین سپر کشیده شده و ناخودآگاه، محصولات لکسوس را به یاد می‌آورد؛ اما نکته اینجاست که این طراحی پرزرق‌وبرق و تهاجمی فقط برای تیپ‌های گران‌قیمت و رده‌بالا مانند Highway Star V و Autech در نظر گرفته شده است. خریدارانی که به سراغ مدل‌های پایه و میانی بروند، همان چهرهٔ قدیمی‌تر و ساده‌تر با جلوپنجره کوچک‌تر را تحویل خواهند گرفت. این یعنی نیسان عملاً طراحی ظاهری را به یک آپشن پولی تبدیل کرده است.

در داخل کابین، تغییرات مثبت و منفی درهم‌آمیخته‌اند. نمایشگر مرکزی ۱۲.۳ اینچی حالا به نرم‌افزار جدید NissanConnect مجهز شده که خدمات گوگل را به‌صورت یکپارچه ارائه می‌دهد. یک مانیتور سقفی ۱۵.۶ اینچی نیز برای سرگرمی سرنشینان عقب قابل سفارش است. بااین‌حال، برخی امکانات رفاهی حذف شده‌اند. برای مثال، دیگر خبری از کنترل درهای کشویی برقی از ردیف سوم نیست و صندلی‌های کاپیتانی ردیف دوم نیز زیرپایی‌های یکپارچه خود را از دست داده‌اند.

نیسان سرنا مدل 2026
نیسان سرنا مدل 2026
نیسان سرنا مدل 2026
نیسان سرنا مدل 2026
نیسان سرنا مدل 2026
نیسان سرنا مدل 2026

این یعنی خریداران برای داشتن این ویژگی‌ها، باید به سراغ اکسسوری‌های سفارشی بروند. نیسان همچنین برای علاقه‌مندان به سفر و کمپینگ، تیپ‌های ویژه‌ای به نام‌های Multi Box و Multi Bed را ارائه می‌دهد. تیپ Multi Bed می‌تواند کابین را به یک فضای خواب راحت تبدیل کند و گزینه‌ای ایده‌آل برای ماجراجویی‌های سبک است.

زیر کاپوت، هیچ اتفاق جدیدی رخ نداده است و همان پیشرانه‌های قبلی همچنان نیروبخش سرنا هستند. گزینهٔ اول یک موتور ۲ لیتری بنزینی تنفس طبیعی با قدرت ۱۴۸ اسب بخار است و گزینهٔ دوم، سیستم هیبریدی e-Power با خروجی ترکیبی ۱۶۱ اسب بخار است. هر دو پیشرانه با سیستم‌های انتقال قدرت دیفرانسیل جلو یا چهارچرخ محرک عرضه می‌شوند. این مینی‌ون به‌روز شده هم‌اکنون در ژاپن قابل سفارش است و تحویل آن از فوریه ۲۰۲۶ آغاز خواهد شد. قیمت‌ها از حدود ۱۷,۷۰۰ دلار برای مدل پایه شروع می‌شود و در فول‌ترین نسخه به نزدیک ۳۲,۴۰۰ دلار می‌رسد. سرنا در بازار ژاپن با رقبای سرسختی چون تویوتا نوآ و میتسوبیشی دلیکا D:5 رقابت می‌کند.

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.