پایان یک انتظار: سریع‌ترین خودرو در جدال کوروت، پورشه و موستانگ مشخص شد

سه‌شنبه 2 دی 1404 - 15:00
مطالعه 3 دقیقه
نبرد کوروت، پورشه و موستانگ در پیست
در نبردی دیدنی بین کوروت ZR1، موستانگ GTD و پورشه 911 GT3 RS در پیست معروف سونوما، کدام خودرو سریع‌تر خواهد بود؟
تبلیغات

در یکی از هیجان‌انگیزترین رویارویی‌های سال، شورلت کوروت ZR1 جدید توانست بااقتدار کامل، دو رقیب سرسخت خود، یعنی پورشه 911 GT3 RS و فورد موستانگ GTD را در پیست معروف سونوما شکست دهد. این فقط یک پیروزی نبود؛ یک نمایش قدرت خیره‌کننده بود که با ثبت رکوردی جدید و ایجاد یک شکاف حیرت‌انگیز ۲.۳ ثانیه‌ای با خودروی دوم همراه شد. این رقابت نفس‌گیر توسط جیسون کامیسا و رانندهٔ افسانه‌ای، رندی پابست، ترتیب داده شد تا مشخص شود کدام‌یک از این سه هیولا، سلطان واقعی پیست است. نتیجه، حتی خوش‌بین‌ترین طرفداران شورلت را هم غافلگیر کرد.

از همان پیچ اول، برتری ZR1 آشکار بود. کوروت با سرعتی به‌مراتب بالاتر وارد پیچ شد، درحالی‌که موستانگ و پورشه به ترتیب ۲۰ و ۲۵ کیلومتر بر ساعت کندتر بودند. البته پورشه به لطف طراحی موتور عقب خود، چابکی بیشتری در خروج از پیچ‌ها داشت و توانست جایگاه دوم را به‌سرعت از آن خود کند. در بخش‌های میانی پیست که شامل تغییرات ارتفاعی و چالش‌های پایداری بود، هر سه خودرو به دردسر افتادند. موستانگ GTD بیشترین زمان را از دست داد و از کوروت فوق‌العاده توانمند و پورشهٔ چابک عقب ماند. در پیچ ششم که یک سراشیبی تند ۲۰۰ درجه‌ای است، چسبندگی مکانیکی حرف اول را می‌زد و اینجا بود که پورشه GT3 RS با تحمل بیشترین شتاب جانبی، دوباره هنر مهندسی آلمانی را به رخ کشید؛ اما وقتی مسیر مستقیم می‌شد، داستان کاملاً تغییر می‌کرد. باوجوداینکه پورشه و موستانگ از سیستم‌های کاهش درگ فعال (DRS) خود استفاده کردند تا در مسیر مستقیم سریع‌تر باشند، این کوروت ZR1 بود که با قدرت محض، فاصله‌ای بیش از ۶۰ متر با پورشه ایجاد کرد و از آن‌ها دور شد.

در پیچ ۱۰ که یک پیچ بسیار سریع است، رندی پابست توانست با پورشه و فورد با تخته‌گاز عبور کند که با توجه به داون‌فورس عظیم ۸۶۰ و ۸۸۵ کیلوگرمی آن‌ها دور از انتظار نبود. بااین‌حال، ZR1 با وجود نیاز به مدیریت بیشتر در این پیچ، سرعت نهایی بالاتری را ثبت کرد. درنهایت، رندی پابست پشت فرمان کوروت ZR1 با قدرت ۱۰۶۴ اسب بخار، پیست سونوما را در زمان رکوردشکن ۱ دقیقه و ۳۲ ثانیه طی کرد. پورشه 911 GT3 RS با زمان ۱ دقیقه و ۳۴ ثانیه در جایگاه دوم قرار گرفت و موستانگ GTD نتوانست بهتر از ۱ دقیقه و ۳۶ ثانیه عمل کند. این اعداد یک حقیقت تلخ را آشکار می‌کنند: گران‌ترین خودروی این جمع، یعنی موستانگ GTD، در پیست از همه کندتر بود. در مقابل، کوروت ZR1 با قیمت پایه ۱۸۲ هزار دلار، ارزان‌ترین گزینه و درعین‌حال سریع‌ترین آن‌هاست. این هیولای آمریکایی همچنین با حداکثر سرعت ۳۷۵ کیلومتر بر ساعت، در مسیر مستقیم نیز یک سر و گردن از رقبای خود بالاتر است.

مشخصات فنی

مشخصات

کوروت ZR1

موستانگ GTD

پورشه 911 GT3

پیشرانه

۵.۵ لیتری V8 توئین توربو

۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژ

۴.۰ لیتری H6

قدرت

۱۰۶۴ اسب بخار

۸۱۵ اسب بخار

۵۲۵ اسب بخار

گشتاور

۱۱۲۵ نیوتن متر

۹۰۰ نیوتن متر

۴۶۵ نیوتن متر

گیربکس

۸ سرعته دوکلاچه

۸ سرعته دوکلاچه

۷ سرعته دوکلاچه

محور محرک

عقب

عقب

عقب

وزن

۱۷۶۰ کیلوگرم

۱۹۸۰ کیلوگرم

۱۴۶۰ کیلوگرم

قیمت پایه

۱۸۲,۳۹۵ دلار

۳۲۷,۹۶۰ دلار

۲۵۱,۹۹۵ دلار

پخش از رسانه

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.