معرفی شاسی‌بلند جدید سوزوکی؛ تولید هند برای بازارهای جهانی

سه‌شنبه 2 دی 1404 - 09:00
مطالعه 3 دقیقه
سوزوکی اکروس
سوزوکی اکراس (Across) قبلاً ری‌بج تویوتا راوفور بود اما حالا به شاسی‌بلندی مستقل تبدیل شده است که در هند تولید و در بازارهای جهانی عرضه می‌شود.
تبلیغات

سوزوکی نسل جدید شاسی‌بلند اکروس را معرفی کرده است. این خودرو که پیش‌ازاین نسخهٔ ری‌بج شدهٔ تویوتا راوفور بود، حالا با هویتی کاملاً مستقل و بدون هیچ رگ و ریشه‌ای از تویوتا، در جزایر سیشل رونمایی شده است. اکراس جدید درواقع نسخهٔ فرمان چپ شاسی‌بلند ماروتی سوزوکی ویکتوریز است که در بازار هند عرضه می‌شود. این یعنی سوزوکی تصمیم گرفته به‌جای تکیه بر شریک تجاری خود، محصولی کاملاً داخلی را با نامی آشنا به بازارهای جهانی صادر کند.

اکراس جدید روی پلتفرم اختصاصی سوزوکی به نام Heartect ساخته شده است، درحالی‌که مدل قبلی از معماری تویوتا بهره می‌برد. این تغییر بنیادین در ابعاد خودرو نیز خود را نشان می‌دهد؛ اکراس جدید با طول ۴,۳۶۰ میلی‌متر، به شکل محسوسی از نسل قبلی بر پایهٔ راوفور که ۴,۶۳۵ میلی‌متر طول داشت، کوچک‌تر و جمع‌وجورتر است. زیر کاپوت هم دیگر خبری از پیشرانه‌های قدرتمند پلاگین‌هیبریدی تویوتا نیست.

سوزوکی برای بازار سیشل یک موتور ۱.۵ لیتری بنزینی تنفس طبیعی با قدرت ۱۰۲ اسب بخار در نظر گرفته که با گیربکس‌های پنج سرعته دستی یا شش سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود. البته تصاویر رسمی نشان از عرضهٔ یک نسخهٔ هیبریدی نیز در آینده نزدیک دارد که از ترکیب همین موتور بنزینی با یک موتور الکتریکی، مجموعاً ۱۱۴ اسب بخار قدرت تولید خواهد کرد و به سیستم چهارچرخ محرک AllGrip Select سوزوکی مجهز خواهد بود.

سوزوکی تأیید کرده که قصد دارد مدل ویکتوریز را به بیش از ۱۰۰ کشور جهان صادر کند. این استراتژی، احتمال حضور اکراس جدید در اروپا را بسیار بالا می‌برد. این خودرو می‌تواند به‌عنوان یک رقیب جدی و اقتصادی برای مدل‌هایی مانند داچیا بیگستر وارد میدان شود. با قیمتی بسیار پایین‌تر از مدل قبلی که هرگز نتوانست موفقیت چشمگیری در فروش کسب کند، اکراس جدید شانس این را دارد که ورق را به نفع سوزوکی برگرداند و جایگاه این شرکت را در کلاس شاسی‌بلندهای کامپکت مستحکم‌تر کند.

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.