فورد اورست ترمور به خاورمیانه رسید، جدیترین رقیب تویوتا پرادو
فورد اورست، برادر تنومند و شاسیبلند پیکاپ رنجر که هرگز در آمریکا عرضه نشد، حالا قدرتمندترین نسخه خود را رو کرده است. این خودرو که همیشه فاصلهای با مدلهای رپتور داشت، اکنون با تجهیز به یک قلب تپنده بنزینی V6، خطونشان بزرگی برای رقبا میکشد. البته این نسخه جذاب قرار نیست در همهجا فروخته شود و اورست ترمور بنزینی بهصورت اختصاصی برای بازار خاورمیانه طراحی شده است. این خودرو در جشنواره بینالمللی لیوا در ابوظبی رونمایی شد و اگرچه در ظاهر با نسخه استرالیایی یکسان به نظر میرسد اما جادوی اصلی زیر کاپوت رخ داده است زیرا درحالیکه مدل استرالیایی فقط با موتور دیزلی عرضه میشود، نسخه خاورمیانه قواعد بازی را تغییر داده است.
در سینه این غول بیابانی، موتور آشنای ۲٫۷ لیتری V6 اکوبوست جای گرفته است؛ همان پیشرانهای که پیشازاین امتحان خود را روی فورد F-150 و رنجر پس داده بود. این پیشرانه با یک گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک همراه میشود تا نیرو را به هر چهارچرخ منتقل کند. نتیجه این پیوند مکانیکی، تولید ۳۵۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتنمتر گشتاور است. برای درک بهتر این اعداد، بد نیست بدانید نسخه دیزلی ۳ لیتری که در استرالیا فروخته میشود، تنها ۲۴۷ اسب بخار قدرت دارد؛ بنابراین با قویترین فورد اورست تاریخ روبهرو هستیم.
البته فورد اورست ترمور ۲۰۲۶ فقط در موتور خلاصه نمیشود. مهندسان فورد سیستم تعلیق را با کمکفنرهای مشهور بلیشتین ارتقا دادهاند و ارتفاع خودرو را حدود ۲۶ میلیمتر افزایش دادهاند تا عبور از موانع دشوار آسانتر شود. رینگهای ۱۷ اینچی مشکیرنگ که با لاستیکهای آلترین جنرال گربر پوشیده شدهاند، چسبندگی لازم را روی شنهای روان تضمین میکنند. همچنین حالت رانندگی راک کرال به راننده کمک میکند تا در مسیرهای صخرهای با دقت میلیمتری حرکت کند.
فورد با این حرکت، مستقیماً وارد قلمرو تویوتا شده است. این شاسیبلند شاسی مستقل حالا با دستی پر به مصاف رقبای سرسختی همچون تویوتا پرادو، فورچونر و نیسان اکسترا میرود. روی کاغذ، قدرت ۳۵۰ اسبی اورست ترمور برتری محسوسی نسبت به اکثر رقبا ایجاد میکند. فورد ادعا میکند که این ترکیب فنی، بیشترین قدرت و گشتاور در کلاس خود را ارائه میدهد و استانداردهای جدیدی را برای شاسیبلندهای آفرودی در منطقه تعریف خواهد کرد.