پایان سلطنت آلمان‌ها در چین؟ فروش هواوی ماکسترو بیشتر از از بنز و بی‌ام‌و!

پنج‌شنبه 4 دی 1404 - 08:00
مطالعه 3 دقیقه
ماکسترو S800
فروش سدان فوق‌لوکس ماکسترو S800، محصول مشترک هواوی و جک در چین از پرچم‌داران آلمانی مثل مرسدس S کلاس بیشتر شده است.
تبلیغات

خریداران ثروتمند چینی که سال‌ها تنها به لوگوی ستاره مرسدس یا پروانه ب‌ام‌و اعتماد می‌کردند، حالا برای خرید یک سدان لوکس ساخت وطن صف کشیده‌اند. زمانی که هواوی و جک همکاری خود را برای تولید ماکسترو S800 اعلام کردند، کمتر کسی باور می‌کرد که این تازه‌وارد بتواند بزرگان کهنه‌کار را به چالش بکشد اما آمارهای جدید نشان می‌دهد که غیرممکن، ممکن شده است. طبق گزارش بلومبرگ، سدان ماکسترو S800 در ماه نوامبر توانست فروشی بیشتر از مجموع فروش پورشه پانامرا و ب‌ام‌و سری ۷ داشته باشد. این خودرو حتی در ماه سپتامبر نیز رتبه اول را تصاحب کرده بود. ماجرا وقتی جالب‌تر می‌شود که بدانید این خودروی تازه‌وارد، حتی مرسدس S کلاس و نسخه میباخ را هم پشت سر گذاشته است.

هرچند طراحی S800 ترکیبی از ابهت میباخ و رولزرویس است اما با قیمت عرضه شده که بازار را شوکه کرده تا جایی که تنها در ۱۷۵ روز ابتدایی عرضه، بیش از ۱۸ هزار سفارش دریافت کرده است. کارخانه هم‌اکنون ماهانه بیش از ۲ هزار دستگاه خودرو تحویل می‌دهد و قصد دارد این عدد را به ۴ هزار دستگاه برساند. بخش بزرگی از جذابیت S800 به برچسب قیمتی آن بازمی‌گردد. با طولی معادل ۵.۴۸ متر، شما با یک کشتی لوکس تمام‌عیار طرف هستید اما قیمت آن بین ۷۰۸ هزار تا یک میلیون و ۲۰ هزار یوان (حدود ۱۰۰ تا ۱۴۵ هزار دلار) تعیین شده است. برای درک بهتر این رقم، کافی است بدانید قیمت پایه ب‌ام‌و سری ۷ در چین از ۱۳۰ هزار دلار و پورشه پانامرا از ۱۵۶ هزار دلار شروع می‌شود. اگر بخواهید سراغ مرسدس S کلاس بروید باید ۲۰۸ هزار دلار بپردازید و رولزرویس فانتوم هم با قیمت نجومی ۱.۲ میلیون دلار، فرسنگ‌ها دورتر ایستاده است.

اما قیمت تنها سلاح این چینی جاه‌طلب نیست. کابین این خودرو لبریز از تکنولوژی است؛ از داشبوردی با سه نمایشگر گرفته تا یک پروژکتور ۴۰ اینچی عقب که صندلی‌ها را به سینمای خصوصی تبدیل می‌کند. سقف ستاره‌باران (مشابه رولزرویس)، درهای اتوماتیک و دکمه‌های کریستالی، حس اشرافیت را تکمیل می‌کنند. ریچارد یو، رئیس بخش مصرف‌کننده هواوی، با اعتمادبه‌نفس بالایی می‌گوید:

اولین باری است که یک برند چینی توانسته جای پای خود را در کلاس فوق لوکس یک میلیون یوانی محکم کند. ما در عصر هوشمندی و برقی‌سازی هستیم و با فناوری‌های برتر، پیشتازی می‌کنیم.

غول‌های آلمانی مثل ب‌ام‌و، مرسدس و آئودی حالا در حال از دست دادن سهم بازار خود هستند. آن‌ها در نبرد قیمت و تکنولوژی در برابر رقبای بومی چین کم آورده‌اند. البته در این مسیر هواوی تنها نیست؛ برند یانگ‌وانگ متعلق به بی‌وای‌دی نیز با مدل‌هایی مثل شاسی‌بلند U8 و سدان U7 وارد قلمرو خودروهای شش‌رقمی شده است تا حلقه محاصره را برای اروپایی‌ها تنگ‌تر کند.

ماکسترو S800
ماکسترو S800

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.