شاهکار جدید لامبورگینی: تمراریو اسپایدر آماده تسخیر جاده‌ها

شنبه 6 دی 1404 - 16:00
مطالعه 2 دقیقه
رندر لامبورگینی تمراریو اسپایدر
تصور کنید صدای غرش ۹۰۷ اسب‌بخار قدرت را بدون هیچ مانعی پشت سرتان بشنوید؛ لامبورگینی تمراریو اسپایدر با سقف بازشو و قلبی هیبریدی در راه است.
تبلیغات

در حالی که بسیاری از سازندگان خودروهای اسپرت در باتلاق برقی‌سازی و تغییر استراتژی‌های پی‌درپی دست‌وپای می‌زنند، گاو خشمگین سنت‌آگاتا همچنان با قدرت می‌تازد. محصولات پرخاشگر و سودآور لامبورگینی همچنان دل خریداران را می‌ربایند و حالا نوبت به یک عضو جدید و هیجان‌انگیز رسیده است. لامبورگینی قصد دارد با معرفی مدل روباز «تمراریو اسپایدر»، موفقیت‌های خود را دوچندان کند. این خودرو که هم‌اکنون مراحل توسعه را پشت سر می‌گذارد، پاسخی دندان‌شکن برای کسانی است که خواهان ترکیب عملکرد وحشتناک سوپراسپرت‌ها با لذت هوای آزاد هستند.

تصاویر لو رفته و رندرهای گرافیکی نشان می‌دهند که با یک سقف پارچه‌ای (Soft-top) طرف هستیم. انتخاب سقف پارچه‌ای به‌جای سقف‌های فلزی تاشو، تصادفی نیست؛ مهندسان ایتالیایی برای حفظ وزن پایین، مدیریت بهتر فضای بسته‌بندی و پایین نگه‌داشتن مرکز ثقل، این مسیر را انتخاب کرده‌اند.

مهندسی کربنی؛ راز چسبندگی در پیچ‌ها

برخلاف مدل‌های قدیمی‌تر مثل هوراکان و گالاردو که از شاسی آلومینیومی استفاده می‌کردند، تمراریو بر پایه یک «وان فیبر کربنی» ساخته شده است. این یعنی بریدن سقف خودرو هیچ تأثیر منفی خاصی بر استحکام شاسی نخواهد گذاشت. این استحکام بالا تضمین می‌کند که هندلینگ خودرو حتی بدون سقف هم بی‌نقص باقی بماند. با توجه به وزن ۱۶۹۰ کیلوگرمی نسخه کوپه، انتظار می‌رود وزن نسخه اسپایدر تنها اندکی از ۱.۷ تن تجاوز کند که برای یک خودروی هیبریدی عدد قابل‌قبولی است.

قلب تپنده: سمفونی V8 و برق

زیر کاپوت این هیولا، همان پیشرانه ۴ لیتری V8 تویین‌توربو قرار دارد که با یک سیستم هیبریدی پیشرفته جفت شده است. اگرچه برخی منتقدان دلتنگ صدای گوش‌نواز موتور V10 قدیمی هستند، اما هیچ‌کس نمی‌تواند با اعداد و ارقام شوخی کند. ترکیب موتور بنزینی و سه موتور الکتریکی، قدرتی معادل ۹۰۷ اسب‌بخار و گشتاوری حدود 730 نیوتن متر تولید می‌کند. تمام این نیرو از طریق سیستم چهارچرخ محرک به آسفالت منتقل می‌شود تا راننده بتواند این اسب سرکش را مهار کند. شتاب صفر تا صد نسخه کوپه تنها ۲.۷ ثانیه است و اگرچه مدل اسپایدر به دلیل آیرودینامیک متفاوت و وزن کمی بیشتر، ممکن است کسری از ثانیه کندتر باشد، اما همچنان سرنشینان را در صندلی میخکوب خواهد کرد.

زمان عرضه و قیمت نجومی

برای نشستن پشت فرمان این شاهکار باید کمی صبور باشید. منابع آگاه می‌گویند رونمایی نهایی احتمالاً در اواخر سال ۱۴۰۵ (۲۰۲۶) انجام می‌شود و تحویل خودروها ممکن است به اوایل سال ۱۴۰۶ (۲۰۲۷) موکول شود. درباره قیمت هم نباید انتظار تخفیف داشت. وقتی نسخه کوپه برچسب قیمتی حدود ۲۷۰ هزار پوند دارد، مدل اسپایدر به احتمال زیاد مرز ۳۰۰ هزار پوند را لمس خواهد کرد. با این حال، با توجه به صف طولانی خرید مدل «رووئلتو» و فروش خیره‌کننده شاسی‌بلند اوروس، به نظر نمی‌رسد لامبورگینی مشکلی در پیدا کردن مشتری برای این جواهر روباز داشته باشد.

به نظر شما آیا حذف موتور ۱۰ سیلندر و جایگزینی آن با موتور هیبریدی ۸ سیلندر، روح لامبورگینی را خدشه‌دار کرده است؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.