آخرین نفس گودزیلا؛ هدیه خداحافظی نیسمو برای نیسان GT-R
شاید فکر کنید با خاموش شدن چراغهای خط تولید، پرونده نیسان GT-R R35 برای همیشه بسته شده است اما نیسمو بازوی پرفورمنس نیسان، تصمیم گرفته تا با یک حرکت غیرمنتظره، پایانی دراماتیک برای این اسطوره ژاپنی رقم بزند. درحالیکه همه منتظر معرفی جانشین این خودرو هستند، نیسمو اعلام کرده که کیتهای سیستم تعلیق نهایی خود را برای تمامی مدلهای تولید شده عرضه میکند. این یعنی یک فرصت طلایی برای دارندگان این خودرو تا طعم آخرین پیشرفتهای مهندسی نیسان را بچشند. بهترین بخش ماجرا اینجاست که این آپدیت جذاب، محدودیت سنی ندارد. فرقی نمیکند که یک نیسان GT-R دستدوم مدل ۲۰۰۷ در پارکینگ دارید یا آخرین نسخه تولید شده در سال ۲۰۲۴؛ این کیت شاسی برای حدود ۴۸ هزار خودروی موجود در سراسر جهان قابل سفارش است.
نیسمو این کیتها را در دو طعم مختلف سرو میکند تا نیازهای متفاوت رانندگان را پوشش دهد. این کیتها درواقع بازتابی از شخصیت دوگانه GT-R در سالهای پایانی عمرش هستند. گزینه اول، نسخه پریمیوم ادیشن T-Spec است. این کیت برای کسانی طراحی شده که عاشق سفرهای جادهای و استفاده شهری هستند. با نصب این پکیج، سیستم تعلیق خودرو نرمتر شده و پایداری آن افزایش مییابد. نیسمو با استفاده از سنسورهای شتاب دقیقتر و کمکفنرهای اصلاحشده، سواری لذتبخشتری را برای رانندگیهای طولانی فراهم کرده است؛ اما برای کسانی که خون مسابقهای در رگهایشان جریان دارد، گزینه دوم مناسب است. این کیت نیسمو دقیقاً همان تنظیماتی را دارد که در نهاییترین و وحشیترین نسخه GT-R نیسمو دیدهایم. اینجا اولویت با راحتی نیست؛ بلکه همهچیز فدای چسبندگی، سرعت واکنش فرمان و هندلینگ در پیست میشود.
طبیعتاً دسترسی به قطعات فابریک و مهندسی شده توسط نیسمو ارزان تمام نمیشود. کیت T-spec با قیمتی حدود ۷,۲۰۰ تا ۱۰ هزار دلار عرضه میشود. این مبلغ برای کسانی که میخواهند خودروی قدیمی خود را بدون دستکاریهای غیراصولی ارتقا دهند، منطقی به نظر میرسد. برای عاشقان سرعت و کیت مسابقهای نیسمو، قیمتها کمی بالاتر میرود و باید بودجهای بین ۱۰,۳۰۰ تا ۱۲,۶۰۰ دلار را کنار بگذارند. البته فراموش نکنید که برخی مدلهای قدیمیتر برای هماهنگی با این سیستم جدید، نیاز به تعویض سنسورها و یونیتهای کنترلی دارند که حدود ۱,۶۵۰ دلار دیگر به هزینهها اضافه میکند.