دیار خودرو برای مونتاژ یکی از محصولات بایک به نام BJ40 آماده میشود. این محصول، ظاهر الهامگرفته از جیپ رانگلر و موتور ۲ لیتر توربوشارژ دارد.
طی سالهای اخیر، رانندگی در طبیعت و ماجراجویی آفرود، بیش از گذشته مورد توجه مردم ایران قرار گرفته است. این سرگرمی هیجانانگیز، به خودروهای قدرتمند و تجهیزشده نیاز دارد که البته در کشور ما، کمیاب هستند. احتمالا به همین دلیل، مدلهای چینی دو دیفرانسیل مثل جک KMC T8 یا دایون برای بازار ایران عرضه میشوند.
دیار خودرو (سازههای خودروی دیار) بیش از یک دهه سابقهی نمایندگی محصولات بایک چین در کشورمان دارد. هاچبک اقتصادی سابرینا و پیکاپ وینگل، توسط دیار خودرو به بازار ایران معرفی شدند. حالا ظاهرا این شرکت تلاش میکند با همکاری بایک (BAIC)، محصولی بسیار متفاوت از دیگر خودروهای مونتاژ داخل را برای فروش عمومی عرضه کند.
خودروسازی بیجینگ (Beijing Automotive Group) با نام اختصاری بایک (BAIC)، یکی از بزرگترین خودروسازان چین است و رتبهی ۲۰ جهان از نظر تیراژ تولید را در اختیار دارد. این مجموعه در سال ۱۹۸۵ با سرمایهگذاری مرسدس بنز و هیوندای تاسیس شد. برندهای فوتون و BAW زیرمجموعهی بایک محسوب میشوند درحالیکه بزرگترین خط مونتاژ مرسدس بنز در چین هم، متعلق به بایک است. هیوندای و مرسدس بنز، همچنان مالکان اصلی بایک باقی ماندهاند.
حدود یک سال پیش، دیار خودرو از پروژهی مونتاژ بایک BJ40 رونمایی کرد. خودروهای چینی با ظاهر مشابه جیپ رانگلر امریکایی، متعدد هستند. این سبک طراحی، حتی در میان محصولات ساخت هند از دیده میشود. بایک BJ40 نسخهی دودر، چهاردر، سقف فلزی و کانورتیبل (سقف پارچهای) هم دارد. شاسیبلند بایک ۲۱۰ میلیمتر از زمین فاصله دارد و زوایای حمله، فرار و شکست آن در نسخهٔ دودر به ترتیب ۳۷ درجه، ۳۳ درجه و ۲۴ درجه است که هرچند از شهریترین نسخهٔ رانگلر هم کمتر خواهد بود اما برای بیراهه نوردی، پرکاربرد به نظر میرسد.
ظاهرا دو نسخهی شاسیبلند چهاردر و پیکاپ دودر برای بایک BJ40 در ایران وجود خواهد داشت. این خودروها از نظر فنی مشابه هستند و قابلیت جداسازی سقف دارند. حتی شیشهی جلو نیز میتواند به سمت درپوش موتور خوابانده شود تا بایک BJ40، شکل یک محصول مخصوص سافاری بگیرد. سیستم دو دیفرانسیل با دفلاک (قفل دیفرانسیل) مکانیکی، نمایشگر لمسی ۱۲/۳ اینچ، سیستم صوتی ۸ بلندگو، گرمکن صندلی جلو، آینه جانبی برقی با گرمایش داخلی، کروز کنترل با ترمز خودکار، تجهیزات سفارشی بایک BJ40 هستند.
در ایران، بایک BJ40 دیار خودرو همراه پیشرانهی دو لیتر توربوشارژ عرضه خواهد شد. قدرت ۲۲۵ اسب بخار و گشتاور ۳۸۰ نیوتنمتر با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ساخت ZF آلمان، برای این خودرو استفاده میشود. میانگین مصرف سوخت، حدود ۱۰ لیتر در صد کیلومتر اعلام شده است.
قیمت محصول مونتاژ دیار خودرو در ایران مشخص نیست؛ اما نسخههای چهاردر برای بازار خارج چین، حدود ۲۴ هزار دلار قیمت دارند. بر این اساس، ضمن توجه به ارزش دلار ۵۰ تا ۵۵ هزار تومان، هزینهی خرید بایک BJ40 برای مشتری ایرانی، حدود ۲/۵ میلیارد تومان خواهد بود.
Piero Ferrari
۸ بهمن ۱۴۰۲جیپ مناطق محروم
NAVID@@98
۸ بهمن ۱۴۰۲حتی همین هم نه،
از جیپ کپی و اسکی کردن و رفته ولی این پشم که چه بگم
… جیپ رانگلر آهنی هم حساب نمیشه 😂
شاسی مناطق بُز العبور البته بُز پلاستیکی 😂
علی
۹ بهمن ۱۴۰۲خدایی خیلی خاص و خفنه با گیربکس آلمانی قطعا میارزه
net
۸ بهمن ۱۴۰۲این اشغال چینی داخل کپی بنز و بیرون کپی رانگلر
خرگوش
۹ بهمن ۱۴۰۲برای مناطق دارای ایران هستش نه محروم
یاحق
۱۶ بهمن ۱۴۰۲ای بابا چرا دعوا میکنین …همه جا دارن پیشرفت میکنن مخصوصا این چشم بادومی ها…مثل ماکه نیستن بشینن اشغال سر هم کنن…برو بشین یه دور باهاش بزن ببین چطوریاس بعد نظرتون رو بدین…راسی میزارن ما بچه های پایین شهر یه دور بزنیم…منکه خیلی خوشم اومده بخدا…کاش از دم قسط ماهی ۵تومن میدادن…ارزو به گور نشیم..
amir
۸ بهمن ۱۴۰۲سم امشب وجود ندار…
JoJo
۸ بهمن ۱۴۰۲بعد از ساعت ها کار پدال رو باز کردم و چشمانم برق زد
واقعا انقلاب مهندسی هست
امیدوارم دیار خودرو هرچه سریعتر این در گرانبها رو وارد کنه تا بر پیکر بی جان بازار خودرو تیر خلاص رو بزنه
لحظه شماری میکنم برای خرید
احتمالا برای همیشه توی پارکینگ خونه بزارمش و یه چادر خودرو با برند جیپ بخرم
و توی فکرم تصور کنم یه جیپ رانگلر دارم
من که خیلی وقته تو تصوراتم زندگی میکنم
اینم روش .
HesamS500
۸ بهمن ۱۴۰۲تازه وقتی هم میری داخلش تصور میکنی داخل جی کلاس نشستی…
سعید حافظیان
۸ بهمن ۱۴۰۲این کامنت های تمسخر آمیز دیگه خز شده دست وردارید دیگه
آریا
۱۰ بهمن ۱۴۰۲فردا این ماشینم برا کمبود قطعه و خدمات تو گورستان های ماشین چینی باید بخوابه
پیام
۸ بهمن ۱۴۰۲مونتاژ آشغال
علی جردن
۸ بهمن ۱۴۰۲واسه کوچه های تنگ ایران واسه خیابونای ترافیک تهران چه خودروهای گنده و حجم الکی انتخاب می کنن…
قشنگ اندازه مینی بوس جا پارک لازم داره
NAVID۰۰۹۸
۸ بهمن ۱۴۰۲چقدر با علی جردن موافقم👌!
بیشتر اوقات واقعاً تو این فکرم اینایی که پیکاپچینی میخرن بخصوص اونی که قرار بهمنخودرو عرضه کنه با این کوچه خیابونای تنگ چیکار میکنن!!!
خودم الان سه سالی میشه تو تهران با هاچبک ریزهمیزه تردد میکنم و برای جاده و سفر از گُندهبک !!!
ولی اکثر این T8ها که مثل ریگ ریخته کف خیابون برای مصارف روزانه هستش ، واقعاً روزی چندبار به ماشینا مردم میمالن کسی به کسی هم نیست ، به جرئت ۹۵٪ ماشینا تهران ، توجه کنید همه مالیده شدن!!!
علی جردن
۸ بهمن ۱۴۰۲نوید مدل هاجبک چیه ؟ چه رنگیه ؟
جوری گفتی ریزه میزه فکر آدم می ره به سمت مینی مستر بین👌😁
دوست دارم بدونم جالب شد🤩
NAVID۰۰۹۸
۸ بهمن ۱۴۰۲علی آقا
داداشم ، بیخیال👋🏻
Jeferson
۸ بهمن ۱۴۰۲رانگلر مناطق محروم
۸ بهمن ۱۴۰۲چینی ها یک جیپ و یواز را مجبور به جفت گیری کرده اند به گفته سازمان ملل این جفت گیری غیر قانونی و غیر اخلاقی است و چین جریمه ۵۰ میلیارد دلاری شد به این خاطر
همچنین کشور های عزیز دیگر بدانند خودرو آزاری جریمه دارند
جریمه الهی دارد
عاقبت سوسک خوردن
رامتین
۸ بهمن ۱۴۰۲مونتاژ کننده یک شرکت ایرانی باشه باید فاتحشو بخونی.
Anti BTS
۸ بهمن ۱۴۰۲اگه قرار باشه با یه خودروی وارداتی جدید برم آفرود ،( تازه گیریم واردات درست حسابی هم در کار باشه )، قطعا جیمنی رو انتخاب میکنم بجا این .
حسن
۸ بهمن ۱۴۰۲خیلی هم عالی
الان اینکه دقیقا شکل جیپه و کپی شده .
وقتی میشه اینا وارد کرد و حرام نیست یه مارک چینی بزنن رو جیپ خودش را وارد کنن . اینا که اصلا سواد ندارن که بفهمن چی وارد شده.
A1
۸ بهمن ۱۴۰۲به خاطر اسمش میخرمش:)
yaghoub
۹ بهمن ۱۴۰۲شرط اول خودرو آفرود، قابل اعتماد بودنه .
نمیدونم این چقدر قابل اعتماده .
Taha Ayoobi
۹ بهمن ۱۴۰۲عجیبه
HFball
۹ بهمن ۱۴۰۲چرا هیچ جاش باهم همخونی نداره
علی ایپک
۹ بهمن ۱۴۰۲سلام
دیار خودرو اگه اصالت و تعهد کاری داشت اون ماشینهایی که مثل بایک سابرینا رو آورد و چپوند به مردم بدون هیچ گونه گارانتی و سرویس و نگهداری حتی ضعف در تامین قطعات رو بیاد جبران کنه نمیخواد ماشین وارد کنه
این خودرو هم به کارنامه همون خودروهای قبلی اضافه خواهد شد
۱.عدم گارانتی
۲.ضعف تامین قطعات
۳.گرفتاری مردم
BMW
۹ بهمن ۱۴۰۲سم امروز😂😂
ساسان
۹ بهمن ۱۴۰۲اگه قیمتش خارج چین ۲۴ هزار دلاره مسلما برای مونتاژکننده پایینتره و با دلار ۶۰ تومن حتی به ۱.۵ ملیارد نمیرسه مگه چقد سود و گمرک میخوره بشه ۲.۵ قیمت لندکروز تو افغانستان پایینتره از اینه.اونم با اقتصاد ضعیف اونجا
نادر
۱۰ بهمن ۱۴۰۲هموطن گرامی مگر اقتصادی در تمام جهان ضعیف تر و بیچاره تر از ایران هم داریم ؟ افغانستان برای تمام ایرانی ها داره میشه مرجع و الگویی برای حسرت خوردن ، آفرین به به چقدر افتخار آفریدن برای ما ایرانی ها ؟ ممنونیم واقعا خسته نباشید اینه برکت این گونه مدیران و مسئولان ارزشمند متعهد و مومن و اصلا هرچی خصلت خوبه فقط برازنده اینهاست ممنون واقعا ما چقدر بی چشم و رو هستیم ماحصل زحمات مخلصانه و ایثارگرانه این مجاهدان راه حق رو که اینها در پست هاشون مدیر و رئیس نیستند که اینها همه در جبهه جنگ با همه آدمهای دنیا هستند و مجاهدت میکنند نه مدیریت . واقعا خسته نباشید برادر دمتون گرم دلاور برای ادامه حضورشون در این سنگر که نتیجه آن فقط افتخار و ارتقای سطح زندگی ما مردم کشور هست و خودشون هیچ نمیخوان جز دعای ما صلوات بفرستین براشون .
دکتر
۹ بهمن ۱۴۰۲ژاپنی بازم، اما این ماشین بیاد قطعا میخرم ،صرفا بخاطر طراحی و سقف جداشدنی
دوست
۱۰ بهمن ۱۴۰۲بازاری در استثمار کامل چین و آشعالهای افتضاح داخلی ،چیزی که نه تنها در چین که در هیچ کجای دنیا نمیبینید تقریبا… تا کی این وضعیت ادامه داره