آیا خودروهای چینی در این کشور، پرفروش هستند یا مردم چین، محصولات ساخت برندهای غیر چینی را ترجیح میدهند؟ پاسخ این سوال از آمار فروش سال ۲۰۲۴ مشخص میشود.
جدول ارائهشده میزان فروش برندهای مختلف خودرو در سال گذشته را نشان میدهد. این دادهها اطلاعات ارزشمندی درباره جایگاه برندها در بازار چین و علاقهی مصرفکنندگان ارائه میدهند. جدول شامل ترکیبی از برندهای لوکس (مانند بیامو، مرسدس بنز و آئودی)، برندهای کرهای (مانند هیوندای و کیا)، و برندهای نوظهور (مانند زیکر و آیتو) است. این تنوع، بازار رقابتی و وجود گزینههای متعدد برای مصرفکنندگان چینی را نشان میدهد.
برند | میزان فروش |
---|---|
بیوایدی BYD | ۲,۵۷۳,۱۱۰ |
فولکسواگن | ۲,۲۲۸,۶۳۵ |
تویوتا | ۱,۶۹۵,۹۵۵ |
هوندا | ۱,۲۰۱,۷۹۴ |
چانگان | ۹۷۴,۸۸۹ |
جیلی | ۸۹۶,۵۷۱ |
جیایسی | ۸۳۲,۶۰۴ |
وولینگ | ۸۲۷,۹۰۴ |
بیامو | ۷۳۸,۴۳۳ |
نیسان | ۶۸۰,۲۷۷ |
آئودی | ۶۶۴,۶۰۷ |
مرسدس-بنز | ۶۱۲,۷۹۹ |
تسلا | ۶۰۳,۶۶۴ |
بیوک | ۵۱۷,۶۳۱ |
چری | ۵۰۰,۹۹۰ |
هاوال | ۴۹۳,۶۴۲ |
لی آتو (آیدیل) | ۳۷۶,۰۳۲ |
هونگچی | ۳۷۰,۰۷۲ |
هیوندای | ۲۴۰,۷۹۲ |
چانگان آوچان | ۲۲۰,۶۴۳ |
جتور | ۲۰۳,۵۶۶ |
کادیلاک | ۱۸۳,۵۷۷ |
فورد | ۱۸۲,۴۴۸ |
لینکاندکو | ۱۷۷,۵۱۸ |
شورولت | ۱۶۸,۸۲۹ |
دانگفنگ | ۱۶۲,۴۹۰ |
جتا | ۱۶۲,۰۰۰ |
نیو | ۱۶۰,۰۳۸ |
رووی | ۱۵۷,۲۰۰ |
ولوو | ۱۴۷,۱۷۴ |
ایکسپنگ | ۱۴۰,۹۰۰ |
تانک | ۱۳۷,۴۲۵ |
دنزا | ۱۲۷,۲۵۳ |
شنلان | ۱۲۳,۹۶۸ |
زیکر | ۱۱۸,۶۸۵ |
آیتو | ۱۰۱,۶۳۱ |
لیپموتور | ۱۰۰,۹۶۷ |
امجی | ۹۹,۴۴۱ |
نتا | ۸۹,۷۴۷ |
مزدا | ۸۸,۵۶۴ |
اورا | ۸۸,۰۱۶ |
فاو | ۸۶,۳۶۳ |
کیا | ۸۳,۹۸۶ |
جیلی گلکسی | ۸۳,۴۹۱ |
سهول | ۷۴,۹۹۵ |
جینبی | ۷۴,۷۹۰ |
لینکلن | ۷۱,۵۸۹ |
ونوسیا | ۶۵,۴۹۱ |
جئومتری | ۶۲,۶۱۶ |
بایک | ۶۲,۵۰۸ |
بایک انرژی جدید | ۶۲,۱۵۴ |
اکسید | ۵۸,۳۰۹ |
بیوایدی (BYD) با فروش بیش از ۲.۵ میلیون خودرو در صدر جدول قرار دارد. این نشاندهنده رشد چشمگیر صنعت خودروسازی چین، بهویژه در بخش خودروهای برقی و هیبریدی است. برندهای دیگر مانند چانگان، جیلی، جیایسی (GAC)، وولینگ، چری، هاوال، لی اُتو نیز در رتبههای بالا قرار دارند. در سمت دیگر، برندهایی مانند فورد، مزدا و کیا سهم چندانی از بازار چین نگرفتهاند.
خودروسازان قدیمی و شناختهشده شامل فولکسواگن، تویوتا، و هوندا همچنان جایگاه قوی در بازار دارند و در رتبههای دوم تا چهارم قرار گرفتهاند. این نشاندهنده اعتماد پایدار مصرفکنندگان چینی به این برندها است، اگرچه فاصله قابلتوجهی با بیوایدی دارند.
رشد تقاضا برای خودروهای برقی
حضور برندهایی مانند تسلا، نیو، ژیپنگ، زیکر، و لیپموتور در این جدول نشاندهنده افزایش تقاضا برای خودروهای برقی است. اگرچه تسلا در رتبه سیزدهم قرار دارد، اما همچنان یکی از پیشروهای این بخش محسوب میشود.
اراز
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴چری باید روزی هزار دفعه دولت مردای امریکا برای تحریم ایران و روسیه شکر کنه وگرنه اگه امیدش فقط فروش داخلی بود الان ورشکست شده بوده
ممد ژانگولر
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴بیوک حقش نبود تو اون جایگاه بالا باشه خیلی عجیبه . بعد کیا و مزدا اون پایین . معلوم نیست اونجا چه خبره !
Blue
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴مزدا با توجه به تنوع کم خودروهای تولیدیش فروشش تقریبا نرماله ولی کیا خیلی کمه و تعجب انگیزه مخصوصا اختلافش با هیوندای
ممد ژانگولر
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴آره دقیقا کیا به این خوبی از هیوندا کمتره .
بیشتر سیاسیه تا اقتصادی
فرشید
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴چری، جتور، اکسید یکی هستند (800 هزار خودرو). جیلی، جئومتری، گلکسی، لینک اند کو و زیکر (یک میلیون چهارصد هزار خودرو) هم یکی هستند و همین موضوع برای خیلی از اسم های بالا هم صادقه. نمیدونم چرا کمپانی های چینی علاقه دارن له برند سازی های کاذب
هراکلیوس
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴اون 58هزار نفری که اکسید خریدن فکر کنم ایرانی های مقیم چین هستن
دیجی
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴جناب اشتری اون نظر سنجی اول سال که انجام دادید نتیجش چی شد
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴تمام نظرسنجی ها در مطلب خودش موجود هست
jaghori
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴تو این بازار نظر به هزینه و پول موجودتان، هر ماشینی که میخواهید می توانید بخرید. زنده موندن توی این بازار برای شرکتهای خودروسازی نیاز به جنبیدن و حرکت دوشادوش با شرکتهای بزرگ و استاندارهای روز است. بنا بر این، هر ماشینی که بخرید، انتظار می رود که امکانات به روز و استانداری را در خودروی تان خواهید داشت.
خوش به حال مصرف کنندگان چنین بازاری!
Yaghoob
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴جیلی برند خوبی هست. همون چندتا محصولی هم که وارد شد جالب بودند. حیف که دیگه وارد نمیشه.
معارفی
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴جی ای سی منظور جک هست یا گک ؟ قاطی کردم :))
Avan
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴به نظرم گک باشد چون شرکت معتبر تری از جک هست و قاعدتاً باید در لیست بالاتر از جک باشد.
Mohammad
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴GAC گک
JAC جک
مسیح
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴کسی هم هست این اشغال های چینی رو بخره تا ابن برنده های جهانی هست . لطفا دورغ ننویسید
محمد
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴باشه تو راست میگی.
Faster
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴رتبه هفتم جی ای سی gac هست یا jac
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴Gac
محمد
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴چری تا سال ۲۰۳۰ یک میلیون رو رد می کنه.
برند آینده داری هست.
BMW is GOD
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴بی ام و رو بیشتر از نیسان خریدند!
حسین
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴جالبه اصلا برندی به اسم JAC وجود خارجی نداره ولی در ایران براش صف میکشن، حتی بین ماشینهای چینی هم زیرخاکیش رو میارن ایران.
شایکل موماخر
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴تا پانزدهم جدول،مجموع خارجی ها حدود ۷ میلیون دستگاه و چینی ها ۶ میلیون….. خیلی معنی داره!!!!! اگر رخ عقاب خریداران ایرانی نبود، بیشتر از نصف اسکوتر سازی چین، ورشکسته شده بود تا الان…… عجله کنید برای خرید ، صف هم که هست…. عالیه
سعید
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴۳۵میلیون ماشین تو خود چین ساخته میشه حدود ۱۰۰ هزار تا تو ایران مونتاژ بازار ایران تاثیری کلا نذاره تو خودرو سازی چین
کیانوش
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴واقعا انتظار نداشتم بی ام و مرسدس با هم بالای یک میلیون خودرو بفروشن تو چینی که حذب کمونیست حاکمه قطعا اکثر این مرسدس و بی ام و هم اعضای حذب خریدن زنده باد خلق آره