کشتی «مورنینگ میداس» در مسیر چین به مکزیک، با ۳ هزار خودرو شامل حداقل ۸۰۰ خودروی برقی دچار آتشسوزی شده است. خدمه شامل ۲۲ نفره نجات یافتند، اما نتوانستند آتش را مهار کنند.
فروش خودروهای برقی شاید آنطور که خودروسازان انتظار داشتند رونق نگرفته باشد، اما خبر آتشسوزی در یک کشتی یادآور میشود که خودروهای برقی به شدت قابل اشتعال هستند. این کشتی باری در مسیر از آسیا به آمریکای شمالی بود که آتشسوزی رخ داد و خدمه مجبور به ترک کشتی در وسط اقیانوس آرام شدند و هزاران خودروی نو روی عرشه باقی ماندند.
کشتی «مورنینگ میداس» در تاریخ ۲۶ مه از چین حرکت کرد و حدود ۳,۰۰۰ خودرو، از جمله ۸۰۰ خودروی برقی را حمل میکرد. اما هشت روز پس از آغاز سفر ۱۹ روزهاش، دود در یکی از عرشهها دیده شد. شرکت مالک کشتی از آن زمان تأیید کرده که آتشسوزی از بخش حمل خودروهای برقی آغاز شده است.
زودیاک مریتایم لیمیتد یک شرکت بینالمللی مدیریت کشتیرانی با دفتر اصلی در انگلیس است که غالبا خودروهای سبک و سنگین حمل میکند. شرکت زودیاک مریتایم، مالک کشتی اعلام کرده خدمه بلافاصله روشهای اضطراری اطفای حریق را آغاز کردند, اما با وجود تلاشهایشان، وضعیت تحت کنترل درنیامده است.
پس از تماس با گارد ساحلی آمریکا، خدمه ۲۲ نفره تصمیم به ترک کشتی گرفتند و با قایق نجات فرار کردند و سپس توسط یک کشتی تجاری نزدیک نجات یافتند. با ادامه آتشسوزی تا زمان نگارش این گزارش، وضعیت هزاران خودروی باقیمانده در کشتی نامعلوم است. همچنین شرکت سازندهی خودروها مشخص نیست اما میتوان انتظار داشت مدلهای ساخت برندهای زیرمجموعهی فولکس واگن باشند که در چین مونتاژ میشوند.
این اولین بار نیست که یک کشتی حامل خودروهای برقی در دریا دچار آتشسوزی میشود. سه سال پیش، کشتی دیگری با ۴,۰۰۰ خودرو، از جمله مدلهای مختلف پورشه، بنتلی و لامبورگینی، در اقیانوس اطلس آتش گرفت. تلاشهایی برای یدککشیدن کشتی «فلیسیتی ایس» به مکان امن با موفقیت جلو رفت، اما پس از دو هفته سوختن، کشتی واژگون و غرق شد. در آن حادثه نیز هر ۲۲ خدمه نجات یافتند، اما گروه فولکسواگن اعلام کرد که شرکت بیمه با صورتحسابی ۱۵۵ میلیون دلاری برای جایگزینی خودروهای ازدسترفته مواجه است. لامبورگینی حتی تولید مدل آونتادور که متوقف شده بود را برای جایگزینی خودروی یک مشتری، از سر گرفت.
برخی شرکتهای حملونقل، مانند «هاویلا کیسترن» نروژ، اکنون از حمل خودروهای برقی خودداری میکنند و خطر آن را بیش از حد میدانند. اما این خودروها باید به نحوی از یک سوی جهان به سوی دیگر منتقل شوند و حملونقل دریایی تنها روش واقعی برای این کار است.
Siyavash
۱۴ خرداد ۱۴۰۴الان این داستان آتیش گرفتن کشتی چینی هیچ ربطی به ما نداره ها ولی از فردا قیمت تمام ماشین هایه کشور از فرغون تا….همه افزایش پیدا میکنه ببینید اگه حرف من نشد😁
KOP
۱۵ خرداد ۱۴۰۴در مقاله مشخص شده مالک کشتی شرکت بین المللی مستقر در انگلستان هست.
بدون خواندن درست ، فقط سریع کامنت بیربط گذاشتن. آفرین
دکتر استاپ
۱۴ خرداد ۱۴۰۴ماشین برقی=بمب متحرک
M4A1
۱۴ خرداد ۱۴۰۴کشتی هایی که ماشین برقی حمل میکنن باید این قابلیت داشته باشن که یه منجنیق یا Catapult هم داشته باشن هروقت دیدن یکی دود میکنه سریع اون ماشینی که میسوزه رو ببندن منجنیق دکمه قرمزه رو بزنن پرتش کنن تو آب حالا انقد قل بزنه تا پودر بشه دیگه چرا فرار میکنید؟ کشتی با اون عظمت اون همه ماشین و سرمایه مردمو ول کردید رفتید ترسوها اون پول چطور از حلقومتون پایین مره شب چطور مخوابید حق الناسه حالا نیم کیلو لیتیوم جاییو خراب نمیکنه همه از خاکیم و بر خاکیم
M4A1
۱۴ خرداد ۱۴۰۴راه دومی هم هست که بهترین راهه اونم پاک کردن صورت مسئله است یعنی کاری کنیم اصلا حمل و نقل ماشین الکتریکی نخوایم انجام بدیم چطور؟ بازارهای مناسب رو شناسایی کنیم همونجا یه خط تولید ریزی هم بزنیم از تولید به مصرف. سریع هم ماشینو بدیم دست مشتری که اتیشم گرفت بندازیم گردن خودش وگرنه بازم از این دست حوادث پیش میاد
یا فقط از نزدیکترین کمپانی ماشین برقی سازی خرید کنیم چرا باید از چین راه بیفته بیاد امریکا و اروپا؟ هرکی برای خودش تولید کنه
ashkanyp
۱۵ خرداد ۱۴۰۴نوشابه کوکاکولا نیست که هرجایی بشه راحت تولیدش کرد
حمید
۱۴ خرداد ۱۴۰۴خیلی خندیدم🤣
حمید
۱۴ خرداد ۱۴۰۴🤣🤣🤣
amir
۱۴ خرداد ۱۴۰۴باتری ……
فک کنم تا صبح قیامت بسوزه حالا شانس اوردیم وسط دریاست
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۱۴ خرداد ۱۴۰۴شاید این اتفاق حکم حادثه هواپیمای مسافربری کونکورد رو داشته باشه که آخرین میخ بر تابوتش بود.خیلیها فکر میکنند اون حادثه باعث جمع شدن کنکورد بود ولی از خیلی قبل کنکورد وارد این قسمت زندگی کوتاهش شده بود و وقتی حادثه رخ داد و سوخت گفتن دیگه تمام بازنشسته میکنیم.حالا این حادثه شاید باعث بشه که بگن تمام فعلا برقی کنکله کنکل.اخ جون آتیش
Mohammad
۱۴ خرداد ۱۴۰۴کنکورد یک پروژه جسورانه و بلندپروازانه بود و علت شکستش هم به این خاطر بود دنیا هنوز براش آمادگی کافی نداشت و تکنولوژی هم به اندازه کافی پیشرفته نبود ، اما اگه همین الان بخوان پروژه کنکورد رو دوباره ادامه بدن طوری موفق میشه که باورت نمیشه ، در ضمن مقایسه هواپیما و خودرو اصلا مقایسه درستی به نظر نمیاد ، همون طور که مقایسه سدان با شاسی بلند یا خودرو و موتور سیکلت مقایسه درستی نیست .
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۱۴ خرداد ۱۴۰۴من مقایسه نکردم رفیق گفتم روزی که کنکورد برای همیشه رفت کنار خیلیها فکر میکنند به خاطر اون سقوط بود در حالی که اون حکم میخ آخر رو بر تابوتش داشت.وگرنه کنکورد مسائلش ایمنی نبود مشکلاتش میزان مصرف آلایندگی و آلودگی صوتیش بود به همراه هزینهای نگه دارید ولی اون حادثه آخر موجب شد که همه با کنار گذاشتنش کنار بیان.حالا این حادثه کشتی ربطی به خود ماشینهای برقی نداره ولی میتونه یه آغاز بر پایان باشه
Lyting
۱۴ خرداد ۱۴۰۴خدارو شکر که پیشرانه های هیدروژنی مثل برقی همگیر نشد که کل کشتی به اون عظمت رو هوا باشه💥
شاهرخ شریفیان
۱۵ خرداد ۱۴۰۴جناب اشتری گرامی، درود. قربان از آن روز غمگین در مارچ ۲۰۲۲ که فلیستی ایس در سواحل آفریقا غرق شد تا این تاریخ بنده از نزدیک پیگیر کلیه مقالات فلیسیتی ایس و دفاعیات آلیانز اینها هستم. میزان خسارت خودروها ۴۰۰ میلیون دلار، هزینه های سلویج شکست خورده ۲۰ میلیون دلار و خسارت کلی سانحه شامل محیط زیست ، کشتی ،تاخیرهای تحویل و مانند آن حدود ۸۵۰ میلیون دلار مجموع در پروندهها ثبت هست. وکلای آلیانز به قاعده اقدام توسط فولکس استناد کرده اند که چرا نگفته باتری تایکان کالای خطرناک محسوبه. پرونده در جریانه ، وکلا دریافتی دارند و خسارات نزدیک به یک میلیارد دلار هست. عدد مقاله حضرتعالی در قسمت خسارات نزدیک به هیچ کدوم از law suit ها و دفاعیات به نظر نمی رسد . ارادت.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۵ خرداد ۱۴۰۴جالب بود سپاس از توضیح شما
Hadi
۱۵ خرداد ۱۴۰۴ماشین برقی❌️ بمب ساعتی✅️
Rhino
۱۵ خرداد ۱۴۰۴طمع از نوع چینی
شاپور
۱۵ خرداد ۱۴۰۴چرا خودروهای برقی با باطری خالی و بدون شارژ تا مقصد حمل نمیشن ؟