ایستگاه خبر

حادثه برای کشتی با 3 هزار خودرو؛ شروع آتش از مدل‌های برقی

کشتی «مورنینگ میداس» در مسیر چین به مکزیک، با ۳ هزار خودرو شامل حداقل ۸۰۰ خودروی برقی دچار آتش‌سوزی شده است. خدمه شامل ۲۲ نفره نجات یافتند، اما نتوانستند آتش را مهار کنند.


فروش خودروهای برقی شاید آن‌طور که خودروسازان انتظار داشتند رونق نگرفته باشد، اما خبر آتش‌سوزی در یک کشتی یادآور می‌شود که خودروهای برقی به شدت قابل اشتعال هستند. این کشتی باری در مسیر از آسیا به آمریکای شمالی بود که آتش‌سوزی رخ داد و خدمه مجبور به ترک کشتی در وسط اقیانوس آرام شدند و هزاران خودروی نو روی عرشه باقی ماندند.

کشتی «مورنینگ میداس» در تاریخ ۲۶ مه از چین حرکت کرد و حدود ۳,۰۰۰ خودرو، از جمله ۸۰۰ خودروی برقی را حمل می‌کرد. اما هشت روز پس از آغاز سفر ۱۹ روزه‌اش، دود در یکی از عرشه‌ها دیده شد. شرکت مالک کشتی از آن زمان تأیید کرده که آتش‌سوزی از بخش حمل خودروهای برقی آغاز شده است.

زودیاک مریتایم لیمیتد یک شرکت بین‌المللی مدیریت کشتیرانی با دفتر اصلی در انگلیس است که غالبا خودروهای سبک و سنگین حمل می‌کند. شرکت زودیاک مریتایم، مالک کشتی اعلام کرده خدمه بلافاصله روش‌های اضطراری اطفای حریق را آغاز کردند, اما با وجود تلاش‌هایشان، وضعیت تحت کنترل درنیامده است.

پس از تماس با گارد ساحلی آمریکا، خدمه ۲۲ نفره تصمیم به ترک کشتی گرفتند و با قایق نجات فرار کردند و سپس توسط یک کشتی تجاری نزدیک نجات یافتند. با ادامه آتش‌سوزی تا زمان نگارش این گزارش، وضعیت هزاران خودروی باقی‌مانده در کشتی نامعلوم است. همچنین شرکت سازنده‌ی خودروها مشخص نیست اما می‌توان انتظار داشت مدل‌های ساخت برندهای زیرمجموعه‌ی فولکس واگن باشند که در چین مونتاژ می‌شوند.

این اولین بار نیست که یک کشتی حامل خودروهای برقی در دریا دچار آتش‌سوزی می‌شود. سه سال پیش، کشتی دیگری با ۴,۰۰۰ خودرو، از جمله مدل‌های مختلف پورشه، بنتلی و لامبورگینی، در اقیانوس اطلس آتش گرفت. تلاش‌هایی برای یدک‌کشیدن کشتی «فلیسیتی ایس» به مکان امن با موفقیت جلو رفت، اما پس از دو هفته سوختن، کشتی واژگون و غرق شد. در آن حادثه نیز هر ۲۲ خدمه نجات یافتند، اما گروه فولکس‌واگن اعلام کرد که شرکت بیمه با صورت‌حسابی ۱۵۵ میلیون دلاری برای جایگزینی خودروهای ازدست‌رفته مواجه است. لامبورگینی حتی تولید مدل آونتادور که متوقف شده بود را برای جایگزینی خودروی یک مشتری، از سر گرفت.

برخی شرکت‌های حمل‌ونقل، مانند «هاویلا کیسترن» نروژ، اکنون از حمل خودروهای برقی خودداری می‌کنند و خطر آن را بیش از حد می‌دانند. اما این خودروها باید به نحوی از یک سوی جهان به سوی دیگر منتقل شوند و حمل‌ونقل دریایی تنها روش واقعی برای این کار است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹ رای

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. Siyavash

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1177 ديدگاه)

    الان این داستان آتیش گرفتن کشتی چینی هیچ ربطی به ما نداره ها ولی از فردا قیمت تمام ماشین هایه کشور از فرغون تا….همه افزایش پیدا میکنه ببینید اگه حرف من نشد😁

    موافقم 27
    مخالفم 6
    1. KOP

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (80 ديدگاه)

      در مقاله مشخص شده مالک کشتی شرکت بین المللی مستقر در انگلستان هست.
      بدون خواندن درست ، فقط سریع کامنت بیربط گذاشتن. آفرین

      موافقم 2
      مخالفم 3
  2. دکتر استاپ

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (116 ديدگاه)

    ماشین برقی=بمب متحرک

    موافقم 12
    مخالفم 9
  3. M4A1

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (18 ديدگاه)

    کشتی هایی که ماشین برقی حمل میکنن باید این قابلیت داشته باشن که یه منجنیق یا Catapult هم داشته باشن هروقت دیدن یکی دود میکنه سریع اون ماشینی که میسوزه رو ببندن منجنیق دکمه قرمزه رو بزنن پرتش کنن تو آب حالا انقد قل بزنه تا پودر بشه دیگه چرا فرار میکنید؟ کشتی با اون عظمت اون همه ماشین و سرمایه مردمو ول کردید رفتید ترسوها اون پول چطور از حلقومتون پایین مره شب چطور مخوابید حق الناسه حالا نیم کیلو لیتیوم جاییو خراب نمیکنه همه از خاکیم و بر خاکیم

    موافقم 20
    مخالفم 11
    1. M4A1

      ۱۴ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (18 ديدگاه)

      راه دومی هم هست که بهترین راهه اونم پاک کردن صورت مسئله است یعنی کاری کنیم اصلا حمل و نقل ماشین الکتریکی نخوایم انجام بدیم چطور؟ بازارهای مناسب رو شناسایی کنیم همونجا یه خط تولید ریزی هم بزنیم از تولید به مصرف. سریع هم ماشینو بدیم دست مشتری که اتیشم گرفت بندازیم گردن خودش وگرنه بازم از این دست حوادث پیش میاد
      یا فقط از نزدیکترین کمپانی ماشین برقی سازی خرید کنیم چرا باید از چین راه بیفته بیاد امریکا و اروپا؟ هرکی برای خودش تولید کنه

      موافقم 11
      مخالفم 9
      1. ashkanyp

        ۱۵ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (142 ديدگاه)

        نوشابه کوکاکولا نیست که هرجایی بشه راحت تولیدش کرد

        موافقم 2
        مخالفم 4
    2. حمید

      ۱۴ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (38 ديدگاه)

      خیلی خندیدم🤣

      موافقم 8
      مخالفم 5
    3. حمید

      ۱۴ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (38 ديدگاه)

      🤣🤣🤣

      موافقم 6
      مخالفم 4
  4. amir

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (3913 ديدگاه)

    باتری ……
    فک کنم تا صبح قیامت بسوزه حالا شانس اوردیم وسط دریاست

    موافقم 7
    مخالفم 6
  5. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (588 ديدگاه)

    شاید این اتفاق حکم حادثه هواپیمای مسافربری کونکورد رو داشته باشه که آخرین میخ بر تابوتش بود.خیلیها فکر میکنند اون حادثه باعث جمع شدن کنکورد بود ولی از خیلی قبل کنکورد وارد این قسمت زندگی کوتاهش شده بود و وقتی حادثه رخ داد و سوخت گفتن دیگه تمام بازنشسته میکنیم.حالا این حادثه شاید باعث بشه که بگن تمام فعلا برقی کنکله کنکل.اخ جون آتیش

    موافقم 10
    مخالفم 3
    1. Mohammad

      ۱۴ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (302 ديدگاه)

      کنکورد یک پروژه جسورانه و بلندپروازانه بود و علت شکستش هم به این خاطر بود دنیا هنوز براش آمادگی کافی نداشت و تکنولوژی هم به اندازه کافی پیشرفته نبود ، اما اگه همین الان بخوان پروژه کنکورد رو دوباره ادامه بدن طوری موفق میشه که باورت نمیشه ، در ضمن مقایسه هواپیما و خودرو اصلا مقایسه درستی به نظر نمیاد ، همون طور که مقایسه سدان با شاسی بلند یا خودرو و موتور سیکلت مقایسه درستی نیست .

      موافقم 7
      مخالفم 6
      1. یانکی من هم فرزند کسی هستم

        ۱۴ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (588 ديدگاه)

        من مقایسه نکردم رفیق گفتم روزی که کنکورد برای همیشه رفت کنار خیلی‌ها فکر می‌کنند به خاطر اون سقوط بود در حالی که اون حکم میخ آخر رو بر تابوتش داشت.وگرنه کنکورد مسائلش ایمنی نبود مشکلاتش میزان مصرف آلایندگی و آلودگی صوتیش بود به همراه هزینهای نگه دارید ولی اون حادثه آخر موجب شد که همه با کنار گذاشتنش کنار بیان.حالا این حادثه کشتی ربطی به خود ماشینهای برقی نداره ولی می‌تونه یه آغاز بر پایان باشه

        موافقم 4
        مخالفم 4
  6. Lyting

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (234 ديدگاه)

    خدارو شکر که پیشرانه های هیدروژنی مثل برقی همگیر نشد که کل کشتی به اون عظمت رو هوا باشه💥

    موافقم 5
    مخالفم 8
  7. شاهرخ شریفیان

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (23 ديدگاه)

    جناب اشتری گرامی، درود. قربان از آن روز غمگین در مارچ ۲۰۲۲ که فلیستی ایس در سواحل آفریقا غرق شد تا این تاریخ بنده از نزدیک پیگیر کلیه مقالات فلیسیتی ایس و دفاعیات آلیانز این‌ها هستم. میزان خسارت خودروها ۴۰۰ میلیون دلار، هزینه های سلویج شکست خورده ۲۰ میلیون دلار و خسارت کلی سانحه شامل محیط زیست ، کشتی ،تاخیرهای تحویل و مانند آن حدود ۸۵۰ میلیون دلار مجموع در پرونده‌ها ثبت هست. وکلای آلیانز به قاعده اقدام توسط فولکس استناد کرده اند که چرا نگفته باتری تایکان کالای خطرناک محسوبه. پرونده در جریانه ، وکلا دریافتی دارند و خسارات نزدیک به یک میلیارد دلار هست. عدد مقاله حضرتعالی در قسمت خسارات نزدیک به هیچ کدوم از law suit ها و دفاعیات به نظر نمی رسد . ارادت.

    موافقم 6
    مخالفم 1
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (3459 ديدگاه)

      جالب بود سپاس از توضیح شما

      موافقم 4
      مخالفم 1
  8. Hadi

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (617 ديدگاه)

    ماشین برقی❌️ بمب ساعتی✅️

    موافقم 1
    مخالفم 2
  9. Rhino

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (14 ديدگاه)

    طمع از نوع چینی

    موافقم 1
    مخالفم 3
  10. شاپور

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (344 ديدگاه)

    چرا خودروهای برقی با باطری خالی و بدون شارژ تا مقصد حمل نمیشن ؟

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا