براساس اطلاعات تازه منتشر شده، شرکتهای فعال در صنعت خودروهای تجاری و باربری سنگین چین، موج جدیدی از مدلهای برقی را تولید خواهند کرد تا نیمی از ناوگان حمل و نقل جادهای چین در سال ۲۰۲۸، تمام الکتریکی شود.
رئیس شرکت CATL بزرگترین تولیدکننده باتری خودرو در جهان، اعلام کرده است که تا سال ۲۰۲۸، نیمی از فروش کامیونهای سنگین در چین متعلق به مدلهای الکتریکی خواهد بود، در حالی که این رقم برای سال ۲۰۲۴ تنها ۱۰ درصد است. این اظهارات که توسط زنگ یوکن در مراسم رونمایی از سیستم تعویض باتری کامیونهای سنگین بیان شد.
کشور چین، تحت تاثیر فشارهای ناشی از تقاضای سوخت گازوئیل در بخش حملونقل است که پیشتر با افزایش استفاده از کامیونهای گازسوز LNG کمی کاهش یافته بود.
شرکت CATL روز شنبه اعلام کرد که یک پایگاه تولیدی باتری ذخیرهسازی انرژی و خودروهای الکتریکی با ظرفیت ۶۰ گیگاواتساعت را در شاندونگ راهاندازی کرده است که اولین تأسیسات از این نوع در شمال چین محسوب میشود. فازهای دوم و سوم این پروژه طی دو سال آینده اضافه خواهند شد و یک خوشه صنعتی باتری به ارزش میلیاردها دلار در این منطقه ایجاد خواهند کرد. طبق اطلاعیه، شاندونگ قصد دارد تا پایان سال جاری یک صنعت باتری لیتیومی به ارزش ۱۰۰ میلیارد یوان (۱۴ میلیارد دلار) ایجاد کند که شامل انواع الکترود، الکترولیتها، سلولهای باتری و مونتاژ میشود.
فناوری تعویض باتری CATL
غول باتریسازی چین، یک بسته باتری استاندارد جدید برای کامیونهای سنگین الکتریکی با قابلیت تعویض باتری راهاندازی کرده است.
این مدل باتری استاندارد جدید که با نام ۷۵# شناخته میشود، روز یکشنبه معرفی شد و وعده کمترین هزینه چرخه عمر به ازای هر تن-کیلومتر و ایمنی پیشرو در صنعت را میدهد. شرکت CATL اعلام کرده که کامیونهایی که از این باتری استاندارد جدید و اکوسیستم آن استفاده میکنند، میتوانند حدود ۰.۶۲ یوان به ازای هر کیلومتر (معادل حدود ۰.۱۳ دلار) در مقایسه با مدلهای دیزلی صرفهجویی کنند و برای اپراتورهایی با مسافت بالا، سالانه بیش از ۶۰,۰۰۰ یوان (۱۳,۰۰۰ دلار) کاهش هزینه، به همراه داشته باشند.
شرکت CATL تاکنون با بیش از ۱۰ خودروساز همکاری کرده تا بیش از ۳۰ مدل کامیون با قابلیت استفاده از این باتری استاندارد جدید را راهاندازی کند. CATL و انجمن ارتباطات و حملونقل چین امیدهای زیادی به این اکوسیستم باتری دارند و هدفگذاری کردهاند که ظرف سه سال، ۵۰ درصد شبکهی باربری جادهای را الکتریکیسازی کنند. فرایند مذکور در مجموع، ضمن کاهش وابستگی به فراوردههای نفتی، به کربنزدایی از محیط زیست چین هم کمک خواهد کرد.
برای تسریع در پذیرش کامیونهای با قابلیت تعویض باتری، CATL قصد دارد یک شبکه سراسری ایجاد کند که ۱۵۰,۰۰۰ کیلومتر از بزرگراهها و جادههای اصلی چین را پوشش میدهد. این شبکه حدود ۸۰ درصد از ظرفیت حملونقل خطوط اصلی را پوشش خواهد داد و مناطق کلیدی مانند پکن، تیانجین، هبی، دلتای رودخانه یانگتسه و منطقه خلیج بزرگ گوانگدونگ-هنگکنگ-ماکائو را خدمترسانی خواهد کرد. شرکت CATL تنها در سال جاری قصد دارد ۳۰۰ ایستگاه تعویض باتری برای کامیونهای سنگین افتتاح کند.
محمد
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴زیرساخت هایی که چین با این عظمت و سرعت میسازه حتی برای خود غربی ها تعجب آوره ، چند وقت پیش یه خبری اومد که یه معدن تو چین که کامیون های خودران با فناوری هوآوی به صورت تمام رباتیک فعالیت میکردند البته زومیت هم مطلبش رو کار کرد ولی به نظرم پدال مفصل تر توضیح میداد بهتر بود
علی علوی
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴عرض سلام و احترام و ادب و ارادت خدمت تمامی دوستان و کاربران و سروران و مدیران بزرگوار و معزز در سایت پدال
اوقات شریف همگی عزیزان و بزرگواران بخیر و سلامتی و تندرستی و موفقیت
و اما مجدداً صحبت از تکنولوژی های جدید و فوق العاده پیشرفته و حرفه ای به میان آمده است
جایی که همواره نام ایالات متحده به عنوان پیشگام و پیشتاز و سردمدار تکنولوژی های بسیار پیشرفته و جدید در تاریخ جهان می درخشد
چین کامیون پیل سوختی هیدروژنی ساخت اما متأسفانه به درستی مشخص نمیشود که در واقع کپی برداری بسیار دقیق و زیرکانه از استارت آپ نیکولا موتورز در ایالات متحده به عنوان نخستین طراح و توسعه دهنده و سازنده کامیون های پیل سوختی هیدروژنی در سطح جهانی
کاربر گرامی و بزرگوار و معزز محمد در همین مقاله بیان کرده اند چین ناوگان کامیون های بدون سرنشین و خودمختار در معادن مستقر کرده است؟؟؟؟
نخستین کامیون بدون سرنشین و خودمختار در جهان توسط کمپانی معظم کاترپیلار و مرکز ملی مهندسی روباتیک وابسته به دانشگاه کارنگی ملون در شهر پیتسبورگ در ایالت پنسیلوانیا در ایالات متحده به جهانیان عرضه شده بود
همین مرکز ملی مهندسی روباتیک ایالات متحده که به دانشگاه کارنگی ملون و موسسه روباتیک آن وابسته می باشد بزرگترین و معتبرترین و شناخته شده ترین و قدرتمند ترین و تأثیر گذار ترین مرکز تحقیقات و توسعه صنعتی و مهندسی روباتیک یا همان تحقیق و توسعه صنعتی روباتیک و اتوماسیون در سراسر جهان می باشد
این مرکز شعار بسیار جالب و زیبایی دارد که می گوید ما هر آنچه در زمین و آسمان و دریاها بود تبدیل به نمونه رباتیک کردیم اگر فکر می کنید چیزی جامانده است به ما اطلاع دهید
NATIONAL ROBOTICS ENGINEERING CENTER THE WORLD LARGEST ROBOTICS AND AUTOMATION RESEARCH AND DEVELOPMENT
,(N.R.E.C)
این پروژه هایی که جنابعالی می فرمایید پروژه های عظیم زیرساختی در واقع کپی برداری بسیار دقیق و کامل و زیرکانه از یک عمر فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی و تکنولوژیک و صنعتی و اختراعات و ابداعات و تکنولوژی های جدید و فوق العاده پیشرفته ای است که در ایالات متحده با صرف هزینه های بسیار سرسامآور و از همه مهمتر عمر و جان دانشمندان و مهندسان و مخترعان و ابداع کنندگان و پژوهشگران ایالات متحده می باشند که به راحتی و بدون هیچگونه صرف انرژی و امور تحقیقاتی و پژوهشی و تکنولوژیک و منابع مالی و اعتباری توسط کشورهای مختلف خصوصاً چین خودنمایی می کنند
چنانچه اطلاعات و توضیحات تکمیلی و جامع و دقیق و مستند و منطقی نیاز دارید فقط کافیست به بنده اطلاع رسانی بفرمایید تا در اختیار تمامی کاربران و دوستان و سروران و مدیران بزرگوار و معزز در سایت پدال و یا هر سایت دیگری قرار دهم
علی علوی از مشهد
Yaghoob
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۴ما هم هنوز انواع بنز 911 و1921 و 1924 در جاده ها داریم. وجالب تر اینکه با مدل روز تولید میکنیم.