ایستگاه خبر

مخالفت وزارت صمت با قیمت‌های جدید محصولات ایران‌خودرو

محمدصادق مفتح، جانشین وزیر صمت در امور بازرگانی، در نامه‌ای رسمی خطاب به مدیرعامل سازمان بورس و اوراق بهادار، اعلام قیمت‌های جدید از سوی شرکت ایران‌خودرو را فاقد وجاهت قانونی دانست و تأکید کرد که این اقدام بدون طی مراحل قانونی و تأیید نهایی وزارت صمت انجام شده است.

به گزارش پدال، در این نامه که به دنبال نامه مدیرعامل ایران‌خودرو به سازمان بورس در تاریخ ۲۰ خرداد ۱۴۰۴ ارسال شده، آمده است: مطابق ماده ۳ دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری (مصوبه ۵۴۳ شورای رقابت و اصلاحات بعدی آن)، فرآیند تنظیم قیمت خودرو باید پس از انجام بررسی‌های کارشناسی و با ابلاغ رسمی وزارت صمت انجام شود و این روند برای همه عرضه‌کنندگان الزامی است.

بخوانید: افزایش قیمت ۲۰ درصدی محصولات ایران خودرو + لیست قیمت‌های جدید

مفتح تصریح کرده است که با توجه به طی‌نشدن این فرآیند در مورد قیمت‌های اعلام‌شده اخیر، این قیمت‌ها از دیدگاه وزارت صمت دارای ایراد بوده و رسمیت ندارند.

او همچنین با استناد به بند ۴ مصوبه شماره ۴۰۳۰۲ مورخ ۲۴ دی ۱۴۰۳ یادآور شده که هرگونه اعلام قیمت جدید از سوی دستگاه‌های دارای اختیار عرضه کالا یا خدمات، باید با موافقت و تأیید ستاد تنظیم بازار همراه باشد. در حال حاضر نیز موضوع اصلاح قیمت محصولات خودروسازان داخلی در حال بررسی و طی مراحل قانونی برای ابلاغ نهایی است.

در پایان این نامه، جانشین وزیر صمت از مدیرعامل سازمان بورس خواسته است برای جلوگیری از بروز زیان احتمالی به سهام‌داران و بر هم خوردن تعادل بازار، اقدامات لازم در جهت توقف اجرای قیمت‌های اعلام‌شده از سوی ایران‌خودرو تا زمان طی کامل مراحل قانونی، انجام گیرد.

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

محمدجواد نورایی

نویسنده و خبرنگار "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. حامد

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مدیر عامل بورس غلط بی جا کرده،افزایش قیمت ایرانخودرو رو به رسمیت شناخته،مملکت بی در و پیکر نیست گروه کروز فاسد ،بخواد برا خودش در اقتصاد مملکت جولان بده .

    موافقم 5
    مخالفم 2
    1. ar-ma-n

      ۲۳ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (303 ديدگاه)

      حرفت درست
      ولی چطوری اون موقعی که دست خودشون بود هر ساله افزایش قیمت با شرایط و وضعیت اقتصادی که روزه به روز بدتر میشه میزاشتن کسی چیزی نمی‌گفت الان که خصوصی شده شدن( فاسد)بین بد و بدتر چیزی تغییر نکرده سیاست همون سیاست
      ضررش تو چشم مردمه فقط .
      مشکل ما این بجای حله مثله داریم صورت مثله پاک میکنیم .
      .
      .
      اون از موقعی که دست دولت بود که از اون طرف بازار وارداتی بستن جدا از مثلا و داستان های قبل اون که شامل محدود کردن حجم موتور و… که صرفا بازار انحصاری دست خودشون باشه و جولان بدن با فرقون ها به قیمت خون خودشون.
      جای تاسف و خون دل داره که برندی که از لامبورگینی قدیمی تر با اصالت تر اما نیم درصد اون نیست این کجا اون کجا هرکی رسیده بجای ترمیم صنعت خودرو یک زخم کاری مثل همیشه وارد کرده البته تا موقعی دست دولت بوده

      اینم از موقعه ای که خصوصی شده حداقل امیدوارم از سابقه شرکت کروز و کیفیت تولیدات قطعات که در بازار داره که میشه گفت باکیفیت ترین برند لوازم یدکی هست حداقل امیدوارم افزایش قیمتی باشه سودش به کیفیت خودرو های تولیدی ببرن کمی هزینه کنن بابت طراحی کیفیت و…

      کارایی که تا قبل از خصوصی شدن نمیکردن حداقل نمیگم شاهکار بزنن یا تکنولوژی خاصی بزارم ولی کیفیت افتضاح بدنه درست کنن از کل اتاق بگیر تا شاسی .

      هر سال این هم برند چینی میاد تو ایران و نمایشگاه ها و خیلی مدل ها تو ایران مونتاژی میشه حداقل میتونن مدل های که هرکدوم به نسبت بهتر از مدل های ایرانی هستن تو هر امکاناتی و مشخصات.
      حداقل بجای وارد کردن این هم خودرو های بی نشون و…. بیان برند داخلی گسترش بدن و توسعه که امیدوارم با خصوصی شدن ی تکونی بخوره .

      کاری که گروه بهمن کرده تا الان .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا