ایستگاه خبرچشم اندازسوزوکی

بازگشت سوزوکی به ایران با رونمایی از چهار محصول ژاپنی توسط راسا موتور

جیمنی، گرند ویتارا و فرانکس!

شب گذشته طی مراسمی، چهار محصول جذاب سوزوکی توسط راسا موتور خاورمیانه رونمایی شدند. سوزوکی جیمنی ۳ و ۵ درب، گرند ویتارا و فرانکس محصولاتی هستند که قرار است به صورت وارداتی توسط راسا موتور نماینده رسمی سوزوکی ژاپن در ایران به بازار عرضه شوند.

به گزارش پدال، در این مراسم که با حضور تعدادی از هنرمندان و ورزشکاران برگزار شد، راسا موتور ضمن اعلام رسمی همکاری خود با سوزوکی ژاپن از توسعه فعالیت‌هایش در صنعت خودرو پرده برداشت. شرکت راسا موتور خاورمیانه به عنوان یکی از واردکنندگان نوپای خودروهای سواری در دور جدید واردات خودرو، نمایندگی فروش و خدمات دو برند چینی GAC و ژاپنی سوزوکی را بر عهده گرفته است.

جیمنی، گرند ویتارا و فرانکس محصولات جدید سوزوکی در ایران

ویژگی‌های جذاب و مشخصات فنی سوزوکی جیمنی شاسی بلند کوچک آفرودی

سوزوکی جیمنی آفرودر پر سر و صدای ژاپنی در مدت کوتاهی که وارد بازار جهانی شده طرفداران زیادی را برای خود دست و پا کرده؛ استایل مکعبی مشابه بنز G کلاس، قابلیت‌های جذاب آفرودی و کیفیت بالا در کنار قیمت مناسب باعث شده تا برای جیمنی کیت‌های فیس G کلاس نیز ساخته شود! محبوبیت جیمنی به حدی رسیده که کارشناسان صنعت خودرو آن را احیاگر برند سوزوکی پس از انتقال سهامش به هند می‌دانند. این خودرو در دو تیپ ۳ و ۵ درب در محدوده قیمتی ۲ تا ۲.۵ میلیارد تومان بزودی در سامانه یکپارچه عرضه خواهد شد.

 

سوزوکی جیمنی مجهز به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی است که از طریق یک گیربکس اتوماتیک، ۱۰۱ اسب بخار قدرت و ۱۳۰ نیوتون متر گشتاور را به هر چهار چرخ خودرو می‌رساند. با وجود توان کم جیمنی، به دلیل وزن ۱.۱ تنی (در نسخه ۳ درب) و مهندسی ژاپنی، این آفرودر فسقلی در بیراهه بسیار چالاک و در جاده‌های شهری نیز معادل یک سواری اقتصادی عمل می‌کند. مصرف این خودرو کمتر از ۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و پیشرانه آن جزو موتورهای کم استهلاک و با دوام ژاپنی محسوب می‌شود.

سوزوکی جیمنی در بخش امکانات ایمنی و رفاهی مجهز به ۴ ایربگ، مالتی مدیای ۱۰ اینچی، فناوری ال ای دی چراغ‌ها به همراه چراغ شور، کروز کنترل و تهویه اتوماتیک است.

جیمنی با توجه به ابعاد کوچک و طراحی خاص، یک گزینه جذاب هم برای شهر و هم برای طبیعت گردی محسوب می‌شود. در نسخه ۵ درب به لطف فاصله محوری بیشتر نسبت به نسخه ۳ درب، یک فضای منطقی با فضای بار مناسب برای ترددهای شهری و خانوادگی خودرو ایجاد شده است.

در نسخه ۳ درب نیز از آن جایی که فاصله بین دو محور کمتر باعث بهبود زاویه ورود و خروج خودرو می‌شود، در کنار امکانات آفرودی نظیر شاسی مستقل نردبانی، تعلیق جلو و عقب سالید، دیفرانسیل با کمک سنگین و قفل دیفرانسیل جیمنی را در بیراهه قدرتمندتر کرده است.

بازگشت گرند ویتارا به ایران؛ تبدیل از شاسی بلند به کراس اوور!

گرند ویتارا برای ما ایرانی‌ها نامی آشنا است. سال‌ها تولید و عرضه این شاسی بلند ژاپنی توسط ایران خودرو جایگاه خاصی را برای این خودرو ایجاد کرده است. اکنون مدل ۲۰۲۴ این خودرو با پیشرانه هیبریدی و ظاهر مدرن قرار است در محدوده قیمتی ۲ میلیارد تومان عرضه شود.

نسل جدید گرند ویتارا به طور کلی متفاوت از نمونه قدیمی موجود در بازار کشورمان است چرا که این خودرو از یک شاسی بلند آفرودی به یک کراس اوور شهری ضعیف تبدیل شده است. تجهیز گرند ویتارا به یک ژنراتور ۱۲ ولتی باعث شده تا استارتر موتور از این خودرو حذف شده و مصرف سوخت آن کاهش یابد.

ویتارا مجهز به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی است که همگام با یک سامانه هیبریدی خفیف، ۱۰۲ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتون متر گشتاور را از طریق جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

ورود بدون کلید و دکمه استارت، شارژر وایرلس، هداپ دیسپلی، تهویه اتوماتیک به همراه دریچه برای ردیف عقب، آینه تاشو برقی، سقف پانوراما بازشونده، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور نور و باران، سنسور پارک جلو و عقب و دنده پشت فرمان از امکانات خوب ویتارا به شمار می‌روند.

سوزوکی فرانکس آماده برهم زدن بازی کراس اوورهای تکراری چینی

سوزوکی فرانکس قطعا معادلات بازار محدوده ۱.۵ میلیارد تومان را تغییر خواهد داد؛ کیفیت بالا در کنار طراحی جذاب می‌تواند این کراس اوور کوچک و هیبریدی سوزوکی را با استقبال ویژه مواجه می‌کند.

سوزوکی فرانکس یک هاچ بک کراس جمع و جور اقتصادی در رده ابعادی پژو ۲۰۰۸ است و مشخصات فنی یکسانی با گرند ویتارا دارد. سوزوکی تأکید خاصی بر تکنولوژی‌ها و فناوری‌های به کار رفته در پیشرانه فرانکس دارد؛ فناوری هیبرید خفیف، چرخه بازیابی دود اگزوز و بازیابی انرژی ترمز این پیشرانه را با وجود کم حجم بودن، پر بازده کرده است.

این خودروها از این پس در کنار سوزوکی سیاز و بالنو، در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی عرضه خواهند شد. پیش بینی می‌شود اصالت ژاپنی، سطح امکانات خوب و قیمت‌گذاری رقابتی محصولات متنوع سوزوکی در شرایط فعلی بتواند تا حدی از یک طرفه بودن بازار خودروی کشورمان به سمت خودروهای چینی بکاهد.

برنامه ویژه راسا موتور برای خدمات پس از فروش خودروهای سوزوکی در ایران

در مراسم شب گذشته، شبگرد قائم مقام راسا موتور خاورمیانه به تشریح برنامه‌های راسا موتور در زمینه واردات خودرو پرداخت. وی در این رابطه بیان داشت: با اینکه راسا موتور در ایران به تازگی تأسیس شده اما سهامداران شرکت سابقه ۲۰ ساله در امر واردات و صادرات خودرو در اروپا و خاورمیانه دارند. همین تجربه باعث شده تا به امروز تمامی برنامه‌ها از عقد قرارداد با برندها تا تحویل خودرو به مشتریان به دقیق ترین شکل انجام شود.

وی با اشاره به محبوبیت برند سوزوکی در ایران، از برنامه ریزی بلند مدت راسا موتور در زمینه عرضه خودروهای سوزوکی به بازار خبر داد. با توجه به حجم عرضه محصولات سوزوکی اخیرا مرکز تماس ۲۴ ساعته راسا موتور راه اندازی شده و قرار است تا در ایام تعطیلات عید نوروز، با همکاری امداد خودروی ایران، مالکین خودروهای سوزوکی سیاز و بالنو تحت پوشش کامل امدادی قرار بگیرند.

قائم مقام راسا موتور تأکید کرد: راسا موتور برای جلب نظر خریداران خودروهای سوزوکی و GAC سازمان خدمات پس از فروش قدرتمندی را ایجاد کرده تا جایی که برنامه دارد برای اطمینان از کیفیت و اصالت قطعات یدکی و مصرفی، کلیه قطعات خودروهای وارداتی خود را با بسته بندی اختصاصی راسا موتور به بازار عرضه کند.

طبق اعلام مسئولین راسا موتور به کلیه خریداران خودروهای سوزوکی کارت طلایی امداد و خدمات جاده‌ای داده خواهد شد که با استفاده از خدمات ویژه این کارت می‌توانند در ۱۲ نمایندگی راسا موتور در سراسر کشور خودروی خود را تعمیر و نگهداری کنند.

احداث وب‌سایت اختصاصی سوزوکی ایران توسط راسا موتور

در بخش دیگر مراسم میثم خزائی مدیر مارکتینگ راسا موتور با اشاره به تلاش‌های زیاد راسا موتور برای عرضه جیمنی در ایران، این خودرو را یکی از پدیده‌های بازار خودروی ایران دانست. وی اعلام کرد که تا پایان هفته سه وب‌سایت راسا موتور در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد؛ وب‌سایت اصلی راسا موتور به عنوان درگاه فروش و اخبار شرکت و همچنین وب‌سایت‌های سوزوکی ایران و GAC ایران به عنوان بسترهای اختصاصی معرفی جامع خودروهای هر برند به زودی رونمایی می‌شوند.

خزائی تأکید کرد اصول طراحی این پایگاه‌ها کاملا استاندارد و منطبق بر وب‌سایت‌های کمپانی مادر انجام شده و ظاهری مشابه به وب‌سایت اصلی سوزوکی و GAC دارند.

ورود راسا موتور به بازار خودروهای برقی

با توجه به تعرفه ناچیز خودروهای برقی و حمایت دولت از این مسئله، راسا موتور برنامه دارد تا در سال ۱۴۰۳ یک خودروی برقی از برند GAC چین را نیز در سبد محصولات خود قرار دهد.

احداث کارخانه تولید و مونتاژ خودروهای سوزوکی و GAC در ایران

خبر مهمی که راسا موتوری‌ها در مراسم رونمایی سوزوکی اعلام کردند، برنامه تولید و مونتاژ خودرو بود؛ طبق  اعلام شرکت قرار است در سال ۱۴۰۳ فرآیند احداث کارخانه آغاز شده و راسا موتور به جمع مونتاژکاران خصوصی بپیوندد. به نظر می‌رسد که برنامه مونتاژ خودروهای هر دو برند سوزوکی و GAC در دستور کار این شرکت قرار دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۹ رای

محمدجواد نورایی

نویسنده و خبرنگار "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. هوشنگ

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (46 ديدگاه)

    یکی از آرزوه هام این بود جیمینی داشته باشم ولی با این تعرفه ها فکر نکنم کمتر از سه میلیارد در بازار آزاد در بیاد. آخه دولت و دلال ها چقدر باید بخورند به بیست تا سی درصد سود راضی نیستند حتما باید سه برابر قیمت جهانی مردم رو تیغ بزنند

    موافقم 77
    مخالفم 10
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      جیمنی بینظیره !
      فکر کنم بنا بر دیگر وارداتی‌ها قیمتش تو بازار حدود ۵ میلیارد بشه!
      بین اپتیما و کرولا الانترا!!!
      اما خرید هر کدوم از این خودرو دیوانگی و پول حروم کردن هست وقتی میشه انبوهی از خودروهایه هیجان‌انگیز خرید چون هایلوکس و …!

      موافقم 10
      مخالفم 29
    2. پیام

      ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1584 ديدگاه)

      طراحی داخل جیمنی خوبه

      موافقم 13
      مخالفم 4
    3. فقط هند

      ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (45 ديدگاه)

      احتمالا بالای ۲ میلیارد نیس

      موافقم 1
      مخالفم 7
  2. محمدرضا

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1068 ديدگاه)

    به همین راحتی مردم رو نادان فرض میکنن.اگر سوزوکی به ایران اجازه مونتاژ میداد که الان وضعمون این نبود

    موافقم 50
    مخالفم 12
  3. حسین

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (2824 ديدگاه)

    ی مشت ماشین هندی صد اسبی با موتور ۱/۵ لیتری !
    ( الکی ، مثلاً میشه عاشق جیمنی نبود🤣)

    موافقم 47
    مخالفم 9
  4. mehran.Jy

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (232 ديدگاه)

    در یک فضای آرام یک خبر بسیار خوب میتونه باشه ولی تو این گلستان هیچ حس خاصی منتقل نمی کنه.
    منتاژ ژاپنی تو ایران؟ قیمت مناسب در حد رقابت با چینی ها؟
    امیدوارم

    موافقم 50
    مخالفم 7
    1. Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲

      ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (233 ديدگاه)

      دوست عزیز و گرامی، از من بشنو، بوی کباب نیست خر داغ میکنن! فقط یک سری گول بازی این شیاد ها رو میخورن ! اینا بعد مدتی پولو که گرفتن ده درو، اعتمادی به این اخبار نیست دوست عزیز نیست!

      موافقم 27
      مخالفم 3
  5. Siyavash

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (662 ديدگاه)

    و بازهم دوغ سوزوکی با این کیفیت بیاد محصولات خودشو هم قیمت اشغال چینی بده…البته که قیمت اصلی باید خیلی پایین‌تر از چینی ها باشه ولی فراموش نکنیم اینجا از این خبرا نیس و مافیای چینی عمرن اجازه چنین قیمت گذاری رو بدن….

    موافقم 15
    مخالفم 9
  6. ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (3271 ديدگاه)

    ویتارا اگه ۲ میلیارد ثبت نامیش باشه ارزش داره و موتورش هم قوی باشه 🤩😐

    موافقم 7
    مخالفم 3
  7. A1

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (226 ديدگاه)

    کاش نسل جدید ویتارا کراس اورر نبود و همون شاسی مستقل کوچیک باقی مونده بود

    موافقم 11
    مخالفم 2
  8. Anti Tesla

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (618 ديدگاه)

    سوزوکی دیگه یک برند هندی هست.

    موافقم 8
    مخالفم 17
  9. مهدی

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (113 ديدگاه)

    ببینید تو یه سیستم مافیایی موضوع رقابت و قیمت رقابتی صرفا یه شوخیه کلامیه
    شک نکنید قیمتهاشون طوری خواهد بود که لطمه ای به دیگر دلالان نخوره و حداکثر فشار رو به مردم وارد کنه

    موافقم 18
    مخالفم 2
  10. yaghoub

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (297 ديدگاه)

    سوزوکی می‌تونست بیشتر از این تو ایران حضور داشته باشه . با توجه به قیمت مناسب نسبت به بقیه ژاپنی‌ها.

    موافقم 10
    مخالفم 2
  11. علی

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (88 ديدگاه)

    با حضور تعدادی از هنرمندان و ورزشکاران؟!؟ همونایی که آیفون ۲۰ تومنی تبلیغ میکردن؟

    موافقم 19
    مخالفم 1
  12. Taha Ayoobi

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1251 ديدگاه)

    از جیمنی خوشم اومده نمیدونم چرا
    اینکه آفرودی ارزون قیمته دوست دارم
    هیچی پول ندارم ولی خدارو چه دیدی یهو یه چیزی شد ما هم خریدیم

    موافقم 15
    مخالفم 1
  13. jalopy

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (75 ديدگاه)

    این جیمنی خیلی گوگولیه و من ازش خوشم اومد ولی کاش با قیمت منصفانه بیاد تو ایران نسبت به اینکه ماشین میان رده و اقتصادی هستش
    (که عمرا منصفانه در بیاد)

    موافقم 6
    مخالفم 1
  14. Aref

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (251 ديدگاه)

    چه سیرکی راه انداختن. یه نگاهی به ماشین های آفرودی قدیمی مثل پاترول داخل برنامه دیوار بندازید تا بفهمید چه خبره

    موافقم 3
    مخالفم 1
  15. Habib

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (20 ديدگاه)

    نویسنده طوری با اشتیاق نوشته ک انگار قرار است این خودروها به صورت انبوه وارد شود و مشکلات حل گردد… نه داداش، این خبرا نیست. سایپا و ایران خودرو و شرکتهای چینی نمی گذارند که بازار رقابتی شود و آنها به زحمت بیفتند. شرکت های عجیب با نام های گوناگون سر بر می آورند و چند تا خودرو وارد می کنند و آنهم با قیمت آنچنانی. بگذریم…

    موافقم 6
    مخالفم 0
    1. B

      ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (358 ديدگاه)

      سایپا و ایران خودرو که کلن دولتین بهتره بگی دولت نمیگذارد

      موافقم 5
      مخالفم 1
  16. فقط لندکروزر لندکروزر

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (35 ديدگاه)

    سوزوکی جیمنی از همه بهتر بود

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا