ایستگاه خبرچشم انداز

آغاز ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان مرحله دوم طرح خودروهای فرسوده

بنا به گفته رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده، پذیرفته‌شدگان مرحله دوم طرح جایگزینی خودروهای فرسوده می بایست بر اساس جدول زمان‌بندی در سامانه ثبت‌نام کنند.

به گزارش پدال، وزارت صمت در طرح جدید فروش خودروها در سامانه یکپارچه، محدودیت‌هایی برای شرکت در طرح خودروی فرسوده در نظر گرفته است. محدودیت‌های ثبت‌نام در طرح جایگزینی خودروهای فرسوده در سامانه یکپارچه عبارتند از داشتن گواهینامه رانندگی دارای اعتبار، عدم خرید یا تحویل خودرو از خودروسازان داخلی در ۴۸ ماه گذشته، خودروی فرسوده باید مدل ۱۳۸۵ و یا قبل از آن باشد، پلاک و سند خودرو نیز به نام متقاضی ثبت‌نام باشد. در این طرح داشتن پلاک فعال جزو محدودیت‌ها نیست اما درصورت ثبت‌نام، متقاضی در محاسبه زمان تحویل خودروی خریداری‌شده باید به اولویت تخصیص‌یافته، مدت زمانی بالغ بر ۲ ماه را نیز به‌عنوان حداقل زمان فرآیند اسقاط در نظر بگیرد.

شرایط ثبت‌نام برای طرح اسقاط خودرو در سامانه یکپارچه به‌شرح زیر است:

  • داشتن گواهینامه دارای اعتبار
  • گذشت ۴۸ ماه از خرید آخرین خودرو از شرکت‌های خودروسازی
  • داشتن ۱۰۰ میلیون تومان در حساب وکالتی
  • خودروی فرسوده حداقل مدل ۱۳۸۵ یا به قبل باشد
  • پلاک و سند خودرو باید به نام متقاضی باشد وکالت‌نامه مورد قبول نیست
  • داشتن پلاک فعال محدودیت نیست
  • به فرایند ثبت‌نام خودروهای فرسوده ۲ ماه اضافه می‌شود یعنی اگر تحویل خودرو برای زمستان ۱۴۰۲ باشد علاوه بر آن ۲ ماه هم برای فرایند اسقاط باید زمان در نظر گرفت.

تقدسی مدیر سامانه یکپارچه خودرو گفت: در دومین عرضه خودرو‌های داخلی که برمبنای فرآیند نوبت دهی (لیست انتظار) است، در راستای اهداف جایگزینی خودرو فرسوده جهت کاهش مصرف سوخت وآلایندگی و نوسازی خودرو‌های در حال تردد، طرح خودرو فرسوده را هم در این دوره عرضه اضافه شده است.

مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو گفت: متقاضیان جهت شرکت در این طرح ضروری است که مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان در حساب خود و بنام سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان همانند طرح‌ها دیگر مسدود و وکالتی کنند.

مهلت دو ماهه برندگان طرح جایگزینی خودرو فرسوده برای ثبت نام در سامانه نوسازی

سیدامیر احمدی، دبیر انجمن مراکز اسقاط و بازیافت کشور خبر داد به برندگان طرح جایگزینی خودرو فرسوده، مهلت ۲ ماهه برای نام نویسی در سامانه نوسازی (nnhk.ir) داده شده است. بعد از تصویب قانون ساماندهی صنعت خودرو، از تاریخ ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ سامانه ستاد حمل و نقل سوخت کشور مسدود شد و روند کار برندگان طرح جایگزینی خودرو با مشکلاتی مواجه شد.

وی افزود متاسفانه انتقال ستاد حمل و نقل سوخت از وزارت راه به وزارت صمت، در زمانی انجام شد که برندگانی در سامانه قدیم ثبت نام شده بودند و روند کار آن‌ها در مراحل اولیه یا پایانی انجام نشده بود؛ با توجه به اینکه حدود ۳ ماه سامانه ستاد حمل و نقل سوخت مسدود شده بود، در تاریخ ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ سامانه جدید زیر نظر وزارت صمت آغاز به کار کرد و برندگان طرح جایگزینی خودرو فرسوده به این سامانه هدایت شدند، اما روند کار به کندی انجام می‌شد.

دبیر انجمن مراکز اسقاط و بازیافت کشور گفت تا هفته گذشته ثبت نام اولیه این افراد انجام شد؛ در حال حاضر مالکان خودرو فرسوده که در طرح جایگزینی برنده شدند، پیامکی دریافت کردند که مهلت ۲ ماهه مجدد به آن‌ها داده شده تا روند کاری خود را انجام دهند. از سازمان گسترش درخواست است تا سامانه جدیدی که راه اندازی شده، قابلیت این را داشته باشد تا مالکانی که قصد شرکت در طرح فروش نقدی را دارند، بتوانند از مزایای این طرح بهره‌مند شوند؛ خودرو‌هایی که ستاره دار هستند یا با حروف بزرگ یا کوچک در برگ سبز ثبت شده است، حتی قابلیت ثبت ندارند و مالکین طرح جایگزینی نگران این موضوع هستند.

آقای احمدی گفت مالکان خودرو که به تازگی به مراکز اسقاط مراجعه می‌کنند اطلاعات و مدارکشان در سامانه جدید نوسازی ثبت می‌شود و روند کارشان به راحتی انجام می‌شود. اما مالکانی که مدارکشان قبل از سال ۱۴۰۲ در سامانه ستاد حمل و نقل و سوخت ثبت شده متاسفانه اطلاعاتشان در این سامانه جدید وجود ندارد و مراکز اسقاط خودرو به دلیل نبود اطلاعات قادر به انجام روند کار این افراد نیستند. با توجه به پیامکی که خودروسازان برای این مالکان ارسال کردند و مهلت تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۲ برای آن‌ها در نظر گرفته شده دغدغه‌ای برای این مالکان ایجاد شده است. از مسئولین وزارت صنعت، معدن و تجارت در خواست می‌شود هر چه سریع‌تر این مشکل برطرف شود تا این افراد بتوانند در مهلت قانونی از مزایای طرح جایگزینی خودرو بهره‌مند شوند ضمن اینکه برای رفع نگرانی این افراد در صورت امکان، مجددا پیامکی برای این مالکان ارسال شود.

آغاز ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان مرحله دوم طرح خودروهای فرسوده

به گزارش پدال و به نقل از فارس، مهران سالاریه با اشاره به اینکه در مرحله دوم طرح جایگزینی خودروهای فرسوده سامانه یکپارچه خودرو ۱۹ هزار متقاضی تایید صلاحیت شده‌اند، اظهار داشت: براین این متقاضیان که محصولاتشان را از شرکت‌های سایپا، کرمان موتور، مدیران خودرو و فردا موتور انتخاب کرده‌اند، از سامانه‌هایی نوسازی ناوگان پیامک ارسال شده است.

وی افزود: براین اساس متقاضیان می‌توانند از یک ماه قبل از فصل تحویل خودروشان با مراجعه به سامانه نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده به نشانی NNHK.IR نسبت به ثبت نام و ایجاد صفحه شخصی به عنوان متقاضی اقدام و پس از انتخاب مرکز اسقاط نزدیک محل سکونت خود نسبت به تحویل خودرو فرسوده به مرکز اسقاط تعیین شده و طی مراحل مربوطه اقدام کنند تا به صورت سیستمی در فاز تحویل خودرو جایگزین قرار گیرند.

رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده با بیان این که زمان ثبت نام از سوی سامانه ستاد نوسازی برای مقتاضیان پیامک می شود بیان داشت: تا پیش از سال پیامک امکان ثبت نام در سامانه ستاد برای این دسته از متقاضیان فراهم نیست.  وی افزود: در حال حاضر امکان ثبت نام متقاضیانی که خودرو جایگزین خود را در تابستان و پاییز ۱۴۰۲ دریافت می کنند در سایت ستاد فراهم است.  رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده گفت: پذیرفته شدگان مرحله دوم طرح جایگزینی خودروهای فرسوده بر اساس جدول زمان‌بندی در سامانه ثبت‌نام کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۳ رای

محمدجواد نورایی

نویسنده و خبرنگار "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۳ دیدگاه‌ها

  1. Souls_Master

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (118 ديدگاه)

    خودروی ۸۵ به قبل فرسوده حساب کردنه ینی خودروی ۱۵یا ۱۶ ساله رو فرسوده حساب نکردنه.

    موافقم 16
    مخالفم 5
    1. A.H MOTORS

      ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (494 ديدگاه)

      والا ما یه تیپ ۲ ۸۴ داریم دلمون نمیاد بدیم بره !
      هر چقدرم که ماشین بد باشه بعد ۱۰ سال واقعا مهرش به دل یه ماشین باز میشینه

      موافقم 12
      مخالفم 17
      1. morteza

        ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (279 ديدگاه)

        ۲۰۶ ارزش اسقاط نداره.چون تو بازار قیمت بالایی داره.اسقاط به نظر من فقط برای خودرو های درب و داغون خوبه.مثلا ماشینی که ارزشش بیشتر از ۵۰ تا ۶۰ نباشه.وگرنه فرق آن‌چنان ی نداره.من خودم اسقاط کردم و الان میبینم فرق قیمتی آنچنانی نداره اونم با این وضعیت رکود خودرو

        موافقم 8
        مخالفم 0
        1. ‌ ‌

          ۳ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (3330 ديدگاه)

          متاسفانه وضعیت کشور اینجوریه و خارجیا الان پژو ۲۰۸ نسل اولشون هم اسقاط کردن ولی اینجا دلمون نمیاد ۲۰۶ رو هم بدیم
          راستش ما هم یه ماشین مدل ۸۹ از اول داشتیم دیگه دلمون نمیاد ردش کنیم 😐

          موافقم 3
          مخالفم 0
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (10233 ديدگاه)

    دوستان کره‌ای سوار سریع اقدام جایگزینی کنند تا طرح برداشته نشده !
    لگن‌های خود را با داخلی جایگزین کنید🤣👋🏻!

    موافقم 32
    مخالفم 51
    1. GOS

      ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (92 ديدگاه)

      دلیل توهین تو به دوستان کره ای سوار چیه آقای متعصب دو شخصیتی من به شخصه هرجوری که بود دنا رو فروختم یه پولیم گذاشتم تا بتونم کیا سراتو کوپه بگیرم.
      ابهتی که ماشینهای کره ای داره تو هیچ لگن ایرانی نتونستم پیدا کنم شما هم برو به فکر این باش لگن ایرانیتو تو طرح خودرو فرسوده ثبت نام کنی تا فرغون صفر تحویل بگیری😂😂😂😂
      در ضمن سعی کن کاربر سمی نباشی و زیر کامنت اول ریپ نزنی آفرین

      موافقم 56
      مخالفم 32
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (10233 ديدگاه)

        اینکه زودتر لگن‌های کره‌ایشون را با داخلی‌ها جایگزین کنند تا کمتر خرج خرابی رو دستشون بگذاره از کی تا حالا شده توهین 😭👋🏻 !

        از من گفتن بود ، تا طرح برداشته نشده اقدام کنید زودتر !

        حداقل کوئیک تیبا سمند ی.ا.ت.ا.ق.ا.ن نمیزنه ، بزنه هم خرجش به چشم نمیاد 🤣 !

        موافقم 27
        مخالفم 37
      2. محمدرضا

        ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        طعنه زد برادر

        موافقم 15
        مخالفم 2
    2. مهدی

      ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1325 ديدگاه)

      بدتر جوش اوردی مث اینکه چپ و راست تو فشار افتادی خونت به جوش اومده شب و روز نداری زندکی تعطیلی کردی با خنده ها پر از استرش و فشار روحی میخوای خودت خالی کنی
      برو به کار زندگیت برس گرفتار شدی به مغرت استراحت بده شرکت های کره ای همکلاسیت نیستن که بهت زور بگن شبیه دن کیشوت شدی

      موافقم 10
      مخالفم 3
    3. محمد

      ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1486 ديدگاه)

      چپ و راست داری از بقیه فحش میخوری ، ده ها دفعه با مرورگر های مختلف میای به طومار های چرت و پرتی که زیر کامنت اول ریپلای می‌کنی لایک بزنی ، من نمی‌فهمم با این سطح محبوبیت اینجا چیکار داری ، پسر جان اگه کسی تو دنیای واقعی کسی تو رو هیچی حساب نمیکنه دلیلی نداره بیای اینجا عقده هات رو خالی کنی ، اصلا کره ها بد تو که ۱۷ تا لکسوس داره و کارآفرین برتر خاورمیانه شدی اینجا چیکار داری ؟ برو پتو رو بکش سرت و با لکسوس هات حال کن بذار بقیه اشغال بخرن نمیخواد اشک های عصبیت هم پشت اموجی خنده فشاری قایم کنی

      موافقم 12
      مخالفم 3
      1. مهدی

        ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1325 ديدگاه)

        ۱۷ تا لکسوس داره 🙄 واقعا همچین حرفی زده ؟ اینجوری باشه پس حالش خیلی خرابه خود رییسی یک دونه شو نداره اونم با این پدر زن پولدارش بعد این ۱۷ تا لکسوس داره !!! وضعش خیلی خرابه

        موافقم 3
        مخالفم 0
        1. محمد

          ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1486 ديدگاه)

          داداش ۱۷ تا لکسوس که هیچی خاطراتی از تجربه فراری و لامبورگینی بگیر تا ژیان تعریف کرده که لکسوس ها توش گوه چندتا مدرک دانشگاهی از دانشگاه معتبر هم داره ( طبق گفته خودش ) و برای دل خودش هم تفریحی رشته طراحی صنعتی گرایش خودرو خونده
          ( بازم طبق گفته های خودش) از هرجای دنیا هم خاطره تعریف می‌کنه و جزو کار آفرینان برتر بین المللی انتخاب شده ( بازم طبق گفته های خودش) ولی نمی‌دونم همچین آدم نابغه و ثروتمندی که کلی مشغله داره چرا صبح تا شب تو پدال دنبال اینه ثابت کنه ماشین کره ای به درد نمیخوره

          موافقم 9
          مخالفم 1
        2. Anti Tesla

          ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (627 ديدگاه)

          تازه کجای کاری این آقا یه بار گفته بود پدرم برج ۱۲ طبقه ای داره!
          و خودش همین الان از طبقه ۱۲ کامنت می کنه!😅

          موافقم 8
          مخالفم 0
        3. مهدی

          ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (14 ديدگاه)

          یا خود خدا برج ۱۲ طبقه 😑😑😑 خیلی داغونه

          موافقم 4
          مخالفم 0
      2. مهدی

        ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1325 ديدگاه)

        داداش این یارو به جان خودم چپ کرده حالش خیلی خرابه این دیپلم هم نداره چه برسه به چندین مدرک دانشکاهی . این سوژه خنده تا کارافرین البته شایدم دروغ نکنه استند اپ کمدی چیزیه
        ولی هر چی هست خوش به حالش دنیا به شخمشه

        موافقم 6
        مخالفم 1
    4. MASOUD 0099

      ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (422 ديدگاه)

      واقعا خجالت بکش تا چه حد توهین یعنی چون تو کره ای دوست نداری باید به همه که ماشین کره ای دارن توهین کنی؟یه مقدار با ادب شو؟و متاسف باش !!

      موافقم 10
      مخالفم 1
  3. عظیم

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تا حالا که واسه این طرح محدودید48ماه نبود چطور شد که کارشناسانتون حالا پی به این مهم بردند آخه کسی که 48ماه خودرو نگرفته میره تو طرح عادی ثبتنام میکنه نه که بیاد ماشین خودشو مجانی تقدیم شما کنه واسه این طرح فرسوده

    موافقم 15
    مخالفم 1
    1. حامد

      ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      کسی که صاحب خودرو فرسوده هست میتونه از گروه عادی شرکت کنه؟ چون به قول شما مجانی برمیدارن به صرفه نیست اینجوری

      موافقم 3
      مخالفم 1
  4. مممممم

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    با برگ سبز و پلاک و کارت ماشین میشه در طرح جایگزینی شرکت کرد یا نه؟ و نیاز به سند کمپانی و محضری داره؟

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1325 ديدگاه)

      برگ سبز خودش سمد به حساب میاد و اصل مدرک هستش

      موافقم 0
      مخالفم 2
  5. m-i-l-i

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (49 ديدگاه)

    هر که از ماشین های قدیمی بدش میاد دیسلایک کنه

    موافقم 19
    مخالفم 6
  6. ایمان

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    الان اونی که صد میلیون داره چرا باید بره طرح فرسوده شرکت کنه تازه دوماه ماشینش رو دیرتر تحویل بگیره ماشین خودش رو هم مفت بده؟ الان این طرح چه مزیتی نسبت به طرح عادی داره جز اینکه ماشین خودت رو باید مفت بدی بره؟؟!

    موافقم 11
    مخالفم 1
    1. کیفام

      ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (23 ديدگاه)

      در طح عادی:
      “محدودیت داشتن پلاک فعال انتظامی برای متقاضیان، لحاظ خواهد شد”

      موافقم 3
      مخالفم 2
    2. abbas

      ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (240 ديدگاه)

      ماشین خودتم قیمتش لحاظ میشه
      فک کنم هر ماشین ۵۰ ت بر میدارن و از قیمت ماشین صفر کم میکنن

      موافقم 3
      مخالفم 0
  7. blackwing

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (901 ديدگاه)

    کاری به آلمانی ژاپنی امریکایی ندارم ، پیچ چرخ یه ماشین فرسوده می‌ارزه به کل کارخونه ایراخودرو و سایپا

    موافقم 7
    مخالفم 3
  8. علیرضا

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (176 ديدگاه)

    میگن ۱۵ سال فرسوده هست پس مدل ۸۷ هم فرسوده محسوب میشه پس چرا اینا مدل ۸۵ رو قبول دارن
    بهترین کار اینه که به خودرو های بالای ۱۵ سال سهمیه بنزین تعلق نگیره و قیمت بیمه رو بالا ببرن تا این لگن ها که باعث اکثر تصادفات هستن از تو خیابون جمع بشه

    موافقم 3
    مخالفم 5
    1. یک کاربر

      ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (494 ديدگاه)

      ببخشید عذر خواهی میکنم کسی که پول خرید یه ماشین نو نداره تکلیفش چیه؟

      موافقم 6
      مخالفم 1
      1. Anti Tesla

        ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (627 ديدگاه)

        باید بهشون وام بدن.

        موافقم 5
        مخالفم 2
    2. abbas

      ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (240 ديدگاه)

      ۹۰ درصد اونا ک این ماشین ها رو دارن اگ پول داشتن شششک نکن اینارو سوار نمیشدن داداش
      اینا قشر ضعیف و زحمتکش حامعه ان ک شاید این ماشین نون دونی و کل سرمایه اش باشه
      اینکه بردارن بدون راهکار درست مثل تسهیل تعویض با خودرو نو و وام های کم سود و ..‌
      بیان فشار بیارن که انسانی نیست

      موافقم 4
      مخالفم 0
  9. Afg

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (497 ديدگاه)

    باز چهارتا بیسواد دور هم جمع شدن و یک طرح دادن اصلا مگه ماشین ایرانی ۱۷ سال میتونه راه بره که اینا تازه گفتن بالای ۱۷ سالشون فرسوده حساب میشه؟ همون لندکروز با پراید پژو سمند تو هیچی فرق نداشته باشند تو ذخامت روق و شاسی باهم کلی فرق دارن حالا الیاژ به کنار

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. Anti Tesla

      ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (627 ديدگاه)

      ببم جان من الان تویوتا کریسیدا و یک پراید دارم.
      پرایدم مدل ۷۹ ساخت پارس خودرو هست و مثل بنز داره کار می کنه!
      تویوتا کریسیدا هم که تا حالا ۱۵۰ تا رفته و کم کارکرده.
      اگه با پراید مثل انسان رفتار کنی و سرویس های دوره ای و یک مکانیک حلال خور ببری و مهم تر از همه درست رانندگی کنی هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

      موافقم 3
      مخالفم 3
  10. مهران

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (65 ديدگاه)

    اول باید قیمت های منطقی بدین وقتی مثلا پراید من مدل ۸۳ تو بازار ۱۴۰فروش میره چرا با خودروی ۶۰ تومنی باهم حساب بشه و بدم اقساط نصف قیمت حساب کنی منطقی نیست ،پس خودتون میخوایین خودروهای زیر ۸۰ برن اقساط

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. هادی

    ۲۱ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان.برای ثبت نام طرح فرسوده،باز کردن حساب وکالتی نیازه یا نه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا