ایستگاه خبرچشم انداز

اعلام نتایج پیش‌فروش خودروهای وارداتی

فروش خودروهایی که هنوز وارد ایران نشده‌اند!

بنابر اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، ثبت‌نام خودروهای وارداتی از ساعت ۱۲ روز شنبه ششم اسفندماه ۱۴۰۱ آغاز خواهد شد.

برخلاف وعده دولتمردان جهت عرضه خودروهای وارداتی در بورس کالا، این خودروها در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو و به‌صورت قرعه‌کشی میان متقاضیان توزیع خواهد شد.

بر اساس اطلاعات منتشرشده، مقرر شده است تا خودروهای وارداتی از طریق قرعه‌کشی به متقاضیان تخصیص پیدا کند. سازمان بورس و اوراق بهادار به استناد قانون بورس کالا نمی‌تواند اجازه فروش کالایی را صادر کند که وجود خارجی ندارد! با توجه به اوضاع نابسامان بازار خودروی کشور وزارت صمت تصمیم گرفته تا خودروهای وارداتی وعده داده شده را قبل از رسیدن به کشور بفروشد تا التهاب موجود را کاهش دهد؛ به همین جهت این رویداد در سامانه تخصیص خودرو و به‌صورت قرعه‌کشی برگزار خواهد شد.

واردات هیوندای النترا 2023

شرکت‌کنندگان در قرعه‌کشی باید شرایط عمومی برنامه‌های فعلی قرعه‌کشی را دارا باشند؛ ازجمله اینکه گواهینامه داشته باشند، پلاک فعال نداشته باشند و طی ۴۸ ماه گذشته از هیچ شرکت خودرویی محصولی را خریداری نکرده باشند. لازم به ذکر است سند این خودروها به مدت یک سال در رهن بوده و امکان انتقال آن‌ها میسر نیست.

برای شرکت در این شرایط فروش بایستی مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان در حساب وکالتی خود داشته باشید. هنوز جزئیاتی از مدل و برند خودروها اعلام نشده اما باید توجه داشت که تحویل این خودروها ۳ تا ۶ ماه طول کشیده و مبلغ نهایی خودرو در زمان تحویل مشخص خواهد شد.

تا به این لحظه نام محصولاتی از ۱۲ برند کیا، هیوندای، جیلی، داچیا، اشکودا، سئات، نیسان، بایک، چانگان، زوتی، دانگ‌فنگ و فیات در لیست احتمالی خودروهای وارداتی قرار گرفته است.

بنابر اظهارات سخنگوی وزارت صمت تعداد ۸۵ هزار دستگاه خودرو تا به امروز ثبت سفارش شده است. جزییات دقیق شرایط فروش این خودروها طی نشستی خبری از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام خواهد شد.

به‌روزرسانی: اعلام جزئیات و نحوه ثبت‌نام خودروهای وارداتی

بنابر اعلام وزارت صمت از ساعت ۱۲ روز شنبه مورخ ۶ ام اسفندماه ۱۴۰۱ برنامه نام‌نویسی خرید خودروهای وارداتی آغاز می‌شود.

شرایط ثبت‌نام چیست؟

متقاضیان واجد شرایط می‌توانند با مراجعه به سامانه تخصیص خودروهای وارداتی نسبت به پیش ثبت‌نام اقدام نمایند. شروط خرید خودروها از این قرار است:

  • متقاضی می‌بایست قبل از انجام پیش‌ثبت‌نام نسبت به واریز ۵۰۰ میلیون تومان در حساب وکالتی اقدام نماید. پیش شرط ثبت نام سامانه موجودی حساب بانکی متقاضی است که به طور علی الحساب ۵۰۰ میلیون تومان تعیین شده است براین اساس متقاضیان خرید خودروهای وارداتی باید قبل از ثبت نام در سامانه، با مراجعه به شعب بانکهای منتخب (تجارت، ملت، صادرات، ملی، قرضه الحسنه مهر ایران، کشاورزی، سپه، صنعت و معدن، رفاه، آینده، پارسیان، پست بانک،توسعه تعاون، دی، رسالت، سرمایه، سینا، شهر، کارآفرین، ملل، مسکن و اقتصاد نوین) فرم مسدودی ۵۰۰ میلیون تومان برای خرید خودروهای خارجی را پر کنند. این پول درحساب شخصی متقاضی باقی می ماند و مسدود می شود.
  • شخص ثبت‌نام کننده از ابتدای سال ۱۳۹۸ نباید از هیچ شرکت خودرویی (دولتی و خصوصی) و هر نوع سیستم فروشی (حتی بورس کالا) خودرو خریداری کرده باشد.
  • افرادی می‌توانند در این برنامه فروش شرکت نمایند که از آغاز پیش ثبت‌نام تا روز تحویل خودرو (احتمالاً ۶ ماه آینده) پلاک فعال نداشته باشند.
  • سند خودروها از روز صدور به مدت یک سال در رهن شرکت واردکننده خواهد بود و در این مدت فروش و انتقال خودرو امکان‌پذیر نیست.
  • افرادی مجاز به ثبت‌نام خواهند بود که حداقل ۱۸ سال تمام سن داشته و گواهینامه رانندگی داشته باشند.
  • مهلت پیش ثبت‌نام از روز شنبه ۶ اسفند و به مدت یک هفته خواهد بود. پس از ۴۸ ساعت از بلوکه شدن ۵۰۰ میلیون تومان، افراد مجاز به ثبت‌نام خواهند بود. درواقع فرصت نام‌نویسی ۴ الی ۵ روز خواهد بود.
  • پس از پایان مهلت ثبت‌نام اولیه، طی مراسم قرعه‌کشی، ۱۰۰ هزار نفر با لحاظ اولویت حق تعیین خودرو از میان کلیه متقاضیان واجد شرایط برنده شده و پول سایر افرادی که برنده نشده‌اند آزاد خواهد شد.

چه مدل و برند خودرویی را خریداری نماییم؟ عجیب و پیچیده!

در پاسخ به این سؤال باید گفت که فعلاً مدل و برند خودروها مشخص نیست! درواقع شما قرار نیست تا خودروی مشخصی را خریداری نمایید بلکه برندگان این قرعه‌کشی در آینده که خودروها خریداری و وارد کشور شد بایستی نسبت به انتخاب خودروی مدنظر خود اقدام کنند.

لیست برندگان این برنامه فروش به ترتیب اولویت از نفر اول تا نفر ۱۰۰ هزارم خواهد بود و در طول ۶ ماه آینده برای این افراد صد هزار خودرو با قیمت کمتر از ۲۰ هزار یورو وارد کشور می‌شود. پس از اینکه شرکت‌ها به‌تدریج در ماه‌های آینده موفق به خرید خودرو و واردات آن به داخل کشور شوند، برنامه انتخاب و تخصیص خودروها بر اساس مدل و برند آغاز می‌شود.

به‌طور مثال در اولین پارت به تعداد ۱۰ هزار دستگاه خودروی چانگان CS35 وارد کشور می‌شود. از نفر اول لیست برندگان تا نفر ۱۰ هزارم فراخوان می‌شوند. اگر این افراد تمایلی به خرید این مدل خودرو داشته باشند، خودرو به آن‌ها تخصیص پیدا می‌کند. در غیر این صورت چنانچه تعدادی از این افراد تمایلی به چانگان نداشته باشند و خودروی اضافی باقی بماند به نفرات بعدی نیز حق انتخاب داده می‌شود. یعنی اگر از بین تعداد افراد فراخوان شده کسی تمایل به چانگان نداشته باشد، به تعداد خودروهای باقی‌مانده از نفر ۱۰ هزارم به بعد نیز فراخوان صورت می‌گیرد.

فردی که به هر دلیل تمایل به خرید چانگان ندارد بایستی صبر کند تا مدل‌های دیگر از سایر برندها وارد کشور شود. مجدداً به این شخص بنا به مرتبه اولویت فراخوان داده می‌شود.

قیمت نهایی و تعرفه خودروها چقدر است؟

تا زمانی که قرار بود خودروها در بورس عرضه شوند تقریباً تعرفه گمرکی خودروها برچیده شده بود و بنا بود تا به‌صورت حراج خودروها قیمت بخورند. اما با توجه به اینکه این خودروها وجود خارجی ندارند! به همین جهت بورس کالا عرضه آن‌ها را برعهده نگرفت و قرار به عرضه از طریق قرعه‌کشی و قیمت مصوب شده است.

شنیده‌ها حاکی از آن است تعرفه‌ها به محدوده قبلی بازگشته و بین ۵۵ تا ۷۵ درصد حقوق گمرکی برای خودروها در نظر گرفته شده است.

به‌طور مثال اگر خودروی چانگان یونی تی فول آپشن را با قیمت حدودی ۲۰ هزار یورو بررسی کنیم. به قیمت خام این خودرو ۱۵ درصد هزینه‌های قانونی و مالیات، ۵ درصد بیمه و هزینه حمل، ۱۵ درصد سود واردکننده و …. ۷۵ درصد حقوق گمرکی تعلق می‌گیرد. به بیان ساده ارزش خودرو در حداقلی‌ترین پیش‌بینی به دو برابر می‌رسد. لازم به ذکر است این خودرو با نرخ روز یورو در روز ترخیص از گمرک تعیین قیمت شود. پس خودروی یونی تی سایپا تا سه چهار ماه آینده کمتر از ۲ میلیارد نخواهد بود!

اگر نرخ ارز (سامانه متشکل ارزی)، مدل خودروها و شرایط احتمالی تعرفه را در نظر بگیریم، قیمت خودروهای وارداتی بین ۱ تا ۳ میلیارد تومان برای مصرف‌کننده تمام می‌شود.

نحوه پرداخت پول به چه شکل است؟

۱- از روز ابتدایی پیش ثبت‌نام مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان در حساب وکالتی خود بلوکه می‌کنید. در صورت برنده شدن این پول با طی تشریفاتی درواقع بخشی از پرداختی وجه خودروی آینده شما لحاظ می‌شود. در صورت خروج پول از حساب وکالتی، ثبت‌نام شما ملغی می‌شود.

۲- در روز انتخاب مدل خودرو، قیمت نهایی خام خودرو، هزینه حمل، بیمه کشتیرانی و سود واردکننده به شما اعلام می‌شود. طی ۳ روز کاری مهلت تکمیل وجه دارید. در صورت عدم تکمیل وجه در موعد مقرر، جریمه به شما تعلق‌گرفته و ثبت‌نام شما ملغی می‌شود.

۳- مرحله سوم پرداخت شامل حقوق گمرکی و هزینه‌های قانونی خودرو است؛ هنگامی‌که به موعد تحویل خودرو نزدیک می‌شوید طی دعوت‌نامه‌ای می‌بایست این پول‌ها را نیز طبق شروط بند قبلی پرداخت نمایید.

سخن آخر…

شرایط و چارچوب کلی معامله بنابر اطلاعات ارائه شده از سوی وزارت صمت به این شکل است؛ خرید خودروهایی که حتی بورس کالا نیز عرضه آن‌ها برعهده نگرفته بایستی با در نظر گرفتن شرایط ریسک انجام شود. پس از گذشت ۴ سال از بسته شدن واردات خودرو و به هم ریختن شرایط اقتصادی کشور، هنوز هم هم‌وطنان زیادی در دادگاه‌ها پیگیر خودروی خود از شرکت‌های واردکننده و مونتاژ کننده هستند!

* بروزرسانی: اعلام نتایج پیش‌فروش خودروهای وارداتی

روز گذشته مراسم قرعه‌کشی و نوبت‌دهی خودروهای وارداتی با حضور نمایندگان دستگاه‌های نظارتی برگزار شد و امروز ۲۲ اسفند نتایج آن در سامانه saleauto.ir اعلام و پیامک آن برای برندگان ارسال می‌شود.

بنابر بر اعلام مدیر طرح واردات وزارت صمت تا ۶ ماه آینده حداقل ۱۰۰ هزار خودرو وارد کشور می‌شود.

ضیغمی اظهار داشت: تاکنون حدود ۱۵۰۰ خودرو به کشور وارد شده که نزدیک به ۱۲۰۰ دستگاه از این خودروها قابل عرضه است. احتمالا پیش از پایان سال عرضه خودروهای وارداتی انجام خواهد شد، اما انعقاد قرارداد و تحویل خودروها به سال آینده موکول می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۰ رای

محمدجواد نورایی

نویسنده و خبرنگار "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. AMANTE

    ۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1854 ديدگاه)

    سال چند بود که یکبار دیگه هم اینکار رو کردن و در آخر کلی آدم موندن با حواله و پول هایی که از دست دادن.
    به نظر من هرکی با این شرایط بخواد ماشین بخره دیوانه ی بیش نیست.
    ماشینی هنوز نیومده، امکانات اش و قیمت اش مشخص نیست‌.

    موافقم 143
    مخالفم 16
    1. Hamilton1970

      ۵ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (528 ديدگاه)

      سال ۹۶ بود اگه اشتباه نکنم

      موافقم 48
      مخالفم 7
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۵ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (10203 ديدگاه)

      دوسسسِتان ، سِلام !
      هرچه سریع‌تر تَه مانده‌ی ریال خود را هم برای خودرویی خرج کنید که حتی نمیدانید چیست و از کجا و چه زمانی میخواهید بگیرید سود کنید 🤣👋🏻!

      برای شماها ، آزموده را آزمودن خطا ( نیست ) !

      در جریان دلار باشید که نمیدونم چطوری همه روز جمعه میگویند شده ۵۴ هزار توووومن ، اما ۵۴ هم نباشه حداقل ۵۳ که هستش 🤣 !
      یه بوهایی میاد که اینجا آخر خطه و فکر میکنم داریم به لحظاتی نزدیک میشویم خانو لات بازی و رِنِسانسی زیبا از فاجعه‌ای انسانی در ایران با خون‌هایی که تازه قراره به زمین ریخته بشه از نداری و فقری ناخواسته !
      پس این تَه‌مانده‌ی ریالی خود را خلاص کنید که با این وضع احتمالاً باید آتشش بزنید تا بلکه گرم شوید 💀🤦‍♂️!
      آژیر خطر روزی به صدا در آمد که دلار شد ۵۰ اما صدایش را یکی دو ماه دیگه با پوست گوشت استخوان میفهمیم و میفهمید !
      در جریان باشید که ۵۰ همان ۱۰۰ و همان ۲۰۰ و تا بینهایت هست 💥 !

      موافقم 64
      مخالفم 22
      1. ستاره

        ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (1 ديدگاه)

        حالا که کشید پایین و الان رفته کانال ۳۰… پس هیچوقت با این اطمینان بقیرو ناامید نکن

        موافقم 6
        مخالفم 41
      2. مشتاقی

        ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (166 ديدگاه)

        😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱😱

        موافقم 1
        مخالفم 0
    3. ALI A

      ۶ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (24 ديدگاه)

      عجایب این پیش فروش اینه که نمیدونی چه ماشینی با چه برندی و چه قیمتی و چه تاریخ تحویلی قراره بخری…!!! . اینه مملکت داری…فقط میگه 500 میلیون تو حسابتون قفل میشه… با این تورم و بی برنامگی و نامدیریتی ایندمون تیره و تاره…

      موافقم 25
      مخالفم 3
    4. RENAULT5

      ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (1113 ديدگاه)

      بازم میخرن همون‌ دیوونه ها تو‌ نترس
      اونی که وضعش توپه براش مهم نیست

      موافقم 9
      مخالفم 8
  2. DNA

    ۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (290 ديدگاه)

    لطفا اخبار فرمول یک رو پوشش بدین
    ممنون

    موافقم 41
    مخالفم 15
  3. Gang

    ۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    پیش فروش چیست ؟
    دریافت مبلغ قابل توجهی پول از شمار زیادی افراد ، در ازای فروش وعده و وعید و انشالله و ماشالله .

    موافقم 85
    مخالفم 4
  4. داوود

    ۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (36 ديدگاه)

    آنهایی که در سال ۹۶ مگان پیش خرید کردند و هنوز تحویل نگرفتند می دانند این گونه پیش فروشها چه دام خطرناکی می باشند. تا خودرو خارجی به طور فیزیکی وارد کشور نشوند، پیش خرید آنها با عرض پوزش حماقت است. البته مثل همه ی چهل سال اخیر صاحبان رانت اطلاعات و قدرت خودشان می دانند چگونه مردم را بیچاره کنند…

    موافقم 92
    مخالفم 6
  5. داوود

    ۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (36 ديدگاه)

    آنهایی که در سال ۹۶ مگان پیش خرید کردند می دانند این پیش فروشها چه دام خطرناکی هستند. تا خودرو خارجی به طور فیزیکی وارد کشور نشوند، پیش خرید آنها با عرض پوزش حماقت است. البته صاحبان رانت اطلاعات و قدرت خودشان می دانند چگونه مردم را بیچاره کنند…

    موافقم 56
    مخالفم 6
  6. زمستانم

    ۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (219 ديدگاه)

    کلا هیچکی گردن نمیگیره فقط پول میگیرن و عاقبتشم معلوم نی خدایا بس نیست ؟ اوقمون گرفت از این …. به کجا پناه ببریم حیف این خاک حیف این نفت و گاز و فیلان که افتاد دست این……زاده ها

    موافقم 77
    مخالفم 5
  7. گلاب

    ۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (185 ديدگاه)

    ۱۲۰ تا دونه که خبر گذاشتن نداره

    موافقم 40
    مخالفم 2
  8. masoud

    ۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (46 ديدگاه)

    با چه زبونی بگن میخواییم بدوشیم ملت رو
    500بزار برو حالا دنبالش تا 6ماه دیگه
    بوی بورس و مسکن مهر تحویل نشده داره

    موافقم 60
    مخالفم 3
  9. Sohrab

    ۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (34 ديدگاه)

    سریع‌ترین روش تامین کسری بودجه دولت مشخص شد.

    موافقم 73
    مخالفم 2
  10. فرزاد

    ۵ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (285 ديدگاه)

    از یک مشت خاک بپرسی چرا بعد از آزادی واردات خودرو نرخ ارز دوبرابر شده سریع بهِت میگه غول‌ها روی افزایش نرخ‌ها سرمایه‌گذاری کردند پس تنها راه نجات قطعی (مردم هوشمندی که از همون خاک ایجاد شدند) از اوضاع کنونی بازار خودروی کشور فقط حذف سریع دوتا غول مهربون صنعت خودروسازی مثلاً داخلیِ

    موافقم 33
    مخالفم 3
  11. UNAS

    ۵ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1842 ديدگاه)

    روز به روز سبک های جدید دزدی توی روز روشن
    اینکه کامنت های اعتراضی و منتقدانه ی تند دیگه بلاک و پاک نمیشه برام جای بسی تعجبه !!!

    موافقم 47
    مخالفم 1
    1. مهدی

      ۶ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (13 ديدگاه)

      دزدی تو روز روشن

      موافقم 21
      مخالفم 1
    2. Alireza

      ۶ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (193 ديدگاه)

      چون خبرگزاری ها هم ایرانیان و مطمئنا از این وضعیت کلافه هستن

      موافقم 20
      مخالفم 2
  12. کمال پاشا

    ۵ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (46 ديدگاه)

    500 میلیون امروز بریزی به حساب و 3 ماه منتظر بمونی که با قیمت روز 3 ماه بعد شاید بهت ماشین بدن
    اون 500 میلیون الان 8900 دلار پوله 3 ماه دیگه 4400 دلار میشه یه فرد با کمترین میزان درک و فهم اقتصادی هم چنین کاری نمیکنه
    واضح تر بگم کسی که 500 میلیون داره و تا الان دلارش نکرده دوغ جای شامپاین میشه بهش فروخت

    موافقم 31
    مخالفم 5
  13. Kato

    ۶ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (449 ديدگاه)

    کارخانه چاپ پول دولت البته برا جیب خودش راه افتاد
    تبریک به دولت …
    خسته نباشی دلاور…

    موافقم 25
    مخالفم 1
  14. زیزیگولو

    ۶ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (4800 ديدگاه)

    جالبه اول از مردم پول میگیرن و بعد با پول مردم ماشین وارد میکنن و تازه اصلاً معلوم نیستش که وارد کنن یا نه و از کجا معلوم بلای سال ۹۶ و ۹۷ رو سر مردمی که بهشون پیش فروش کردن در نیارن

    موافقم 26
    مخالفم 1
  15. محسن

    ۶ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (148 ديدگاه)

    خیلی جالبه.. ۵٠٠ میلیون فعلا بدی برای خودرویی که مشخص نیست.. بعدشم حداقل ٣ ماه صبر کنی.. واقعا نمیدونم چی بگم

    موافقم 14
    مخالفم 0
  16. رضا

    ۶ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)


    کجای دنیا رو دیدی بابت خودرویی که هنوز وجود نداره از ملت پول بگیرند. یعنی طرف داره 500 میلیون پول میده برای چیزی که هنوز نمیدونه چیه.

    موافقم 14
    مخالفم 0
  17. Muty

    ۷ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1842 ديدگاه)

    به نظرم کسی که میلیارد میلیارد داره
    4 تا از اینا هم برا تنوع ثبت نام میکنه
    تو دورهمی ها هم که رفیقاش بهش میگن خره پولت رو میخورن
    ته تهش میگه به فلان بچه ام ؛ شد شد نشد نشد
    اتفاقا بعدم بهش میدن ماشین رو یه سری احمق پولدار که اون تخم رو نداشتن ثبت نام کنن میدوعن ازش به چند برابر قیمت میخرن
    و اونم کیف میکنه و به فلان رفیقاش میخنده
    میگین نه
    ببینین
    البته اگه طرح مشکل داشته باشه و اصلا مرحله واردات واقعی ایی وجود نداشته باشه به اون دسته دوستان از عالم غیب خبر میرسه و ثبت نام نمی کنن
    و مثلا پولشون را تاید احتکار میکنن ، تاید دستی
    بقول فرزاد
    اصن به ما چه که بدونیم تاید دستی دیگه تو کشور تولید نمیشه و قیمتش بالا میره

    به قول اوشون :
    #من_نیمیفهمم

    موافقم 8
    مخالفم 1
    1. متحیرالعقول

      ۲۴ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (4 ديدگاه)

      کاملا موافقم با حرفهای جنابعالی ولی تاید رو تایید نمی‌کنم. بسیار بسیار کالاهایی هستند که مطمئن باشید تا خرداد قیمتشون دو برابر میشه مثلا نوشابه بیست تومانی فروردین میشه سی تومان و خرداد می‌ره واسه چهل هزار تومان شدن. خب احتکار نوشابه که خریدارش همیشه هست بهتر از پودر دستی (منسوخ بعلت استفاده گسترده از ماشین لباسشویی) بنظر میرسه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. محمدرضا

    ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1068 ديدگاه)

    دوران طلایی واردات خودرو بعد از انقلاب دوره احمدی نژاد بود .به محض این که رئیس جمهور شد. سال۸۴ اولین کارش آزاد سازی واردات خودرو بود.تاسال ۹۲ که رئیس جمهور بود اوضاع واردات خوب بود.لوکس ترین خودرو های جهان وارد ایران شدن.از سال ۹۲ که روحانی اومد اولین کار ممنوعیت واردات ۲۵۰۰ بود.و کم کم واردات رو بست.الان گیر کردن واردات رو آزاد کنن یهو میلیارد ها دلار خارج میشه آزاد نکنن بازار آشوبه.

    موافقم 3
    مخالفم 8
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (2328 ديدگاه)

      https://qavanin.ir/Law/TreeText/105640
      واردات خودرو از 1383 آغاز شد و آقای احمدی نژاد در انتخابات 3 تیرماه سال 1384 به ریاست جمهوری رسید
      عملا از سال 1385 احمدی نژاد کارش شروع شد و اگر طرحی هم داده باشه و اجرای قانونی بگیره مربوط به سال 1385 و بعد از اون هست
      دقیقا یادمه سال 1383 که اولین سال دانشجویی من بود، از داخل اتوبوس به ماشین های جدید الورود که جلوی نمایشگاه های ماشین چیده شده بودن نگاه می کردم
      تعداد زیادی بی ام و ، تویوتا و هیوندای وارد کشور شده بود

      موافقم 17
      مخالفم 2
      1. محمدرضا

        ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (1068 ديدگاه)

        من همیشه فکر میکردم از سال ۸۴ شروع شده. چون که هیچ خودروی ۲۰۰۴ نمیبینم همه از ۲۰۰۵ شروع میشن.که احتمالا اکثرا اواخر ۲۰۰۵ به ایران وارد شدن
        اولین وارداتی که یادم میاد کمری بودن
        یادش بخیر ۳۱۸ های ۳۷ میلیونی.

        موافقم 4
        مخالفم 1
        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
          سوابق: (2328 ديدگاه)

          کاملا درست گفتین و اوج واردات خودروهای خارجی برای مدل 2005 به بعد هست (زمستان 1383 تا زمستان 1384)
          مثل هیوندای سوناتا، تویوتا کمری و پرادو، انواع مرسدس بنز و بی ام و
          تصویب قانون واردات خودرو، سال 1383 انجام شد و زمان آقای خاتمی بود
          مصوبه هیئت وزیران برای سال 1382 هم موجود هست می تونین مشاهده کنین
          https://qavanin.ir/Law/TreeText/105640

          ممنوعیت واردات خودرو با حجم موتور بالای 2500 سی سی و قیمت بیش از 40 هزار دلار، سال 1390 اضافه شده که زمان ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد هست

          موافقم 14
          مخالفم 2
  19. Hamilton1970

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (528 ديدگاه)

    مردم واقعا ساده‌ن. مگه سال ۹۶ رو یادتون نیست؟! مگه چند سال پیش بوده که فراموشتون شده؟
    اصلا مگه دولتمردان تا حالا کاری به سود مردم کردن؟!
    واقعا اون لحظه چی فکر میکردن؟ نه معلوم بود چی تحویل میدن نه معلوم بود کی تحویل میدن نه هیچ چیز دیگه!
    مردم دو دسته شدن. اونایی که همین ثبت نامی هان و اونایی که سالهاست دارن حنجره‌شون رو پاره میکنن و میگن نخرید نخرید نخرید و باز همون آش و همون کاسه…

    موافقم 2
    مخالفم 1
  20. یاشار

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    یک مورد عجیب که من خودم در خودروهای وارداتی دیدم اینه:
    پول طرف بلوکه شده در بانک = پانصد میلیون
    ثبت نام هم کرده و عکس گرفته از صفحه ثبت نام

    یعنی ثبت نام تکمیل شده بعدش الان که میخواد لاگین کنه، خلاصه کلام پیام میده شما ثبت نام نکردید.

    دوستان صمت و سازمان حمایت زحمت کشیدند یکسریها رو شانسی از لیست خط زدند، فک و فامیل خودشون رو در لیست قرار دادند.

    آخر اعتماد به دولت همیشه همین بوده و هست

    موافقم 2
    مخالفم 2
  21. مازیار

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا قمار بزرگی است، البته اگر ریال رو به قیمت فعلی تبدیل به ارز حساب کنن (بایدم اینطور باشه چون پول شخص به نرخ فعلی دلار بلوکه شده) و خودرو نیز وارد یشه مثل ای میمونه که طرف الان رفته ۱۰ هزار دلار خریده و ضرر نمیکنه البته بشرط ورود خودرو.
    اگر دولت وارد نکنه به هر دلیلی جواب این صد هزار نفر رو نمیتونه بده؟دیگه سال ۹۶ نیست آن سال ها شرکتها پیش فروش کرده بودند و به دلیل ممنوعیت ورود از طرف دولت نتونستن وارد کنند ولی ایندفعه خود دولت شده نمایشگاه دار و دیگه اصلا قابل قبول نیست.

    موافقم 1
    مخالفم 1
  22. یاشار

    ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    باز یک مورد دیگر از دزدی دولت از جیب ملت
    یکی از همکاران من ثبت نام کرده در خودروهای وارداتی، مبلغ 500 میلیون بلوکه شده تو حساب بانکش
    الان که لاگین میکنه پیام میده که: شما واجد شرایط لازم برای این طرح نیستید”

    حالا مراجعه میکنه به بانک، میگه پولم رو آزاد کنید، بانک میگه به ما ربطی نداره، وزارت صمت گفته پولها باید تا آخر فروردین بلوکه بمانند. یعنی انگار که دشمن مملکت رو اشغال کرده و مردم بدبخت هیچ حق و حقوقی برای زندگی عادی هم ندارند.

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا