ایستگاه خبرخودروهای چینی

عرضه خودروهای وارداتی در بورس از 4 بهمن آغاز می‌شود

بر اساس مصوبات جلسه ویژه پیگیری برنامه‌های اولویت‌دار دولت، عرضه اولین گروه خودروهای وارداتی که از نوع محصولات چانگان هستند از ۴ بهمن در بورس عملیاتی خواهد شد.

به گزارش تسنیم، پیگیری‌ها از جلسه اخیر ویژه پیگیری برنامه‌های اولویت‌دار دولت حاکی است، در این جلسه وزیر صمت گزارشی از نهایی شدن ثبت سفارش واردات ۷۰ هزار خودرو ارائه کرده و خواستار تأمین ارز با منشأ خارجی و اخذ مصوبه‌ای برای قیمت‌گذاری خودروها در گمرک شده است. در این جلسه که ۲۷ دی‌ماه با حضور رئیس‌جمهور و معاون اول وی برگزار شد، مصوب شد عرضه اولیه خودروهای وارداتی ـ چانگان‌های چینی ـ در بورس کالا تا روز سه‌شنبه ۴ بهمن ماه عملیاتی شود. تأکید بر استفاده از ارز منشأ خارجی برای واردات خودرو و تسهیل واردات برای افرادی که ارز در خارج کشور دارند، از دیگر مصوبات این جلسه بوده است.

همان‌گونه که مستحضر هستید شرکت سایپا واردات محصولات چانگان بر کشور را انجام خواهد داد. سه کراس‌اوور چانگان CS35 پلاس، CS55 پلاس و UNI-T در دستور کار واردات گروه سایپا قرار دارد. جهت واردات این سه محصول مجوزهای لازم از وزارت صمت دریافت شده و ثبت سفارش لازم برای ۲۰ هزار دستگاه خودرو انجام شده است. یکی از مدیران سایپا دراین‌باره اظهار داشته بود:

محموله اول از دو محصول CS35 پلاس و CS55 پلاس، ۱۰۰ دستگاه خودرو است که تا اواسط بهمن‌ماه وارد کشور خواهد شد و بعد از اینکه مسیر انتقال ارز مشخص شد به‌صورت ماهیانه چهار هزار دستگاه از این دو خودرو حمل و به بازار عرضه خواهد شد.

برنامه‌ای که به شرکت چانگان اعلام شده برای مدت‌زمان ۳ ماه، واردات ‌۱۲ هزار دستگاه از این دو خودرو است و با توجه به سیاست‌های بانک مرکزی در خصوص تأمین منابع ارزی و در صورت مهیا بودن شرایط، ادامه واردات این خودروها بدون محدودیت تیراژ میسر خواهد بود. این مدیر ارشد درباره خودروی UNI-T نیز گفته بود توافقات و اقدامات مربوط به این خودرو برای ۲ هزار دستگاه انجام شده و احتمالاً از اردیبهشت‌ماه سال آینده به بازار عرضه خواهد شد. CS35 پلاس درواقع نسل دوم CS35 قدیمی محسوب می‌شود که چند سال پیش توسط سایپا در کشورمان مونتاژ می‌شد. این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه خودروی چنگدوی سال ۲۰۱۸ رونمایی شد و در سال ۲۰۲۱ فیس‌لیفتی را تجربه کرد. CS55 پلاس هم کراس‌اوور بزرگ‌تری است که سایپا برنامه عرضه نسل اول آن را در ایران داشت و حتی در نمایشگاه‌های خودروی کشور هم دیده شد اما نهایتاً در راه‌یابی به بازار ناکام ماند. نسل دوم این کراس‌اوور کامپکت چینی در اوایل سال ۲۰۲۱ با نام CS55 پلاس رونمایی شد و حالا قرار است به‌صورت وارداتی راهی بازار کشور شود.

اما UNI-T خودروی جدیدتری بوده و زیر کاپوت این کراس‌اوور جدید چینی یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربوشارژ جدید ساخت چانگان قرار گرفته که ۱۷۷ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. راندمان حرارتی این موتور تا ۴۰ درصد است و همان‌طور که گفته شد با استانداردهای آلایندگی ۶b چین مطابقت دارد. نیروی این موتور از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند و امکان رسیدن به حداکثر سرعت ۲۰۵ کیلومتر بر ساعت را برای خودرو فراهم می‌کند. UNI-T از سه حالت رانندگی معمولی، اکو و اسپرت برخوردار است درحالی‌که سیستم تعلیق آن در جلو از نوع مک‌فرسون و در عقب چند اتصالی است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. mahdi-es17

    ۲ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (565 ديدگاه)

    این همه موتور توربو شارژ
    اما کو بنزین مناسب

    موافقم 27
    مخالفم 1
    1. RENAULT5

      ۳ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1113 ديدگاه)

      داش بنزین سوپر مناسبه اما هم کم پیدا میشه هم گرونه

      موافقم 6
      مخالفم 1
  2. ممد ژانگولر

    ۲ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (3530 ديدگاه)

    داداشای گلم یکی توضیح بده این بورس کالا چیه

    یعنی باید صبح بریم اونجا وایسیم تا یدونه ماشین از تنور قسمتمون بشه یا غیر حضوریه ؟!

    بابا توضیح بدین دیگه این لاکردار چیست ؟!

    موافقم 14
    مخالفم 3
    1. aMiRsHaYaN

      ۳ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (101 ديدگاه)

      ببین یه جور مزایده هست
      میری مثلاً راس ساعت شروع میشه از قیمت پایه بعد ملت (و یه سری که اومدن از طرف خود شرکت که قیمتا رو بالا بکشن) میان پیشنهاد میدن هرکس بالا تر گفت ماشین برای اونه

      موافقم 16
      مخالفم 0
      1. ممد ژانگولر

        ۳ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (3530 ديدگاه)

        داداش امیر حسین دمت گرم انقد توضیحاتت کامل بود احساس کردم از سیاه چاله های فضایی به سیاه چاله های فرا فضایی انتقال یافتم 😂

        موافقم 12
        مخالفم 0
  3. Amard

    ۲ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (771 ديدگاه)

    خیلی زور داره تو خاورمیانه باشی نصف کشورهای دورت بهترین ماشین با پایین ترین قیمت سوار بشن بعد تو حسرت یه ماشین معمولی دنیا باشی اونم تو یه کشور با منابع نفت گاز مس و غیره

    موافقم 32
    مخالفم 2
  4. MASOUD 0099

    ۲ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (421 ديدگاه)

    فاقد اهمیت و اعتبار 😎😎😎

    موافقم 18
    مخالفم 3
  5. Dian

    ۳ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (605 ديدگاه)

    چرا سایت اینقد به هم ریخته شده؟

    موافقم 26
    مخالفم 0
  6. Aria

    ۳ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (14 ديدگاه)

    چینی ها یه موتور یک نیم لیتری توربو دارن دست از سرش بر نمی‌دارن، اینطور که معلومه ناو های هواپیما برشونم موتور یک و نیمه توربو دارن/:

    موافقم 23
    مخالفم 0
  7. carslover

    ۳ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (16 ديدگاه)

    دبگه این اخرا وارد نکردید هم نکردید
    مهم نیست

    موافقم 27
    مخالفم 4
  8. فرزاد

    ۳ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (285 ديدگاه)

    غول بزرگ صنعت خودروسازی داخلی برای ایجاد رقابت منصفانه در بازار خودروی کشور و همچنین افزایش قدرت خرید و ایجاد تنوع خودرویی به بحث واردات محصولات اقتصادی و ارزان علاوه بر تولید خودروهای مدرن و پیشرفته و بسیار ارزان خودش ورود کرده و این یعنی تمام فکر و هدفش بالا بردن سطح رفاه اجتماعی مردم و افزایش میزان امید به زندگیِ ملت هستش
    خداوندا روا مدار که رکورد اصحاب کهف رو تو بیداری بزنیم.

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا