ایستگاه خبر

نرخ جدید بیمه شخص ثالث در سال 1402 با افزایش 30 درصدی اعلام شد

بر اساس آنچه قوه قضاییه اعلام کرده است نرخ دیه در سال ۱۴۰۲ رشد ۵۰ درصدی داشته و بیمه مرکزی نیز حق بیمه جدید شخص ثالث خودروها در سال ۱۴۰۲ را با افزایش ۳۰ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ اعلام کرده است.

لوگوی بیمه مرکزی

به گزارش ایسنا، قوه قضائیه چهارشنبه هفته قبل نرخ دیه در سال ۱۴۰۲ را ۹۰۰ میلیون تومان اعلام کرد که این رقم در ماه‌های حرام به یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان افزایش می‌یابد. بر این اساس شورای عالی بیمه عصر روز گذشته برگزار شد و اعضای آن با افزایش ۳۰ درصدی تعرفه حق بیمه شخص ثالث برای سال آینده موافقت کردند. البته میزان بیمه شخص ثالث برای گروه‌های مختلف ماشین (دو سیلندر، چهار سیلندر، موتورسیکلت و…) و سایر خودروها مثل ماشین‌آلات کشاورزی و… متفاوت است. برای مثال حق بیمه پایه سالیانه خودروی سواری کم‌تر از ۴ سیلندر سه میلیون و ۴۷ هزار تومان و برای خودروی بیش از ۴ سیلندر چهار میلیون و ۷۴۷ هزار تومان است.

شایان ذکر است قوه قضاییه در سال ۱۴۰۱ نرخ دیه را در ماه‌های غیر حرام یا عادی، ۶۰۰ میلیون تومان و در ماه‌های حرام، معادل ۸۰۰ میلیون تومان اعلام کرده بود. شایان ذکر است نرخ دیه تنها عامل مؤثر بر حق بیمه شخص ثالث خودروها نیست و فاکتورهای دیگری همچون نوع و مدل ماشین از جمله تعداد سیلندر، سال ساخت، نوع کاربری اعم از تاکسی، تعهدات مازاد نسبت به بیمه پایه، میزان تخفیف، جریمه و… نیز روی حق بیمه شخص ثالث تأثیر دارند. در جدول زیر می‌توانید نرخ جدید بیمه شخص ثالث خودروها در سال ۱۴۰۲ را مشاهده فرمایید. بر اساس آنچه اعلام شده است، بیمه شخص ثالث خودروهای سواری در سال ۱۴۰۲ از ۳ میلیون و ۴۷ هزار و ۲۰۰ تومان تا ۴ میلیون و ۷۴۷ هزار و ۶۰۰ تومان خواهد بود. به این مبالغ میزان مقرر مالیات بر ارزش‌افزوده نیز اضافه می‌شود.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۸ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۲۹ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (10057 ديدگاه)

    الان سال‌هاست تخفیف بیمه اثری ندارد به سبب تورم و گرانی هرساله 🤕🤦‍♂️ !
    زندگی حقیقتاً غذاب‌آور شده !

    البته بازم خوب شد گرون شده ، و اگر نه خارجی‌ها میتونستند جهت تفریح تشریف بیاورند ایران و با شکار هر ایرانی و دادن دیه در فرودگاه اوقات خوشی بگذرانند و با عکس یادگاری اتمام سفر بزنند !
    ارزش پول ما داستان‌های جذابی پیش آورده برای ما که یکیش فخرفروشی خارج‌نشینان و نمایش پرده‌های زندگیشون با ماست ، البته که ورق بر میگردد و خدا در خانه‌ی ما هم میزند !

    موافقم 25
    مخالفم 0
    1. Mehdi

      ۲ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1924 ديدگاه)

      داستان دقیقا همینه
      برگشتن ورق و خدا در خانه ما راهم میزنه!
      کسایی که الان بسیار پولدارند و فخر میفروشند هر چی اسمش بزاری(کلا همه همینند همه پر از مشکلات درونی یا همون عقده ایم تفاوتمون اینه اونا پولش دارند و ما نداریم ما هم داشتیم دقیقا همان بودیم مشکل اونا نیستند دردمون اینه که چرا مانداریم عقده هامون نمایش بگذاریم)کسایی هستند که زمانی هیچی نداشتند و در فقر بودند و الان همه چی دارند
      منتها این چرخه هی میچرخه وقتی بچرخه چیزی درست نمیشه وقتی منتظریم ورق برگرده فقط هی جای بالا پایینا عوض میشه

      موافقم 3
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا