نیسان

آینده‌ای مبهم در انتظار نیسان تایتان

نیسان تایتان یک پیکاپ فول سایز با ویژگی‌های خوب است اما خوب بودن برای رقابت با غول‌های پیکاپ سازی آمریکا کافی نخواهد بود. فروش این خودرو در سال پیش تنها ۱۲,۱۹۷ دستگاه بوده درحالی‌که خودرویی همچون فورد F-150 به خانه ۳۶۸,۳۸۷ نفر در آمریکا راه یافته است. تایتان به عنوان مدل سال ۲۰۲۰ خود به‌روزرسانی‌های مهمی را تجربه کرد اما شاید این ترفند هم کارساز نباشد.

آیا این به معنی بازنشستگی تایتان خواهد بود؟ شاید اما هم‌اکنون می‌توانیم قطع عرضه این پیکاپ در کانادا را تائید کنیم. طبق خبرهای منتشر شده از سال آینده نیسان تایتان و تایتان XD در کانادا عرضه نخواهند شد.

جنیفر مک کارتی مدیر تولید نیسان کانادا می‌گوید:

پس از مدل سال ۲۰۲۱، پیکاپ نیسان تایتان در کانادا فروخته نخواهد شد. ما روی مدل‌های مهم کنونی در بخش کراس اوورها و سدان ها تمرکز خواهیم کرد. منابع ما همچنین به سمت پشتیبانی از عرضه محصولاتی همچون نسل جدید روگ و ورسا هدایت خواهد شد. به این موارد باید کراس اوور جدید و الکتریکی آریا و نسل جدید پیکاپ میان سایز فرونتیر را هم اضافه کنیم.

سال پیش تنها ۲۸۰۷ دستگاه تایتان در کانادا به فروش رفت که افت ۴۸.۴ درصدی نسبت به سال پیش از آن را نشان می‌داد. در نیمه اول امسال هم فروش این پیکاپ کاهش شدید ۵۳.۹ درصدی را نشان می‌دهد. تا ماه ژوئن هم تایتان تنها سهم ۱.۲ درصدی از بازار پیکاپ های فول سایز آمریکا را داشته است. شیوع ویروس کرونا و مشکلات مالی نیسان هم باعث بدتر شدن وضعیت این خودرو شده‌اند.

نیسان در آمریکا نیز اقدامات کاهش هزینه‌ای شدیدی را در پیش گرفته و بیشتر روی محصولات جدید و محبوب سرمایه‌گذاری می‌کند. برای مثال نسل جدید نیسان روگ و سنترا جزو مهم‌ترین محصولات این خودروساز ژاپنی به شمار می‌روند.

نیسان آریا تمام الکتریکی هم نقش بسیار مهمی خواهد داشت. البته ماکسیما هم آینده مبهمی داشته و شاید از بازار خداحافظی کند. هرچند احتمال بازگشت آن به بازار به عنوان خودرویی تمام الکتریکی در سال ۲۰۲۲ یا ۲۰۲۳ وجود دارد.

حتی اگر تایتان هم از بازار آمریکا خارج شود نیسان بازار پیکاپ ها را به‌صورت کامل رها نخواهد کرد. نسل جدید فرونتیر قرار است سال آینده از راه برسد و شانس زیادی هم برای موفقیت آن وجود دارد.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. AMG///

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (581 ديدگاه)

    خب معلوم بود حریف f150 و ۱۵۰۰ نمیشه

    موافقم ۲۷
    مخالفم ۱۲
    1. ali (chevy nova)

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (5759 ديدگاه)

      تنها حریفان فورد در وانت سازی دوج و شوی و جی ام سی هستن که از لحاظ فروش بهش نزدیکن

      موافقم ۲۱
      مخالفم ۹
  2. Soli

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (54 ديدگاه)

    اشتباه نوشته شده
    فورد سال پیش نزدیک ۹۰۰ هزار تا سری f تو امریکا فروخته

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۴
    1. ali (chevy nova)

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (5759 ديدگاه)

      فروش فورد در کانادا رو داره تو این مقاله میگه
      سال پیش فروش کلی سری اف بیش از ۹۵۰/۰۰۰ دستگاه بود

      موافقم ۱۷
      مخالفم ۱
  3. بی ریا

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (297 ديدگاه)

    پیکاپ های نیسان در مقابل مهمترین رقیب ژاپنی یعنی تویوتا کم آوردن
    بندهدبه شخصه احترام زیادی واسه نیسان قائلم و اونو همپای تویویتا میدونم ولی این برام عجیبه که چرا شرکت وارد کننده نیسان توی ایران به موفقیت وارد کننده تویوتا نرسید به عنوان مثال چرا زمانیکه لندکروز وارد میشد پاترول وارد نشد یا نسل حدید ماکسیما در زمان ورود آریون وارد نشد و البته نیسان زد

    موافقم ۲۲
    مخالفم ۶
    1. MOHAMAD.n.r

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1050 ديدگاه)

      دلیل وارد نشدن نیسان انحصار پارس خودروی لعنتی بود.
      زمانی که اریون وارد میشد داشتن ماکسیما و تیانا مونتاژ میکردند بنابراین اجازه نمی دادن وارد بشه.
      بهمن موتور هم همینطور ، چون خودشون مدل چند سال پیش مزدا رو مونتاژ میکنن اجازه نمیدن هیچ مدل جدیدی از مزدا وارد بشه.
      هههههههییییییییی??

      موافقم ۱۵
      مخالفم ۰
  4. Mf1

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (477 ديدگاه)

    تایتان چیزی از رپتور کم نداره چه از لحاظ طراحی چه لحاظ افرود بودن تعجبه اینقدر فروشش کم بوده. دومین عکس به صورت واضح فتوشاپه

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا