فرو رفتن خنجر کاهش هزینهی نیسان بر قلب داتسون!
شاید داتسون به عنوان برند پایهی نیسان دیگر وجود نداشته باشد. بنا به گزارش رویترز، این برند تازه احیا شده نتوانسته به فروش مورد انتظار نیسان در کشورهایی همچون اندونزی دست یابد. این برند نه تنها انتظارات را برآورده نکرده بلکه روی فروش محصولات نیسان نیز تأثیر گذاشته است.
ظاهراً مرگ برند داتسون بخشی از برنامهی گستردهی نیسان با عنوان "برنامهی ریکاوری پرفورمنس" خواهد بود. این برنامه به دنبال بهبود سوددهی نیسان و افزایش فروش بوده است.
رویترز جدای از بازنشسته کردن احتمالی برند داتسون به این امر اشاره کرده که نیسان تولید خود در چندین کارخانه در خارج از چین را کاهش خواهد داد و مدلهایی با فروش پایینتر را روانه موزه خواهد کرد. برای مثال نیسان تایتان و تایتان XD بهروز شده دیگر بهصورت تک کابین و با پیشرانهی دیزلی عرضه نخواهند شد.
برند داتسون اوایل دههی 30 میلادی روانهی میدان شد و تا سال 1981 حضور داشت اما پس از آن بود که جای خود را به نیسان داد. این خودروساز ژاپنی در سال 2013 دوباره داتسون را به عنوان جایگزین ارزانقیمت محصولات خود در بازارهایی همچون هند، اندونزی، روسیه و آفریقای جنوبی احیا کرد. امروز داتسون محصولات متنوعی را عرضه میکند.
در آینده خبرهای دقیقتری از آیندهی داتسون به گوش خواهد رسید. صرفنظر از آیندهی داتسون واضح است که نیسان برای سوددهی بیشتر نیازمند تغییرات وسیعی در برنامههای خود میباشد.