احتمال جایگزینی نیسان ماکسیما با سدان الکتریکی در سال 2022
نیسان قصد دارد تا اواسط سال آینده حدود 70 درصد از محصولات خود را بروز کند. بهعنوان برنامهای بلندمدت، این شرکت ژاپنی چرخهٔ عمر محصولات اصلی خود را از استراتژی پنج سال کنونی به دورهٔ کوتاهتر سهساله کاهش خواهد داد. حال گزارش جدیدی از اتوموتیو نیوز قصد دارد برنامههای آیندهٔ نیسان را مدل به مدل آشکار کند. مدیر ارشد عملیاتی نیسان «اشوانی گوپتا» دراینباره به اتوموتیو نیوز گفته است:
ما در حال نوسازی بزرگ سبد محصولات خود در ایالاتمتحده هستیم
بهعنوان بخشی از این طرح، ممکن است ماکسیما در نسل بعدی خود به یک سدان تمام الکتریکی تبدیل شود. این خودرو میتواند با الهام از کانسپت IMs شکل گرفته و در نیمهٔ دوم سال 2022 از راه برسد.
چند ماه قبل از معرفی این سدان الکتریکی جدید نیز نیسان باید جانشین مدل اسپرت 370Z را معرفی کند. پیشازاین شنیدهایم این خودرو در طراحی ظاهری از خودروهای اسپرت قدیمی سری Z الهام خواهد گرفت و به پیشرانهٔ 3 لیتری V6 توئین توربو مجهز خواهد بود که امیدواریم این گفتهها صحت داشته باشند. در همین حال، نسل جدید GT-R هم در حال توسعه است اما احتمالاً تا قبل از سال 2023 آماده نخواهد شد. این یعنی گودزیلای سالخورده حداقل دو سال دیگر در بازار حضور خواهد داشت تا زمانی که جانشین آن از راه برسد.
در بخش دیگری از سبد محصولات نیسان، ممکن است برای سدان پایهٔ ورسا نسل بعدی وجود نداشته باشد اما بهروزرسانی نسل کنونی این خودرو برای نیمهٔ دوم سال 2022 در دستور کار قرار دارد. یک قدم بالاتر از ورسا، سدان کامپکت سنترا قرار دارد که تا سال 2023 یعنی زمانی که بهروزرسانی میاندورهای خود را تجربه خواهد کرد بدون تغییر باقی میماند. در بخش شاسیبلندها، برای مدل 2022 نسل کاملاً جدید مورانو آماده میشود درحالیکه چند ماه زودتر باید نسل جدید کراساوور فول سایز پثفایندر و اسیووی فول سایز آرمادا معرفی شود.