شایعات ناامید کننده درباره نسل جدید نیسان GT-R
GT-R R35 یکی از قدیمیترین خودروهای بازار است. اولین بار در سال 2007 شاهد معرفی گودزیلا بودیم و با اینکه نیسان بهروزرسانیهای زیادی را برای آن در نظر گرفته اما گستردهترین تغییر این خودرو در سال 2016 انجام شد. البته ژاپنیها شاید بجای ایجاد تحولی همهجانبه در نسل جدید R36 این خودرو به دنبال راهحلی تکاملی باشند. حداقل از نظر فنی میتواند چنین چیزی رخ دهد.
مجله ژاپنی Best Car میگوید پس از معرفی Z جدید که بر اساس نسخه ارتقا یافته از پلتفرم 370Z معرفی شده، GT-R جدید هم از بدنهای کاملاً نوین برخوردار خواهد بود و کابین نیز بهطور مشابه دگرگون خواهد شد تا از تکنولوژیها و سیستمهای ایمنی مدرنی برخوردار باشد. به این موارد باید کاکپیت دیجیتال و سیستم اطلاعات سرگرمی نیسان را نیز اضافه کرد.
اما زیر پوست نسل جدید GT-R شاسی نسل فعلی قرار خواهد گرفت هرچند تغییرات زیادی روی آن رخ خواهد داد و از قطعات و تنظیمات جدید استفاده خواهد شد. این رسانه ژاپنی مدعی شده پیشرانه VR38DETT نسل فعلی گودزیلا بدون استفاده از سیستم هیبریدی ملایم روی نسل جدید نیز نصب خواهد شد اما این خبر در حالی منتشر میشود که هر روز خبر از استانداردهای آلایندگی و صدای سختگیرانهتر به گوش میرسد. انتظار میرود این پیشرانه 6 سیلندر 3.8 لیتری توئین توربوی بهروز شده قدرت نزدیک به 592 اسب بخار و گشتاور 652 نیوتون متر نیسموی فعلی را تولید کرده و آن را با گیربکسی اتوماتیک به هر چهار چرخ بفرستد.
ما نمیدانیم که نیسان چگونه میخواهد بدون استفاده از دستیار هیبریدی استانداردهای آلایندگی مدرن را پاس کند. شاید این خودروساز میخواهد سبد محصولاتش ترکیبی از نمونههای تمام الکتریکی و هیبریدی باشد تا بتواند مجموع آلایندگی کمتری داشته باشد. حتی اگر اینگونه هم باشد سؤالاتی درباره عرضه یا عدم عرضه GT-R جدید در اروپا وجود خواهد داشت چراکه این قاره سختگیری شدیدی درباره خودروهای درونسوز خواهد داشت.
ظاهراً تکنولوژی هیبریدی ملایم برای آینده رزرو شده و پیش از الکتریکی شدن کامل GT-R روی نسخههای آتی این هیولا بکار خواهد رفت.
گفته شده GT-R R35 از پاییز سال 2022 بازنشسته شده و نسل جدید اوایل سال 2023 پدیدار خواهد شد هرچند فعلاً خبری رسمی دراینباره منتشر نشده است.