برند نیسان موقعیت عجیبی در دنیا دارد زیرا این شرکت به همراه شرکای خود برنامه تجاری جدیدی را پایهریزی کرده است. آساکو هوشینو نایبرئیس اجرایی نیسان گفته نام قابلاعتنای اسکای لاین حفظ خواهد شد هرچند نباید خیلی هیجانزده شد.
هوشینو بهطور ویژه به نسل فعلی سدان اسکای لاین اشاره کرده، خودرویی که در آمریکا با نام اینفینیتی Q50 شناخته میشود. او درباره GT-R سخنی نگفته است.
یکی از رسانههای ژاپنی اخیراً مدعی شده نیسان توسعه تمامی سدان های خود شامل سیما، فوگا و اسکای لاین را در بازار داخلی متوقف خواهد کرد. فوگا با نام اینفینیتی Q70 شناخته میشد و سیما نیز مشابه Q70L است.
هوشینو در خلال معرفی نیسان نوت آورا e-POWER گفته است:
هفته پیش یکی از روزنامههای ژاپنی گفت که توسعه اسکای لاین متوقف شده و این به معنی بازنشسته شدن یکی از نمادهای نیسان است. ما هرگز اسکای لاین را رها نخواهیم کرد.
شایان ذکر است این مدیر ارشد اشارهای به سرنوشت مدلهای فوگا و سیما نکرده است.
شاید خبر مربوط به سال 2020 اندکی جزئیات آینده محصولات نیسان را روشنتر سازد. این برند به دنبال تبدیل اینفینیتی به نیسان پلاس بوده و این کار را با استفاده بیشتر از پلتفرمها و تکنولوژیهای مشترک خود و اینفینیتی انجام خواهد داد. این امر میتواند به معنی تولید محصولات دیفرانسیل عقب کمتر اینفینیتی باشد.
البته باید گفت سابقه نام اسکای لاین به قبل از نیسان بازمیگردد. اولین نسل اسکای لاین در سال 1957 و به عنوان محصول شرکت پرنس موتور تولید شد. نیسان و پرنس در سال 1966 ادغام شده هرچند اسکای لاین همچنان حفظ شد.
اسکای لاین هماکنون در سیزدهمین نسل خود در ژاپن قرار دارد. جدیدترین نسخه این خودرو در سال 2013 و به عنوان یک سدان تولید شده است. در سال 2019 شاهد بهبود این خودرو بودیم که چهره آن را تا حدی به GT-R نزدیکتر ساخت و از تکنولوژیهای ایمنی بیشتری نیز بهره برد.