شورلتنیسان

دوئل نیسان سنترا و شورولت کروز

به قسمتی دیگر از سری رقابت‌های خودرویی پدال رسیده‌ایم. برای امروز تصمیم داریم به کلاس سدان‌های کامپکت نگاهی داشته باشیم. کلاسی که می‌توان گفت در اکثر کشورهای دنیا از اروپا و ایالات‌متحده گرفته تا چین و حتی کشور خودمان پرفروش و پرطرفدار است. خودروهای حاضر در این کلاس عبارت‌اند از:

مزدا ۳

تویوتا کرولا

هوندا سیویک

میتسوبیشی لنسر

سوبارو ایمپرزا

نیسان سنترا

شورولت کروز

پژو ۴۰۸

سئات تولدو

فیات تیپو

کیا سراتو

هیوندای الانترا

فولکس‌واگن جتا

اشکودا اکتاویا

رنو مگان سدان

ام‌جی ۶

در اولین دور رقابت‌های این گروه، نمایندگانی از شرق و غرب رودرروی یکدیگر قرار گرفته‌اند یعنی شورولت کروز به نبرد با نیسان سنترا آمده است.

شورولت کروز

کروز خودروی کامپکت شورولت است که از سابقه‌ای چندان طولانی برخوردار نیست به‌گونه‌ای که نسل نخست آن در سال ۲۰۰۸ معرفی شد. کروز که در سه نسخهٔ سدان، هاچ‌بک و استیشن عرضه می‌شد را می‌توان به‌نوعی جایگزین مدل کبالت دانست. نسل دوم کروز اما برخلاف رویهٔ معمول در سال ۲۰۱۴ ابتدا در چین معرفی و به بازار عرضه شد درحالی‌که نسل نخست همچنان تا سال ۲۰۱۶ در ایالات‌متحده عرضه می‌شد. سپس در همین سال نسخهٔ آمریکایی نسل دوم کروز در ایالات‌متحده هم معرفی شد که در ظاهر تفاوت‌هایی با نسخهٔ چینی داشت. نسل دوم اما فقط در دو نسخهٔ سدان و هاچ‌بک تولید می‌شود و نسخهٔ استیشن کنار گذاشته شده است. طراحی نسل دوم کروز که طبق زبانی طراحی جدید شورولت انجام گرفته، کاملاً نسبت به نسل اول متحول شده و به برادر بزرگ‌ترش مالیبو شبیه شده است. برخلاف نسل اول که با پیشرانه‌های بسیار زیاد و متنوعی عرضه می‌شد، نسل دوم کروز در ایالات‌متحده فقط با یک موتور ۱.۴ لیتری توربو ارائه می‌گردد.

نیسان سنترا

نیسان سنترا اما خودروی باسابقه‌تری از کروز است چراکه برای نخستین بار در سال ۱۹۸۲ به‌عنوان یک خودروی ساب‌کامپکت معرفی گردید. نسل نخست سنترا در انواع کوپه، سدان، هاچ‌بک و استیشن ساخته شد و تولید آن تا سال ۱۹۸۶ ادامه یافت. بدین ترتیب نسل‌های بعدی سنترا یکی پس از دیگری طی سال‌های بعدی معرفی شدند تا اینکه در سال ۲۰۰۰ و با معرفی نسل پنجم، سنترا رشد ابعادی را تجربه کرده و به یک کلاس بالاتر یعنی کلاس کامپکت نقل‌مکان نمود. این خودروی کامپکت ژاپنی هم‌اکنون در نسل هفتم خود قرار دارد که در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۱۲ معرفی شد اما برخلاف نسل‌های اول فقط در یک نسخهٔ سدان عرضه می‌شود. سال گذشته نیز نیسان این سدان کامپکت را مورد فیس‌لیفت قرار داد و ظاهر آن‌را به مدل‌های آلتیما و ماکسیما شبیه نمود. سنترا در این رقابت با یک پیشرانهٔ ۱.۸ لیتری بنزینی تنفس طبیعی شرکت کرده است که ۱۳۰ اسب بخار قدرت و ۱۷۵ نیوتن متر گشتاور دارد.

 

مشخصات فنی

شورولت کروز نیسان سنترا
پیشرانه ۱.۴ لیتری ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری ۴ سیلندر
قدرت ۱۵۵ اسب بخار ۱۳۰ اسب بخار
گشتاور ۲۴۰ نیوتن متر ۱۷۵ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک CVT
محور محرک جلو جلو
حداکثر سرعت ۲۱۲ کیلومتر ۱۹۳ کیلومتر
شتاب صفرتاصد ۷.۶ ثانیه ۹.۵ ثانیه
مصرف سوخت ۶.۷ لیتر ۷.۳ لیتر
طول ۴.۶۶ متر ۴.۶۲ متر
قیمت پایه ۱۷,۸۵۰ دلار ۱۷,۸۵۵ دلار

 

با توجه به جمیع جهات، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۶ دیدگاه‌ها

  1. (ali(CHEVY NOVA

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (5752 ديدگاه)

    انتخاب من شوى کروز هست به ۲ دلىل
    ۱. چون شورولت هست
    ۲. مشخصاتش برتر هست تو جدول

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. امپراتور لامبورگینی

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (11412 ديدگاه)

      انتخاب من ۱۰۰ در ۱۰۰ شورلت کروزه.
      به احتمال زیاد برنده ی این سگمنت هم همین کروز ؛ سیویک و یا ایمپرزا باشه.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. محمد

        ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (242 ديدگاه)

        انتخاب من هم کروز هست.
        اما نهایتا حدس میزنم برنده ی این کلاس مزدا ۳ باشه که البته انتخاب خودم توی هر دوئلی که مزدا ۳ باشه قطعا مزداست

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      2. Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD

        ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (1448 ديدگاه)

        انتخاب منم کروز هست
        سنترا در مقابل کروز رقیب ضعیفی هست
        در مورد برنده هم باید صبر کنیم تا ببینیم چی میشه

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. فقط تویوتا و هوندا

          ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (571 ديدگاه)

          اگه سنترا در مقابل کروز رقیب ضعیفی هست پس چرا تو خود آمریکا فروشش بیشتر بود تو ۲۰۱۶؟؟؟
          سنترا بعد از کرولا و سیویک، سومین ماشین پرفروش این سگمنت تو آمریکا در سال ۲۰۱۶ بود. حتما یه برتری هایی داره که بیشتر میخرنش دیگه. ولی خوب اون برتری هاش رو کاغذ نیس که ما به راحتی بتونیم تشخیصش بدیم. اینجا هم ما فقط به ظاهر و مشخصاتشون رو کاغذ رای میدیم. اگر تجربه ی مالکیت جفتشون رو داشتیم مثل مردم آمریکا قطعاً اختلاف رای هاشون خیلی کم میبود به نظر من.

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
      3. سامان اذری

        ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (2888 ديدگاه)

        قهرمان این کلاس از بین مزدا۳ و سیویک یکیشون انتخاب میشه
        نظر من بیشتر رو سیویکه
        تو این مقایسه هم من به کروز رای دادم

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      4. shahin

        ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (859 ديدگاه)

        تو سایت بهترین خودروهای آمریکا در سگمنت خودروی کامپکت مزدا ٣ با یکی از مدلای کیا مشترکن رده اول هستن و سیویک بعد این دو تا قرار داره.با توجه به اینکه اون مدل کیا ( خیلی زشت بود اسمشم یادم نیست) از دور رقابت خارجه من فینال رو بین مزدا ٣ و سیویک میبینم.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    2. پرهام

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (740 ديدگاه)

      مطمئنا قیمت کمتر
      مصرف کمتر
      قدرت بیشتر
      شتاب بهتر
      گشتاور بهتر
      سرعت بالاتر
      و قیافه بهتر
      لیبل بهتر
      ک همه اش در مورد کروزه!
      صد درصد کروز👌

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. sina

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    رای من شورولت هستش ولی قهرمان این سگمنت ماشینی نیست جز سیویک.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. علي

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (849 ديدگاه)

    راستشو بخواین من به شخصه از جفتشون خوشم نمیاد و کلا به هیچکدوم رای ندادم . چون لایق رای دادن نیستن .
    با تچکر

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. BMW

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (505 ديدگاه)

      منو تو فکر فرو بردی? چون رابطه ای بین اینا و انگلیس پیدا نکردم ???? ناقلا نکته چی بوده که من نگرفتم ؟؟??

      من خودم به کروز رای دادم دیگه تابلوعه نیازی به گفتن نیست….

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  4. آریا

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (263 ديدگاه)

    ایول کروز
    واقعا از سنترا سرتره(بجز استهلاک موتور ۱.۴ توربوش)
    بهترین این سگمنت به نظر من جتا، مگان و صد البته گلف(چون هاچ بکه تو لیست نیست)

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. حامد

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (73 ديدگاه)

      دست از این باورهای پوسیده در مورد موتورهای توربو بردارید..!
      موتورهای توربو امروزی حتی از موتورهای تنفس طبیعی ، استهلاک پایین تری دارند به ۱۰۰ دلیل فنی و مهندسی..

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. امپراتور لامبورگینی

        ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (11412 ديدگاه)

        از همون ۱۰۰ تا دلیل ۲۰ تاش رو بفرمایید تا ما هم بدونیم.
        اگر مهندس مکانیک هستید بی زحمت هر ۱۰۰ دلیل رو بفرمایید.
        جسارت نباشه من همیشه فکر می کردم استهلاک تنفس طبیعی کمتره شما اینقدر با اعتماد گفتی ۱۰۰ دلیل میخوام دلایلش رو بدونم و از شما یاد بگیرم. پس بی زحمت اون دلایل رو برای ما بیان کنید.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      2. Milad

        ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (60 ديدگاه)

        ۱۰۰ دلیل! شما ۱۰ تاشو بگو، ۹۰ تا دیگش پیشکش?

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      3. كوروش

        ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (1115 ديدگاه)

        داداش بی خیال اینجا اینستاگرام نیستا !!!! کجای توربو استهلاکش کمتره دقیقا

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. ونوم اف ۵

          ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (1276 ديدگاه)

          حتما استهلاک تنفس طبیعی کمتره ولی توربوها هم روز به روز دارن بهتر و با دوام تر میشن

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. كوروش

          ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (1115 ديدگاه)

          بله شکی نیست اما الان ؟

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
    2. sina

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (2167 ديدگاه)

      حرفایی میزنید شما المانی دوست ها !!
      آخه این همه غول تو این سگمنت هست بعد جتا بیاد اول بشه؟؟

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. كوروش

        ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (1115 ديدگاه)

        چرا که نه 🙂

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    3. #ali.m#

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1850 ديدگاه)

      تو این کلاس سیویک بهترینه .

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  5. احسان(احسان سابق)

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2861 ديدگاه)

    هر دو برند رو دوست دارم اما ظاهرا که ارزش خرید کروز بالاتره.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. امیر

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (176 ديدگاه)

    قهرمان این سگمنت فقط لنسر

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. هاشم

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (48 ديدگاه)

    مدیریت محترم سایت پدال جدیدا مثل اینکه روی خودروهای ۲۰۷ و ۲۰۶ گیریبکس اتومات ZF به صورت اپشن سفارشی , ایران خودرو نصب میکنه ایا میشه در مورد این گیریبکسها یه مقدار اطلاعات در اختیار مصرف کننده ها بزارید.
    ایا گیریبکسهای خوبی هستن و روی ۲۰۷ ایا جواب دهی مناسبی دارن؟
    ایا از دوستان کسی در مورد این گیریبکسها اطلاعی داره ؟
    ایا وا قعا ساخت المانه یا ایرانیزه شده؟
    از دوستان کسی تجربه داره بیزحمت تجربشو بگه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Milad

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (60 ديدگاه)

      یکی از دوستان ۲۰۷ اتومات خریده بود که حدودأ یک ماه هست تحویل گرفته و من هم آزمایش کردم.
      نمیدونم گیربکسش zf هست یا نه و تنها ایرانخودرو برای تبلیغ میگه و گمون نکنم راست بگه ولی نسبت به ۲۰۶ اتومات خیلی بهتر شده گیربکس ۲۰۶ که ضربه میزد هنگام تعویض دنده ولی ۲۰۷ نو، تعویض دنده ها بی ضربه و آرام انجام میشد ولی در مقایسه با گیربکس اتوماتی که روی ال نود هست، هماهنگی کم تری با موتور داره و گاهی در تعویض دنده ها کند کار میکنه.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  8. عارف

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (7 ديدگاه)

    من سنترا رو انتخاب کردم چون ژاپنی هست و به نظر من ظاهرش در طولانی مدت تکراری نمیشه موتورش چون تنفس طبیعی هست استهلاکش پایین تره اطاق جاداری داره الانم سه ساله یکیش زیر پامه ازش راضیم گیربکس CVT هم عالیه بهتر از خیلی از دندهای های تو این کلاس که داشتم عمل میکنه مصرف بسیار پایین با بنزین ایران سازگار کولر بسیار پر قدرت ماشین کابینش بی سر و صدا امار فروشش تو امریکا هم بالاتر از این کروز هست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. محمد

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (5 ديدگاه)

    طراحی داخلی نیسان بهتره بر خلاف طراحی بیرونی اما موتور تنفس طبیعی تیر خلاصی بود برای نیسان ، من به شورلت رای می دم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. مسعود

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (10 ديدگاه)

    دوئل جالبی بود. بچه کابوی در برابر بچه نینجا!!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. مهدی

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1077 ديدگاه)

    اتفاقا النترا داشتم و بسیار بسیار ماشین مزخرفی به نظرم رسید تصمیم گرفتم تعویض کنم و از اونجایی که ماشینهای در دسترس تو منطقه مزدا و سیویک بودن و تجربه سواری هر دو رو دارم میگم مزدا فوق العادست! تو این رده مزدا بهترینه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. Challenger demon(reventon sabegh)

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (282 ديدگاه)

    حتی یک مورد هم نبود که اون سر تر باشه افرین
    پرچم امریکا همیشه اون بالاهاست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. حميد

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1702 ديدگاه)

    جدول رو بخونی لازم نیست فکر کنی شورولت کروز سر تَر هست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  14. رضا

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (172 ديدگاه)

    رای من شورلت کروزه چون به روز تر و جدیدتره پس همین نشون میده که بهتره.سنترا هم خوبه ولی خب باید نسل جدیدشو کم کم معرفی کنه چون این نسل داره از ۲۰۱۲ تولید میشه و اون موقعس که حتما حرفی برا گفتن داره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  15. PD

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (544 ديدگاه)

    رای من شورلت خروزه چون به روز تر و جدیدتره پس همین نشون میده که بهتره.سنترا هم خوبه ولی خب باید نسل جدیدشو کم کم معرفی کنه چون این نسل داره از ۲۰۱۲ تولید میشه و از کروز خیلی قدیمیتره اما اون موقع حتما حرفی برا گفتن داره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  16. یاسین

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (658 ديدگاه)

    با احترام به نظرات دوستان من به سنترا رای دادم واسه چند تا دلیل من تعصب خاصی رو امریکایی ها ندارم مشکلیم باهاشون ندارم و مطمئنم که کروز ماشین خیلی خوبیه فروش خوبیم داشته ولی ژاپنی ها رو دوست دارم و تو این سگمنت ترجیحم اینه از بین سامورایی ها یکیو انتخاب کنم چون خیلی با سابقن تو این سگمنت من خودم ماشین فعلیم یه کرولا ۲۰۱۲ که تو کارکرد ۵۰ هزار دو سال پیش خریدمش قبل از خریدش خیلی از دوستام میگفتن یکم بزار روش کره ای های صفر بخر ولی من مطمئن بودم این از کره ای های صفر بهتر خواهد بود خیلی راضیم ازش و همین الانم که قصد فروشش رو دارم تا پولش رو برای ماشین بعدیم بزارم چندتا مشتری براش هستن که نشون میده بازار دست دوم ژاپنی ها هم به نسبت بقیه بهتره و نظر شخصیم هم تو این سگمنت به سمت ژاپنی هاس و البته فوکلس جتا و اشکودا اکتاویا و رنو مگان ۲۰۱۷
    به نظرم برنده این سگمنت یا سیویکه یا مزدا ۳ یا فولکس جتا

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  17. علی اکبر

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (849 ديدگاه)

    شورلت

    قهرمان هم سویک هست یا کرولا

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  18. mehran911

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (148 ديدگاه)

    رقابت خوبیه
    سنترا با توجه به پیشرانه نفس طبیعی و قدرت و گشتاور معقول و گیربکس cvt یک خودروی خوب و بادوام شهری محسوب میشه
    سنترا از نظر من طراحی داخلی خوبی هم داره که قابل تحسینه
    .
    .
    اما از طرف دیگه شورولت کروز رو داریم که از نظر قدرت و گشتاور و شتاب و حداکثر سرعت نسبت به سنترا برتری داره و همینطور که از عداد و ارقام و طراحی خارجی کروز پیداست خودروی چابکتر و جوان پسند تری به نظر میرسه .
    .
    .
    دوستان برای رای دادن سعی کنن به سگمنت خودروها بیشتر توجه کن
    دقت کنین که اعداد و ارقام خودرو مثل قدرت و گشتاور و سرعت و شتاب و … با انتظاری که از یک خودروی کامپکت شهری داریم مطابقت داشته باشه
    البته اینم بگم که اصلا منظورم این رقابت نبود و با توجه به رقابت های قبلی گفتم
    .
    در آخر من به کروز رای میدم چون به سلیقه ی من بیشتر نزدیک و همینطور که گفتم جوان پسند تره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  19. ME84

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1775 ديدگاه)

    .
    شورولت بهتره.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  20. shahin

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (859 ديدگاه)

    منم به شورلت رای دادم.نیسان دیگه کارش جالب نیس.البته نمیخام بگم نیسان بد شده ولی دیگه مثل قبل نیست.چه سگمنت خفنیه اینجا.تقریبا پرفروش ترین ماشینای دنیا اینجان.به نظرم مزدا ٣ و کرولا و سیویک امیدهای کسب مدال هستند

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  21. روزبه

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (7 ديدگاه)

    پس پژوی ۳۰۱ کووووووووووووووووووووووووووو ؟؟؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  22. Ahmad

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1146 ديدگاه)

    واقعا کروز خوشکل تره مشخصات فنیش هم بهتره .پس تکلیف معلومه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  23. بهرام

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (113 ديدگاه)

    اینکه تو این مقایسه کروز برتر و سرتره شکی نیست
    چون هم از لحاظ ظاهری، چشم نوازی و طراحی داخلی ،
    مشخصات فنی و خلاصه همه چی سرتر از نیسان هست …
    ولی یه موضوعی رو نباید فراموش کرد که رقیباشون مزدا ۳ و سیویک هستن که تو این سگمنت حکمرانن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  24. کارل شلبی

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (300 ديدگاه)

    یک کلام ختم کلام فقط کروز را عشق است.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  25. حمیدرضا

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2407 ديدگاه)

    کروز خیلی مشخصات بهتری داره به نسبت نیسان فقط کمی نگهداری از موتور توربوش هست سختش کرده موردی دیگه به نظر نمیرسه که نیسان برتر باشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  26. sunmartin

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1914 ديدگاه)

    شورولت کروز….عشق منه خیلی خیلی دوسش دارم طراحیش خیلی هیلی عالیه نمیدونم چرا خیلی به دلم میشینه واقعا شورولت ثابت کرد که میتونه خیلی کارها را انجام بده

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  27. مجتبی مبارز

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (8 ديدگاه)

    فینالیست رنو تالیس مانه عشق است ” خروس”
    عشق است دولوزی و نیسان میدونید در حال حاضر رنو او اروپا حرف اول و آخر میزنه
    خدا روشکر کره ای ها به زباله دان تاریخ همون اول پیوستن just france

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  28. JJ

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سنترا مشخصات دیگه ای هم داره .
    برنده نهایی مزدا ۳

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا