دوئل نیسان مورانو و فورد اِج

پنج‌شنبه 14 اردیبهشت 1396 - 09:00
مطالعه 5 دقیقه
Edge-Vs-Murano
برای گروهی دیگر از سری رقابت‌ها و دوئل‌های پدال، امروز کلاس کراس‌اوورهای متوسط را برگزیده‌ایم که تعداد دوازده خودرو در آن حضور دارند. تعدادی از...
تبلیغات

برای گروهی دیگر از سری رقابت‌ها و دوئل‌های پدال، امروز کلاس کراس‌اوورهای متوسط را برگزیده‌ایم که تعداد دوازده خودرو در آن حضور دارند. تعدادی از این کراس‌اوورها دارای دو ردیف صندلی بوده و برخی از آنها از نوع سه ردیفه هستند. شرکت‌کنندگان این گروه از رقابت‌ها به شرح ذیل‌اند:

فورد اج

دوج جورنی

نیسان مورانو

میتسوبیشی اوتلندر

رنو کولئوس

پژو 5008

هیوندای سانتافه

کیا سورنتو

اشکودا کودیاک

جیپ گرند چروکی

تویوتا هایلندر

جی‌ام‌سی آکادیا

در اولین دور از گروه کراس‌اوورهای متوسط، فورد اِج به مصاف نیسان مورانو رفته است.

فورد اِج

اج کراس‌اوور میان سایز فورد است که تولد آن به سال 2006 و معرفی نسل نخست در نمایشگاه دیترویت این سال بازمی‌گردد. این خودرو بر پایهٔ پلت‌فرم مشترکی با لینکلن MKX ساخته شده بود و در سال 2011 نیز فیس‌لیفتی را تجربه کرد تا اینکه سرانجام فورد نسل دوم اج را برای سال 2015 معرفی نمود. نسل دوم این کراس‌اوور آمریکایی بسیار موفق عمل کرده است به‌گونه‌ای که در سال 2016 بیشترین فروش تاریخ خود را به ثبت رساند. برای اج چهار پیشرانهٔ مختلف ارائه می‌شود که ما برای این مقایسه موتور 2.7 لیتری V6 توئین توربو اکوبوست آن‌را انتخاب کرده‌ایم. این موتور 315 اسب بخار قدرت و 475 نیوتن متر گشتاور دارد که آن‌را از طریق گیربکس‌های مختلفی همچون یک واحد شش سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ می‌رساند.

نیسان مورانو

مورانو اما برای ما ایرانیان کراس‌اوور آشناتری است چراکه نسل‌های اول و دوم آن به‌صورت مونتاژی یا وارداتی در کشورمان حضور داشته‌اند. این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه نیویورک 2002 به‌عنوان یک کراس‌اوور متوسط رونمایی شد درحالی‌که از همان ابتدا در طراحی با دیگر اعضای خانوادهٔ نیسان متفاوت بود. این تفاوت در نسل دوم هم که در نمایشگاه لس‌آنجلس 2007 رونمایی شد وجود داشت و حالا هم مورانو به ایستگاه سومین نسل رسیده است. هرچند طراحی این نسل که در نمایشگاه نیویورک 2014 معرفی شد تا حدودی به دیگر محصولات نیسان خصوصاً ماکسیما شباهت پیدا کرده است اما مورانو همچنان تمایز خود با دیگر کراس‌اوورهای نیسان را حفظ نموده است. برای این خودرو یک پیشرانهٔ 3.5 لیتری تنفس طبیعی و یک نسخهٔ هیبریدی با موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر در نظر گرفته شده که ما نمونهٔ اول را انتخاب کرده‌ایم.

مشخصات فنی

نیسان مورانو

فورد اِج

پیشرانه

3.5 لیتری V6

2.7 لیتری V6

قدرت

260 اسب بخار

315 اسب بخار

گشتاور

352 نیوتن متر

475 نیوتن متر

گیربکس

CVT

6 سرعته اتوماتیک

محور محرک

چهارچرخ

چهارچرخ

حداکثر سرعت

190 کیلومتر

210 کیلومتر

شتاب صفرتاصد

7.4 ثانیه

5.7 ثانیه

مصرف سوخت

9.8 لیتر

11.7 لیتر

طول

4.88 متر

4.77 متر

وزن

1836 کیلوگرم

1998 کیلوگرم

قیمت

30 تا 42 هزار دلار

29 تا 41 هزار دلار

 

با توجه به جمیع جهات، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9739014]

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.