صدای دلنشین پیشرانه نیسان Z جدید را بشنوید!
برخی افراد میگویند نیسان Z 2023 خودروی جدیدی نیست زیرا از همان کد شاسی Z34 مدل پیشین 370Z استفاده کرده و پیشرانه VR30DDTT آن نیز چند سالی است در برخی محصولات اینفینیتی بکار میرود. همچنین گیربکس 6 سرعته دستی این خودرو از پدرش به ارث رسیده و به این موارد باید اکسلها و دیفرانسیل را نیز اضافه کرد؛ اما آیا این موارد باعث شده محصول اسپورت نیسان جذابیت کمتری داشته باشد؟ خیر اصلاً.
با ورود به عصر الکتریکیها، نسل جدید Z احتمالاً یکی از آخرین خودروهای اسپورت درونسوز خواهد بود. به طرفداران توصیه شده از صدای خوب پیشرانه درونسوز این خودرو لذت ببرند و قطعاً نیروگاه 6 سیلندر نیسان نیز آنها را ناامید نخواهد کرد. این هفته ما فرصت لذت بردن از صدای پیشرانه نسخه پیشتولیدی Z جدید را داشتهایم.
اگرچه این صدا جذابترین صدای تولیدی بین پیشرانههای 6 سیلندر بازار نیست اما نیسان به مشتریان گفته که صدای Z جدید بهتر هم خواهد شد. ما نمیدانیم منظور نیسان از بهتر شدن صدا چیست اما امیدواریم در آینده صدایی گیراتر و خشنتر از اگزوز بیرون آید. اگر همین صدای تولیدی نیز برای لذت شنیداری مالکان کفایت نکند همواره سیستمهای افترمارکتی هم وجود دارند که صدای پرطنینتری را ایجاد میکنند.
پیشرانه Z جدید قدرت 400 اسب بخاری و گشتاور 475 نیوتون متری تولید میکند که نسبت به 370Z قبلی 68 اسب بخار و 108 نیوتون متر قویتر شده است. اگر خواهان این پیشرانه با گیربکس اتوماتیک هستید میتوانید نمونه 9 سرعته جدید به همراه پدال شیفترها را انتخاب کنید که از GT-R گرفته شده است.
درحالیکه رقیب اصلی Z جدید یعنی تویوتا سوپرا فقط بهصورت کوپه تولید میشود اما پسرعموی آلمانی آن یعنی ب ام و Z4 بهصورت کانورتیبل سقف نرم در دسترس است. آیا نسخه رودستر Z هم برای رقابت با بیمر تولید خواهد شد؟ نیسان فعلاً پاسخی به این سؤال نداده اما شاید در آینده چنین اتفاقی رخ دهد.
شایعاتی هم درباره تولید نسخه احتمالی Z نیسمو به گوش رسیده است. احتمالاً این خودرو به این زودیها دیده نخواهد شد چراکه نسخه عادی Z اوایل سال 2022 روانه بازار خواهد شد و بنابراین شاید در سال 2023 بتوانیم Z نیسمو را ببینیم.