خودروهای موردبحث شاید با پیچ و مهرههای چرخی که برای ماکسیما در نظر گرفته شدهاند تولید شده باشند. این دو خودرو به همراه یکدیگر در کارخانه اسمیرنا در تنسی مونتاژ میشوند.
NHTSA میگوید صفحه گردانی که پیچ و مهرههای صحیح را به دست اپراتور میرساند شاید بر این اساس برنامهریزی نشده باشد و به همین خاطر نتواند نیسان روگ 2021 را تشخیص دهد. به همین خاطر احتمال دارد کارگران خط تولید از پیچ و مهرههای اشتباهی در روگ استفاده کرده باشند.
پس از انجام تحقیقات داخلی و بررسی پیش از تحویل خودروها در دسامبر سال پیش نیسان فهمید این اشکال تنها در 21 دستگاه خودرو وجود دارد. مالکان این خودروها شاید لرزش و استهلاک بیشتر چرخ ها را تجربه کنند. خودروهای موردبحث در روزهای 21 و 22 سپتامبر سال 2020 تولید شدهاند و تخمین زده میشود 12 درصد آنها با پیچ و مهرههای اشتباهی روانه نمایندگیها شده باشند.
نیسان بدون دریافت هزینه کارهای مربوط به رفع این مشکل را انجام خواهد داد. این دومین فراخوان روگ 2021 است و ماه پیش از بیش از 2 هزار نمونه از شاسیبلند روگ به خاطر ریسک آتشسوزی ناشی از نصب نادرست شلنگ سوخت فراخوان شده بودند.