نسل جدید گودزیلا با توپ پر خواهد آمد!

چهارشنبه 29 بهمن 1399 - 05:30
مطالعه 3 دقیقه
2020-nissan-gt-r50-by-italdesign-first-production-car
نسل جدید نیسان Z که با Z پروتو پیش‌نمایش شد سرانجام جایگزین 370Z قدیمی خواهد شد؛ اما وضعیت GT-R چگونه خواهد بود؟ همانند 370Z، نسل کنونی گودزیلا...
تبلیغات

نسل جدید نیسان Z که با Z پروتو پیش‌نمایش شد سرانجام جایگزین 370Z قدیمی خواهد شد؛ اما وضعیت GT-R چگونه خواهد بود؟ همانند 370Z، نسل کنونی گودزیلا بیش از 10 سال است که در بازار حضور داشته و قطعاً همه مشتاق معرفی نسل جدید آن هستیم. ژاپنی‌ها تائید کرده‌اند توسعه نسل جدید GT-R در دست اقدام بوده اما جزئیات چندانی از آن در دست نیست.

البته خبر جدید یکی از وب‌سایت‌های ژاپنی نشان می‌دهد نسل جدید GT-R در اواخر سال 2022 و با برخی تغییرات قابل‌توجه در زیر کاپوت معرفی خواهد شد. گفته می‌شود استانداردهای مصرف سوخت سخت گیرانه و قوانین مربوط به سر و صدای تولیدی خودروها از سال 2021 عملیاتی شده‌اند و از آنجایی که پیشرانه 6 سیلندر 3.8 لیتری توئین توربوی نسل کنونی گودزیلا نمی‌تواند این قوانین را پاس کند بنابراین نسل بعدی از قوای محرکه هیبریدی استفاده خواهد کرد.

نسل جدید GT-R که با کد R36 شناخته می‌شود ظاهراً پیشرانه درون‌سوز کنونی را با سیستم هیبریدی ملایم 48 ولتی ترکیب خواهد کرد و دارای استارتر/ژنراتور یکپارچه، باتری لیتیوم-یونی جمع‌وجور و پیشرانه الکتریکی کوچکی خواهد بود. اضافه شدن سیستم 48 ولتی می‌تواند باعث بهبود مصرف سوخت و پرفورمنس خودرو شده و صداهای اضافی آن را کاهش دهد.

قدرت پیشرانه 6 سیلندر الکتریکی شده GT-R جدید فعلاً تائید نشده اما اضافه شدن بوست الکتریکی باعث خواهد شد خروجی آن بیشتر از نسل فعلی باشد. GT-R کنونی در مدل پرچم‌دار نیسمو قدرت 600 اسبی دارد. ما می‌دانیم که پیشرانه موردبحث توانایی‌های بیشتری دارد چراکه در مدل ایتال دیزاین GT-R50 شاهد تولید قدرت 710 اسبی هستیم که 110 اسب بخار بیشتر از مدل نیسمو می‌باشد.

اگرچه GT-R جدید محصولی نوین خواهد بود اما انتظار می‌رود از همان پلتفرم نسل کنونی استفاده کند. این موضوعی سورپرایز کننده نیست زیرا نسخه تولیدی 400Z نیز از همان معماری 370Z استفاده خواهد کرد تا هزینه‌ها کاهش یابد. نیسان تولید خودروهای اسپورت با پلتفرم‌های جدید را منطقی نمی‌داند چراکه این خودروها بازار محدودی دارند.

اما چه زمانی GT-R جدید معرفی خواهد شد؟ ژاپنی‌ها مدعی شده‌اند گودزیلای جدید اواخر سال 2022 معرفی و در سال 2024 روانه بازار خواهد شد. تا آن زمان GT-R کنونی سن 17 ساله خواهد داشت. ظاهراً در سال 2022 نیسان GT-R کنونی با نسخه فاینال ادیشن از بازار خداحافظی خواهد کرد. انتظار می‌رود این خودرو همان قدرت 710 اسبی مدل ایتال دیزاین را داشته و تنها به تعداد 20 دستگاه و با قیمت حدود 40 میلیون ین ژاپن (حدود 380 هزار دلار) تولید گردد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.