نیسان

معرفی نیسان Z جدید، بازگشت سامورایی با ۴۰۰ اسب بخار

ممکن است صنعت خودروسازی در حال گذار به سمت آینده الکتریکی باشد اما هنوز هم زمان زیادی برای نسل جدید نیسان Z بنزینی وجود دارد که حالا سرانجام رسماً معرفی شده است. در طراحی بیرونی نسخهٔ تولیدی این خودرو هیچ شگفتی خاصی وجود ندارد زیرا آینه کاملی از کانسپت Z پروتو است که سال گذشته معرفی شد و تغییرات ظاهری بسیار اندکی را تجربه کرده است.

درواقع، مهم‌ترین تغییری که در ظاهر Z تولیدی انجام گرفته، اضافه شدن یک اسپویلر به لبه درب صندوق است که کمی نمای عقبی را تهاجمی‌تر می‌کند. Z جدید کاپوتی کشیده با خطوطی عضلانی دارد و جلوپنجره مربعی بحث‌برانگیز نسخهٔ کانسپت را همچنان حفظ کرده است. چراغ‌های بیضی‌شکل جلو نیز با دیلایت‌های LED در بالا و پایین، مدل ۲۴۰Z دههٔ ۷۰ را یادآوری می‌کنند. برای این خودرو سه رنگ بیرونی تکی و شش ترکیب دورنگ قابل انتخاب خواهد بود.

از زمان معرفی Z پروتو در سال گذشته، حرف‌وحدیث‌های زیادی در مورد پیشرانهٔ آن مطرح شد و می‌دانستیم که قرار است در سینهٔ Z جدید یک موتور ۳ لیتری V6 توئین توربو قرار گیرد. حال دقیقاً همین اتفاق رخ داده و این موتور با تولید ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۵ نیوتن متر گشتاور، از قوی‌ترین نسخهٔ تویوتا سوپرا قدرت بیشتری دارد. همچنین خروجی این موتور نسبت به پیشرانهٔ تنفس طبیعی ۳۷۰Z نیز افزایش قابل‌توجه ۶۸ اسب بخاری و ۱۰۹ نیوتن متری را تجربه کرده است.

برای انتقال نیروی این موتور به چرخ‌های عقب، دو گیربکس مختلف شامل شش سرعتهٔ دستی و نُه سرعتهٔ اتوماتیک در نظر گرفته شده است که گیربکس دستی از لانچ کنترل پیشرفته‌ای برخوردار بوده و همراه با میل‌گاردان فیبر کربنی کامپوزیتی ارائه می‌شود. Z جدید همچنین برای رقابت با سوپرا باید هندلینگ خوبی هم داشته باشد و به همین دلیل نیسان آن‌را به کمک‌فنرهای جدیدی مجهز کرده که قطر بیشتری نسبت به ۳۷۰Z دارند. علاوه بر این، سیستم تعلیق آلومینیومی دو جناقی خودرو از هندسهٔ جدیدی برخوردار شده، استحکام بدنه بهبود یافته و سیستم فرمان برقی هم در پیچ‌ها موجب افزایش ۱۳ درصدی پرفورمنس خودرو می‌شود.

مدل‌هایی که به گیربکس اتوماتیک مجهز هستند، از دو حالت رانندگی مختلف بنام‌های استاندارد و اسپرت برخوردار خواهند بود که دومی کنترل شتاب گیری را بهبود می‌بخشد، صدای فعال را افزایش می‌دهد و تنظیمات سیستم کنترل پویایی را روی اسپرت قرار می‌دهد. برای متوقف کردن این کوپهٔ اسپرت جدید هم ترمزهایی با کالیپرهای آلومینیومی چهار پیستونه در جلو و دو پیستونه در عقب در نظر گرفته شده است.

Z جدید در دو نسخهٔ مختلف به نام‌های اسپرت و پرفورمنس عرضه می‌شود که دومی از رینگ‌های ۱۹ اینچی با لاستیک‌های ۲۵۵ در جلو و ۲۷۵ در عقب (بجای نمونه‌های ۲۴۵ در نسخهٔ اسپرت) و دیفرانسیل لغزش محدود مکانیکی برخوردار است. علاوه بر این، یک نسخهٔ تولید محدود از این خودرو بنام Z Proto Spec هم ارائه شده که کالیپرهای ترمز زردرنگ، رینگ‌های برنزی رنگ و صندلی‌های چرمی با تریم و دوخت زرد دارد. از این نسخه تنها ۲۴۰ دستگاه ساخته می‌شود.

داخل Z جدید نیز مثل بیرون رویکردی رترو و کلاسیک را دنبال می‌کند. یکی از ویژگی‌های مهم در اینجا، صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی استاندارد به همراه نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۸ اینچی در نسخهٔ اسپرت و ۹ اینچی در نسخهٔ پرفورمنس است. بالای این نمایشگر هم به سبک ۲۴۰Z، سه آمپر گرد آنالوگ جای گرفته که بوست توربو، سرعت توربین توربو و ولتاژ را نشان می‌دهند. خریداران می‌توانند از بین سه محیط رنگی مختلف شامل گرافیتی، آبی و قرمز یکی را انتخاب کنند.

نیسان هنوز قیمت رسمی Z جدید را اعلام نکرده است اما در مراسم رونمایی به قیمت پایه‌ای در حدود ۴۰ هزار دلار اشاره شده است. این کوپهٔ جدید ژاپنی از بهار سال ۲۰۲۲ برای فروش راهی نمایندگی‌های ایالات‌متحده خواهد شد.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۲ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (135 ديدگاه)

    یعنی ماشین به اون خوشگلی تر زدن به قیافش

    موافقم ۴
    مخالفم ۱۴
    1. I LOVE MY GOD

      ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (227 ديدگاه)

      عالییست

      موافقم ۳
      مخالفم ۲
      1. محمدهادی

        ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (900 ديدگاه)

        یه نیسان قلللدر و بد بدن
        خیلی جا افتاده از آب درومد
        دمشگرم نیسان

        موافقم ۵
        مخالفم ۲
    2. Iman99

      ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (820 ديدگاه)

      آره نسل قبلش خیلی بهتر بود
      خود سوپرای جدید هم خیلی بهتر از اینه هم ظاهر و هم عملکرد

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  2. R@m!n

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2246 ديدگاه)

    بشدت از پروتوتایپش بهتره مخصوصا سپر جلوش که یه فرمی گرفته. با اختلاف از سوپرا آلمانی بهتره حداقل خون ژاپنی داره و امیدوارم تو پرفورمنس هم حرفای زیادی داشته باشه.

    موافقم ۸
    مخالفم ۱
    1. Ninja

      ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1143 ديدگاه)

      عالیه
      این یه ژاپنی اصل هست میشه گفت بهترین ژاپنی زمان رقیب قاطع برای اسپرت های آمریکایی و آلمانی
      قیمت معقول پرفورمنس بالا طراحی زیبای بیرونی و داخلی زیباتر نمای عقب و جلو کامل و تقریبا میشه گفت بی نقص بی نقص
      عالیه مخصوصا با اون موتورش که یکی از برترین موتور های سال شده بود و تیون پذیری بالا و خوبی هم داره آلودگی زیاد هم نداره بسیار خوش صدا هم هست
      نمی دونم چجوری ولی قراره جی تی ار ار ۳۶ از اینم بهتر باشه
      مگه بهترم میشه 😀
      فقط میشه بهش گفت: (忍者)
      یعنی اگه ماشین ها آدم بودن این هاتوری هانزو بود ( البته اگر ماشین های حال حاضر منظورمون باشه مگر خیلی افسانه های ژاپنی دیگه هم هستند)

      موافقم ۵
      مخالفم ۰
      1. R@m!n

        ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2246 ديدگاه)

        البته پرفورمنس رو هنوز ندیدیم ازش

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
      2. میثم

        ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (3062 ديدگاه)

        تویوتا باید یاد بگیره
        چه سمی بود اون سوپرای بی هویت

        موافقم ۴
        مخالفم ۰
        1. Iman99

          ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (820 ديدگاه)

          اتفاقا همون سوپرای آلمانی خیلی بهتر از اینه

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
    2. mos

      ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (697 ديدگاه)

      البته سپر جلوش فرقی نکرده با گذر زمان همه عادت کردن بهش

      موافقم ۵
      مخالفم ۱
      1. 🇩🇪👑SL300👑🇩🇪

        ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1966 ديدگاه)

        من که خیلی ازش خوشم اومده

        موافقم ۳
        مخالفم ۰
      2. R@m!n

        ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2246 ديدگاه)

        فکر کنم یه ذره استیل یا کروم اضافه کردنا

        موافقم ۲
        مخالفم ۰
  3. datsun

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2457 ديدگاه)

    طراحی ناب ، سامورایی اصیل
    کاملا یاد آور مدل اسطور ای ۲۴۰z تا حدودی ۳۵۰z و نمایی عقب ترکیبی از ۳۰۰z و ۲۴۰z نمایی داخل هم ۲۴۰ ،
    قدرت و گشتاور کافی برای دریفت و دونات

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۰
    1. Ninja

      ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1143 ديدگاه)

      دقیقا
      سلطان دریفت برازندشه
      رقیب می‌طلبه این ماشین

      موافقم ۵
      مخالفم ۰
    2. Mad.z.Max

      ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1736 ديدگاه)

      کاملا باهات موافقم، عالیه.
      داخلشو خیلی دوست دارم، اون سه تا گِیج آنالوگ که بوست توربو و غیره رو نشون میدن بینهایت جذابن…
      در مقام مقایسه، با اینکه سوپرای جدید رو هم دوست دارم، ولی هرگز نه یه ژاپنی واقعی بود و نه جانشین لایقی برای سوپرا مارک ۴ افسانه ای.. اما این زد جدید جانشین جذاب و اصیلی برای فِیرلیدی و زد های پیشینه.. :) تولدش خیلی مبارک

      موافقم ۶
      مخالفم ۰
    3. کیانوش

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (342 ديدگاه)

      فقط عقبش منو یا موستانگ میندازه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  4. mos

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (697 ديدگاه)

    زیباترین و بهترین نیسان زی

    موافقم ۸
    مخالفم ۱
    1. mos

      ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (697 ديدگاه)

      ساخت مدل نیسمو هم تایید شده و طبق بعضی خبر ها حدود ۴۵۰ اسب بخار قدرت داره

      موافقم ۶
      مخالفم ۱
      1. Ninja

        ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1143 ديدگاه)

        منم شنیدم
        اون دیگه چی بشه توی پیست هم باید زمان های خیلی خوبی بزنه فقط امیدوارم اختلاف قیمت با نسخه عادی زیاد نشه
        درکل منتظر نیسمو هستیم

        موافقم ۵
        مخالفم ۰
  5. Angus

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (79 ديدگاه)

    به زیبایی نسل قبل نیست
    ولی به عنوان یه طراحی رترو واقعا قشنگه
    با قسمت عقبش خیلی حال کردم
    ترکیبی از ۲۴۰ و ۳۰۰ شده
    هر چی غربی ها دارن طراحی رو خراب میکنن
    شرقی ها تک و توک چیزای نابی میدن بیرون

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
  6. امیر

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (609 ديدگاه)

    خیلی ظاهر خوبی داره. نسخه کانسپت رو که دیدم طراحیش به دلم ننشست ولی الان
    واقعا نظرم عوض شده. فکر می کنم با گیربکس دستی خیلی باحال باشه.
    به تویوتا سوپرا نسل جدید هم ترجیحش میدم.

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  7. AMIR / ARMI

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1185 ديدگاه)

    از سوپرا خیلی سر تر هستش
    چیزی که ازش دوس نداشتم دستگیره های داخلی
    دریچه های کولر باید زیر نمایشگر میبودن نمایشگر خیلی پایین هستش
    جلو پنجره زیادی مستطیل هستش
    بقیه ظاهرش خوبه
    اما چیز هایی که دوس داشتم
    موتور و و گیربکس دستی عالی
    دیفرانسل عقب هستش که عالی هستش که چهار چرخ نیست
    و قیمتش به نظم یکم تنده با ۴۰ هزار دلار هنوز میشه موستانگ هشت سیلندر خرید

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
    1. Ninja

      ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1143 ديدگاه)

      شاید تو موستانگ و چلنجر رو ترجیح بدی ولی من بدون فکر کردن این رو انتخاب می‌کنم سلیقه دیگه
      درضمن من یه ۶ سیلندر خوش صدا تیون پذیر بی نقص قدرتمند ژاپنی با صدای سوت توربو رو به یه وی ۸ ترجیح میدم (به شخصه به تمامی موتور ها بجز وی ۱۲ تنفس طبیعی فراری لامبو ترجیح میدم البته خیلی از وی ۸ های آمریکایی رو به بعضی از وی ۶ های ژاپنی ترجیح میدم ولی مثلا حتی یه چهار سیلندر توربو لنسر رو به بعضی وی ۸ ها ترجیح میدم )

      موافقم ۶
      مخالفم ۰
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (4622 ديدگاه)

        خب دیگه سلیقه متفاوته ولی انتخاب منم v8 تنفس طبیعیه،همه چیز طبیعیش خوبه نه با وسایل اضافی…

        موافقم ۲
        مخالفم ۳
        1. Amin

          ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1955 ديدگاه)

          اره یه جورایی ، مثل خانوم ها که اگر با آرایش خودشون رو خوشکل کنن اما به صورت طبیعی زیبا نباشن فایده ای نداره ، هرچند جذبش بیشتره اما بعد ها مشکل ایجاد میکنم ، مشکلات دشوار😅😅

          موافقم ۲
          مخالفم ۰
        2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (4622 ديدگاه)

          گل گفتی امین😂😂👌

          موافقم ۲
          مخالفم ۰
        3. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

          ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2735 ديدگاه)

          من به نظرم وقتی توربو و سوپر هست استفاده از موتورای تنفس طبیعی کاملا اشتباهه مگر در حجم های نسبتا پایین مثل ۳.۵ لیتر به پایین و در برخی موارد تولید نسبتا محدود مثل سوپر فست و اونتادور و اوراکان که تعدادشون آنچنان زیاد نیست ، چون وقتی میشه با استفاده از توربو کلی به بازدهی یه موتور اضافه کرد دلیلش چیه برای دوتا زوزه که اونم میشه با کیت اگزوز تنظیم صدا جبران کرد آلایندگی کمتر ، مصرف سوخت کمتر و ……. دیگه رو فدا کنی ، یا اگرم موتور تنفس طبیعیه باید از تکنولوژی بالایی برخوردار باشه تا حس نکنی موتور الکی حجمش بالاس

          موافقم ۲
          مخالفم ۰
    2. حشمت ۰۲۱

      ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (168 ديدگاه)

      مجلات گفتن نسخه اسپرت بین ۳۴ تا ۳۶ هزار دلار احتمالا

      موافقم ۱
      مخالفم ۱
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (4622 ديدگاه)

        بازم حریف قیمت ۲۷هزار دلاری موستانگ یا کامارو و یا چلنجر نمیشه،البته درنسخه پایه و توی نسخه اسپرت هم تقریباً ۳۳هزارتاست…

        موافقم ۳
        مخالفم ۲
  8. Amir Machine

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1057 ديدگاه)

    بنظر من طراحیش یه جوریه که هم خوبه هم نه!
    یعنی از یه طرف دوست داشتم طراحیش مثل محصولات جدید نیسان خشن و V شکل باشه
    از طرف دیگه هم همین طراحیش خیلی خاطره‌انگیزه و مثل چلنجر کاملاً به گذشته نگاه داره
    در کل کاملاً به سوپرا ترجیح میدمش، لااقل همه چیزش مال خود نیسانه و یه ژاپنی اصیله

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
  9. امیر

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (609 ديدگاه)

    پدال فکر کنم لینکلن نویگیتور جدید هم رونمایی شده توی سایت موتور ترند دیدم.
    لطفا خبرش رو بذار.

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
  10. GT

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1629 ديدگاه)

    بسیار جذاب و زیبا از سوپرای جدید خیلی بهتره👌

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  11. Sina10

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2426 ديدگاه)

    همه چیش عالیه بجز اون جلوپنجره مربعی
    با لجبازی طراحان نیسان اون جلوپنجره رو تغییر ندادن
    با اینکه کلی انتقاد ازش میشد
    اما خب بقیه جزییات ماشین عالیه و حرف نداره
    توی این وضعیت طراحی های زشت ، این ماشین طراحی بسیار مناسبی داره
    من که ازش خوشم اومد
    قدرتش هم بسیار بالاست و همین باعث میشه در مقابل ماسل های امریکایی ارزش خرید بالایی داشته باشه
    ولی چرا اسمش کامل نیست، z خالی؟ باید ۴۰۰Z میبود

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
    1. datsun

      ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2457 ديدگاه)

      ظاهرا برا اسم جدید هنوز تصمیم نگرفتن شاید z خالی باشه و اعداد رو حذف کنن چون نسل های قبلی همگی بر اساس حجم انجین نام گذاری شدن و این نسل رو نمیتونن طبق روال قبل نام گذاری کنن

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
      1. Ninja

        ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1143 ديدگاه)

        شنیده بودم ولی نمیتونن اعداد رو حذف کنن که برا همین همون زد ۴۰۰ رو میزارن و سنت شکنی میکنن اینطوری بهتره تا عدد نزارن و یجورایی سنت شکنی کنند

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
    2. Ninja

      ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1143 ديدگاه)

      کمی با دقت از بقل به جلوش نگاه کن اون خمیدگی های کاپوت با سپر خیلی هم اون جلو پنجره‌ی مربعی رو زیبا کردن
      مثلا تو فکر کن اگه جلو پنجره مربعی نبود چه شکلی می‌بود اگه یذره زاویه داشت مطمئن باش به هیچ وجه از این بهتر نمیشد
      درضمن اسمش زد خالی نیست
      مثل این میمونه بگی چرا اسم جی تی ار خالیه ار ۳۵ نداره 😶
      اسم این ماشین زد هست و کدش هم ۴۰۰
      بخوای به یکی اسم این ماشینو بگی میگی زد ۴۰۰
      نمیگی زد خالی کلی ما نیسان زد داریم
      اسمش هست زد۴۰۰ ولی تو متن دیگه نگفتن زد ۴۰۰ گفتن نیسان زد جدید

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
      1. Amir Machine

        ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1057 ديدگاه)

        هیچ جا به کد ۴۰۰ برای این ماشین اشاره نشده، همه جا نوشتن Nissan Z 2023
        کلا نیسان تو این نسل، عدد رو از اسمش حذف کرده و دقیقاً میگن Z خالی! هیچ کد یا عددی نداره
        بنظرم هرچند عدد نسل‌های قبل بر اساس حجم موتور بود اما بهتر بود تو این نسل که نمیشه بخاطر حجم کمتر موتور نسبت به قبل از این شیوه استفاده کرد، همون قدرت رو ملاک قرار میدادن و اسم ۴۰۰Z رو میذاشتن روش، Z خالی یه جوریه

        موافقم ۳
        مخالفم ۰
        1. Ninja

          ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1143 ديدگاه)

          میدونم و این قضیه رو داتسون هم توضیح داد و اطلاع داشتم ولی این که خالی باشه نمیشه و مجبورن همون زد ۴۰۰ رو بزارن

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
        2. Ninja

          ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1143 ديدگاه)

          منم نظرم اینه قدرت رو بزارن ولی مدل نیسمو با زد ۴۰۰ جور در نمیاد

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
    3. mos

      ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (697 ديدگاه)

      اعداد توی سری Z همیشه بر اساس حجم موتور بوده
      ۲۴۰Z موتور ۲.۴ لیتری
      ۲۸۰Z موتور ۲.۸ لیتری
      ۳۰۰zx موتور ۳ لیتری توربو
      و…
      اگه اسم این ۴۰۰z میشد طبیعتاً باید موتور ۴ لیتری می داشت که نداره پس اسمشو Z خالی گذاشتن

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
  12. Ninja

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1143 ديدگاه)

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  13. Amin

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1955 ديدگاه)

    من واقعآ ازش خوشم اومد ، هم طراحی خارجی و هم طراحی داخلی که خیلی خوب شده ، در بحث گرافیکه چراق ها هم خیلس خوب تونستن گذشته رو تکرار کنن ، واقعآ ازش خوشم اومد
    کلا نیسان با تمام ماشین های ژاپنی فرق داره، پرفورمنسش خیلی بالاست در کنار ظاهر گنگ و طراحی های خوب ، و همیشه جزو خوبا بوده وقتی حرف از پرفورمنس میشه نیسان خیلی حرف برای گفتن داره، همه می‌دونیم وقتی gtr سال ۲۰۰۷ معرفی شد یه هایپرکار برای خودش بود ، الان هم سری z جدید فکر می‌کنم در سگمنت خودش بهترین پرفورمنس رو داشته باشه، قیمتش هم خوبه ، البته ممکنه بعضی‌ها با این قیمت به فکر خرید موستانگ بیفتن یا چارجر ۳۹۲ اسکات پک ، اما وقتی حرف از پرفورمنس می‌شه فکر می‌کنم این بهتر باشه ، حتی نسل قبلش هم آنقدر خوب هست که هنوز هم جای صحبت داره

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  14. Amin

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1955 ديدگاه)

    من واقعآ ازش خوشم اومد ، هم طراحی خارجی و هم طراحی داخلی که خیلی خوب شده ، در بحث گرافیکه چراق ها هم خیلس خوب تونستن گذشته رو تکرار کنن ، واقعآ ازش خوشم اومد
    کلا نیسان با تمام ماشین های ژاپنی فرق داره، پرفورمنسش خیلی بالاست در کنار ظاهر گنگ و طراحی های خوب ، و همیشه جزو خوبا بوده وقتی حرف از پرفورمنس میشه نیسان خیلی حرف برای گفتن داره، همه می‌دونیم وقتی gtr سال ۲۰۰۷ معرفی شد یه هایپرکار برای خودش بود ، الان هم سری z جدید فکر می‌کنم در سگمنت خودش بهترین پرفورمنس رو داشته باشه، قیمتش هم خوبه ، البته ممکنه بعضی‌ها با این قیمت به فکر خرید موستانگ بیفتن یا چارجر ۳۹۲ اسکات پک ، اما وقتی حرف از پرفورمنس می‌شه فکر می‌کنم این بهتر باشه ، حتی نسل قبلش هم آنقدر خوب هست که هنوز هم جای صحبت داره

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  15. datsun

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2457 ديدگاه)

    وقت احیای سیلویا (s سری) هم فرا رسیده یک اسپورت ارزان تر و در سطح پایین تر از z .

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. Ninja

      ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1143 ديدگاه)

      بهترین پلتفرم تاریخ دریفت
      اون موقع رقیب جدی جی ار ۸۶ میشه که اونم یه ماشین دریفت خیلی خوبیه

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
    2. حشمت ۰۲۱

      ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (168 ديدگاه)

      بعید نیسان رو همچون بازار کوچیکی سرمایه گذاری کنه

      مگه اینکه برقی کنه برای آینده

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
  16. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2735 ديدگاه)

    واقعا پیشرفت ظاهری زیبایی رو اجرا کردن ، بینظیره

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  17. R

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (36 ديدگاه)

    این تازه معرفی شد؟😐

    من اینو از سه سال پیش دیده بودم!

    موافقم ۱
    مخالفم ۲
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4622 ديدگاه)

      خب از اون موقع هنوز پروتوتایپ و کانسپت بود…

      موافقم ۲
      مخالفم ۱
  18. یانکی

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1931 ديدگاه)

    حیفش کردن با این نمای بسیار زشت جلو.نسل قدیمس که کنار اینه تو عکسها چقدر خوشگله.قیمتش هم بالاست میسه با کمتر از این ماسل وی۸ خرید.ترمز دستی عالی موتور عالی دف عقب دستی بسیار جذاب به جز نمای جلو که خیلی احمقانست.سلطان دریفت.دور موتور بیش از ۷۰۰۰

    موافقم ۱
    مخالفم ۲
    1. Ninja

      ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1143 ديدگاه)

      درسته خیلی چیزا که از نظر من عالیه رو گفتی بد ولی با این که گفتی سلطان دریفت حال کردم

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
    2. ارشیاsvj

      ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1658 ديدگاه)

      برای اولین بار کاملا باهات موافقم یانکی جان.

      موافقم ۱
      مخالفم ۱
  19. 🇩🇪👑SL300👑🇩🇪

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1966 ديدگاه)

    خوب شده

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  20. Beetle

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (41 ديدگاه)

    “این کوپهٔ جدید ژاپنی از بهار سال ۲۰۲۰ برای فروش راهی نمایندگی‌های ایالات‌متحده خواهد شد.”

    بهار ۲۰۲۰ :/
    لطفا اصلاحش کنید

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4622 ديدگاه)

      احتمالا ۲۰۲۲بوده…

      موافقم ۲
      مخالفم ۱
  21. مهدی

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1115 ديدگاه)

    به نظرم رقیب اصلیش و بهترین رقیبش سوپرا هست و Z4

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  22. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4622 ديدگاه)

    این سری z جدید بهترین اسپرت ژاپنیه، از مدلای gt86 تویوتا و سوبارو brz خیلی سرتره و از سوپرا خیلی خیلی بهتره، سوپرا درواقع یه z4هه اصلا چیز جالبی در نیومد، از چیزی که درموردش خوشم اومد اینه که الهامشون توی طراحی این همون مدل دهه ۶۰میلادی بوده که عالیه،یه چیزی مثل جریان چلنجر دراومده من خوشم اومد…

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
  23. ارشیاsvj

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    نگاهش که میکنم احساس میکنم نقاشی یه بچه ۴ ساله رو نگاه میکنم.

    موافقم ۰
    مخالفم ۴
  24. Kato

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (214 ديدگاه)

    محشره

    بینظیر

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  25. رامتین

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2454 ديدگاه)

    باید گشتاورش را به ۵۰۰ می رسوندند. اینو میشه یک ضعف در نظر گرفت! دوم اینکه این خودرو ۲ صندلی بیشتر نداره و بیشک فروشش کمتر از سوپرا یا GR86 خواهد بود. باید دید….

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  26. محمد مختاری آذر

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (999 ديدگاه)

    وای عجب گودزیلایی شده واقعا در بخش طراحی سنگ تمام گذاشتن چون من خیلی دوسش دارم مخصوصا اون پروفایل زد شکل نمای عقب و جلو همه دقیق طراحی و مهندسی شدند موتوری قدرتمند با خروجی ۴۰۰ اسب بخار ولی اگه در حدود ۵۰۰تا۵۵۰ اسب بخار داشت میتونست رقیب آئودی و همچنین بی ام و بشود

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  27. آریا ماشین

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (657 ديدگاه)

    عجب هیولایی
    در کلاس اسپرت رقیب میطلبه
    طراحیش تفاوت بسیاری پیدا کرده و خیلی آینده نگرانه تر شده ولی ابهت ۳۵۰z و ۳۷۰z رو طبیعتا نداره
    سلطان دریفت بودن امیدوارم ۴۰۰z هم راه اونها رو ادامه بده
    با ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۵ نیوتن متر گشتاور به راحتی میتونه با پورشه ۷۱۸ کیمن gt4 ، لوتوس اوورا GT410 SPORT و آئودی tt rs رقابت کنه اونم با چه قیمتی!!
    پورشه و لوتوس قیمت نزدیک به ۱۰۰ هزار دلار دارن و این از ۴۰ هزار شروع میشه
    انتخاب خودم تو کلاس اسپرت لوتوس اوورا هست واقعا دوسش دارم و بهترین پرفورمنس رو داره تا ببینیم این ژاپنی چیکار میکنه
    ❤LOTUS EVORA GT410 SPORT❤

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا