نیسان به دنبال رقابت با فورد F-150 رپتور!
نیسان قبلاً برنامه احیای دوباره خود را اعلام کرده و امیدواریم نتایج آن را به زودی ببینیم. برای مثال نسل جدید سنترا در ماه نوامبر معرفی شده و پیشنمایشی از چندین محصول جدید ژاپنیها بوده است؛ اما شاید مهمترین خبر این باشد که پیکاپ ها نیز نقش مهمی در بازیابی روند رو به رشد این خودروساز ایفا خواهند کرد. ظاهراً نیسان به دنبال رقابت با بهترین پیکاپ آفرود کارخانهای یعنی فورد F-150 رپتور است!
CarBuzz با تیاگو کاسترو مدیر محصولات تجاری سبک نیسان آمریکای شمالی صحبت کرده و او به برخی اطلاعات مهم اشاره کرده است. وقتی از کاسترو درباره رقابت نیسان با F-150 رپتور پرسیده شده پاسخ او یک کلمه بوده است: "قطعاً!"
کاسترو اظهار داشته است: "فرصتی برای تولید چیزی فراتر از Pro4X وجود دارد. البته فعلاً ما روی Pro4X تمرکز کردهایم." این سخنی منطقی است زیرا این تریم به تازگی معرفی شده است و جای کار بیشتری دارد.
تایتان Pro4X از همان پیشرانه 8 سیلندر 5.6 لیتری بکار رفته در سایر نسخههای تایتان استفاده کرده اما از برخی ویژگیهای خاص آفرود همچون شوکهای تک لولهای بیلشتین، دستیار حرکت در سربالایی و قفل دیفرانسیل عقب الکترونیکی سود میبرد. واضح است که جا برای ارتقای بیشتر این خودرو وجود دارد. کاسترو از اشاره به جزئیات بیشتر همچون زمان عرضه احتمالی خودداری کرده اما با توجه به موفقیت استثنایی رپتور، حضور نیسان در این بازی منطقی به نظر میرسد.
مدیر نیسان همچنین تأکید داشته اکثر مشتریان تایتان قبلاً پیکاپ های فول سایز نبودهاند. او گفته است:
اکثر خریداران از کلاسهای دیگر میآیند. آنها هماکنون مشتری کلاس پیکاپ های فول سایز هستند. به همین دلیل است که ما چنین تجهیزات استانداردی را در خودرو نصب کردهایم. حداقل ابعاد صفحهنمایش 8 اینچی بوده و اپل کارپلی، اندروید اتو و پیشرانه 400 اسبی بهصورت استاندارد وجود دارند. ما نیاز به تمرکز بیشتر داریم زیرا مشتریان زیادی از کلاسهای دیگر با خودروهای پر از تکنولوژی میآیند. مشتریان از ما هم چنین انتظاراتی دارند.
نیسان همچنین 60 درصد وسایل جانبی بیشتری به خانواده تایتان افزوده است. کاسترو همچنین خاطرنشان ساخته این خودروساز ژاپنی با شرکتهای دیگر برای فروش قطعات خود همکاری میکند. او گفته است:
این بخش کلیدی استراتژی ماست. ما شرکتهایی را داریم که با تایتان کار میکنند، ارتفاعش را بیشتر کرده، لاستیکهای جدید روی آن نصب میکنند و ظاهر فوقالعادهای به ارمغان میآورند.
ذکر این نکته خالی از لطف نیست که بسیاری از خریداران فورد رپتور برای اولین بار نیست که یک پیکاپ میخرند اما اکثرشان برای اولین بار پشت فرمان رپتور مینشینند. برخی مشتریان مبلغ گزافی را تنها برای یک دلیل ساده میپردازند: هیجان و لذت!
رم هم مثل نیسان به دنبال کسب درآمد از این کلاس است. در آینده شاهد عرضه رم TRX با پیشرانه هلکت خواهیم بود.