نیسان پت فایندر جدید با طراحی متفاوت و بهبود ۲۵ درصدی در بهره وری مصرف سوخت، قرار است سهم بیشتری از کراس اوورهای بازار را در اختیار بگیرد.
اولین تصاویر منتشر شده از این بلد راه ساخت نیسان، نشان از شباهت آن با مدل مفهومی یا کانسپت پت فایندر دارد. همانند فورد اکسپلورر، این مدل نیسان هم بیشتر برای جاده بهینه شده تا خارج از جاده و این از ظرافت بدنه و ساختار بدون شاسی خودرو (مونوکوک یا بدنه و شاسی یکپارچه) پیداست.
برای نیسان پت فایندر جدید از موتور شش سیلندر ۳.۵ لیتری با قدرت ۲۶۰ اسب بخار و گیربکس X ترونیک با انتقال پیوسته نیرو (CVT) استفاده خواهد شد. موتور کوچکتر و ساختار بدنه مدرن باعث کاهش وزن این خودرو به میزان ۲۲۷ کیلوگرم شده است. جزئیات بیشتری از این پیشرانه اعلام نشده اما کاهش ۲۵ درصدی مصرف سوخت نسبت به مدلهای قبلی از مزایای قابل توجه آن خواهد بود. مدلهای فعلی پت فایندر با مصرف سوخت ۱۵.۷ لیتر در شهر و ۱۰.۷ لیتر در بزرگراه بسیار پرمصرف بودند. پت فایندر ۲۰۱۳ دو دیفرانسیل در شهر ۱۲.۳ لیتر و در بزرگراه ۹.۴ لیتر سوخت مصرف می کند. برای مدلهای تک دیفرانسیل این اعداداندکی کاهش می یابند.
پت فایندر همانند پسرعموی مجلل خود، اینفینیتی JX از هفت صندلی در فضای داخلی بهره می گیرد. طراحی و مواد مورد استفاده کابین با بهره از مواد مرغوب و با کیفیت انجام گرفته است. البته روی این پلتفرم (موسوم به پلتفرم D) خودروهای مشترک دیگری نظیر نیسان آلتیما نیز ساخته خواهند شد.
فعلا اطلاعات فنی و جزئیات این خودرو و همچنین قیمت آن منتشر نشده اند اما با توجه به قیمت پایه ۳۰ هزار دلاری مدلهای ۲۰۱۲ و قیمت پایه ۲۹ هزار دلاری فورد اکسپلورر و هوندا پایلوت LX می توان قیمتی در همین حدود را برای مدل جدید نیز انتظار داشت.
Infinite
۹ مرداد ۱۳۹۱سلام. لطفا درباره جدیدترین تیونینگ هامان ( پورشه پانامرا ) هم مطلب بگذارید. با تشکر.
Infinite
۹ مرداد ۱۳۹۱Porsche Panamera Cyrano
عزت
۱۰ مرداد ۱۳۹۱باز هم نیسان افتخار دنیااست
ما نیسان وانت ابی رو داریم خیلی ازش راضی هستیم به افتخار نیسان…..
علی
۲۸ مرداد ۱۳۹۱همه از کامیون میترسن
کامیون از وانت ابی
ناصر
۱۰ مرداد ۱۳۹۱این نسل جدیدش باز از قبلی بهتره ،خداییش اون پت فایندر یا همون (پیکاپ -رونیز) خودمون خیلی سواری خشکی داشت یعنی اگه یه مسافرت طولانی مثلا تا شمال باهاش میرفتی باید بعدش حتما خودتو به فیزیو تراپ نشون میدادی از بس که کلاچ خشکی داشت و دندش به سختی جا میرفت ،سیستم تعلیقشم که از همه بدتر بود روی جاده آسفالته که حرکت میکردی عین ویبره موبایل تکون میخورد و دل و رودتو بالا میاورد چه برسه به جاده های کوهستانی
فرشاد
۱ شهریور ۱۳۹۱مقایسه پت فایندر با رونیز کاملا اشتباست.
هم از نظر ظاهری و هم از نظر فنی ،شباهتی با هم ندارند.
شاهین
۱۰ مرداد ۱۳۹۱از تست تصادفش هم چند تا عکس میذاشتین :-D
خودروهای وطنی که در این مورد باعث شرمندگی هستن :-D
این هم یه عکس از تست تصادف سمند …
سعید
۲۱ شهریور ۱۳۹۱آخه این کجاش عکس تست تصادفه اون کامیون رو هر ماشینی بره همین بال سرش میاد
محمد
۱۳ مرداد ۱۳۹۱سلام
آیا واردات اتومبیل های چند سال از عرضه آن ها گذشته باشد هم شامل کمرگ می شود مثلا وارد کردن یک نیسان اسکای لاین مدل 2001 یا تویوتا کمری 2001 یا نیسان پت فایندر 2000 و اگر شامل گمرگ می شود چگونه است مثلا آیا مدل دست دوم این ها چقدر گمرگ می گیرد.
همچنین اگر یک مدل موجود در ایران مثلا 206 ساخت فرانسه وارد کنیم هم گمرک می گیرد یا نه؟
کلا در مورد سیاست گمرگ توضیح دهید؟
لطفا هر کسی اطلاعی داره حتما پاسخ بده خیلی ممنون
محمدحسین
۱۵ مرداد ۱۳۹۱ماشین خوبیه ولی به پای آلمانی ها نمیرسه…
مرسدس بنز ام ال یا آئودی کیو 7 یا پورشه کاین و بی ام و ایکس 6
محمدحسین
۱۹ مرداد ۱۳۹۱نسل قدیمیش شبیه رونیزه و مزخرف…
نصل جدیدش خوشگلتره…و خیلی بهتر از هم وطنانش مثل تویوتا و مزدا و میتیو بیشی
علی
۲۸ مرداد ۱۳۹۱ت فایندر 2005 تهران دیدم تا دور زدم از ش سوال کنم غیبش زد نامرد
عسگر
۸ فروردین ۱۳۹۵در جواب اقا محمد
بر اساس قوانین گمرکی کشورمان ما فقط مجاز به وارد کردن سواریهایی که لیست انها قبلا إعلام شده اقدام کنیم و انهم از سال ساخت انها یکسال بیشتر نگذشته باشه بعنوان مثال چون رابطه تجاری با أمریکا نداریم خوروهای امریکایى قابل ترخیص یا پلاک گذاری در ایران نمیباشند مگر در اینده