هزینه مالکیت و نگهداری نیسان GT-R R35 چقدر است؟!
اگر همیشه میخواستید بدانید مالکیت یک نیسان GT-R R35 چه حسی دارد بهتر است با کریگ لیبرمن که مشاور فنی دو قسمت اول فیلم سریع و خشن بوده همراه شوید. لیبرمن همچنین مالک یکی از این گودزیلاها بوده و بنابراین اطلاعات کاملی درباره این سوپرکار ژاپنی دارد.
نشانهای اسکای لاین و GT-R به یک فرهنگ در صنعت خودروی ژاپن تبدیل شدهاند. اسکای لاین GT-R در طول 5 نسل خود قویتر و بزرگتر شده و به جایی رسیده که همه از این خودرو به عنوان محصولی قابلاعتنا و توانا یاد میکنند. گودزیلا با اینکه چندین سال پیش معرفی شده اما هنوز هم میتواند با سوپرکارهای مدرن سرشاخ شود و همواره جزو خودروهای موردعلاقه طرفداران صنعت خودرو باشد.
در زمان خرید هر خودرویی نادیده گرفتن هزینههای سالانه نگهداری آن غیرممکن خواهد بود. البته که هزینههای مالکیت و نگهداری یک خودرو به فاکتورهای گوناگونی از جمله الگوی استفاده بستگی دارد. همچنین ما میدانیم که ژاپنیها علاقه زیادی به نصب قطعات افترمارکتی دارند تا خودروهای خود را متمایز کرده و از طرف دیگر پرفورمنس خودروهای خود را نیز ارتقا دهند.
کریگ لیبرمن و نیسان GT-R R35 2015 اولین بار در روز ولنتاین سال 2014 با یکدیگر ملاقات کردهاند و او برای نشستن پشت فرمان این خودرو حدود 104 هزار دلار خرج کرده است. کریگ و گودزیلایش ظاهراً هر سال کارکرد حدود 11 هزار کیلومتر داشته و هر سال حدود 5 روز نیز در پیست حضور یافتهاند.
لیبرمن هزینههای نگهداری این خودرو در طول 7 سال گذشته و کارکرد حدود 77 هزار کیلومتری را به کلاسهای مختلف دستهبندی میکند. کل هزینههای مربوط به لاستیکها برابر با 7700 دلار، هزینه روتورهای ترمز 1800 دلار، هزینه تعویض لنتهای ترمز 1400 دلار، تعویض روغن 1600 دلار، تعویض روغن گیربکس 2700 دلار و برخی ریزهکاریهای دیگر 2 هزار دلار بوده که کل این هزینهها به 17400 دلار میرسد که در سال برابر با 2485 دلار میباشد. این هزینه در مقایسه با هزینههای نگهداری خودرویی همچون فراری یا حتی مرسدس بنز E63 بسیار کم است.
تعجبی ندارد که لیبرمن 19400 دلار دیگر را نیز صرف ارتقای خودروی خود کرده است. GT-R او هماکنون دارای اگزوز تیتانیومی، پمپ سوخت ارتقا یافته، رینگهای جدید، بال عقب و ورودیهای هوا و... میباشد. لیبرمن با توضیح این موارد خط بطلانی بر شایعاتی مبنی بر گران بودن ارتقای گودزیلا در مقایسه با سایر خودروهای اسپورت میکشد.
البته باید گفت در بازار کنونی یک GT-R کارکرده هفت ساله قیمت حدود 63 تا 72 هزار دلار داشته و بنابراین این خودرو بین 59 تا 72 درصد قیمت اولیهاش را حفظ میکند. لیبرمن مدعی است این خودرو ارزش خود را بهتر از رقبای آلمانی حفظ میکند.
لیبرمن میگوید هماکنون زمانی ایده آل برای خرید GT-R است زیرا در آینده نزدیک نسل جدید این خودرو پدیدار خواهد شد. البته قیمت این خودرو بسته به تریم و مدل تولید و قطعات افترمارکتی متفاوت خواهد بود. شکی وجود ندارد که مالکیت R35 هزینه بیشتری نسبت به سایر محصولات عادیتر نیسان در بر خواهد داشت اما در بین سوپرکارها و سوپر سدان های مطرح بازار، نیسان شاید گزینهای ارزانقیمت و بیدردسرتر باشد.