نیسان

معرفی کانسپت برجسته نیسان IMs در دیترویت

نیسان تلاش داشته کلاس خودرویی جدیدی را اختراع کند و البته نام آن را نیز “سدان اسپورت مرتفع” گذاشته‌اند. ژاپنی‌ها این کار را با معرفی کانسپت IMs در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۹ انجام داده‌اند. ایده‌ی کار ترکیب ارتفاع بیشتر یک کراس اوور با فرم مرسوم چهار درب در کانسپتی الکتریکی بوده است.


به منظور تزریق حس اسپورت بودن به این کانسپت، نیسان از پیشرانه‌ی الکتریکی در اکسل‌های جلو و عقب استفاده کرده و قدرت آن را به ۴۸۳ اسب بخار و گشتاورش را به ۸۰۰ نیوتون متر رسانده است. یک باتری ۱۱۵ کیلووات ساعتی نیز محدوده حرکتی تخمینی ۶۱۲ کیلومتری را تأمین می‌کند. رانندگان می‌توانند از بین حالت‌های رانندگی کاملاً خودکار یا استاندارد یکی را انتخاب نمایند.


فرم ظاهری IMs آینده‌نگرانه و در عین حال آشنا می‌باشد. طراحی کلی خودرو دارای سطوح سپر مانند بوده اما لایه‌هایی از آن خطوط نرم را ایجاد کرده‌اند. در نمای جلو خبری از جلوپنجره سنتی محصولات کنونی نیست اما نیسان همچنان به فرمت V شکل خود وفادار بوده است. سقف خودرو کاملاً خمیده به نظر می‌رسد و همانند اکثر محصولات مفهومی از درب‌های متفاوت برای ایجاد ظاهری فوق‌العاده و نمایش هرچه بیشتر کابین استفاده شده است. در نمای عقب هم نواری نازک از چراغ‌های LED خودنمایی می‌کنند.

نیسان در کابین تلاش داشته از هنر بدون زمان ژاپنی استفاده کنند. پوشش پارچه‌ای تیره روی صندلی‌ها و سطوح طلایی‌رنگ روی داشبورد و پانل درب‌ها ترکیب دل‌نشینی را ایجاد کرده‌اند. البته طراحی سه ردیفه ی صندلی‌ها کمی عجیب بوده و در جلو نیز صندلی کاپیتانی بزرگ دیده می‌شود. چندین صفحه‌نمایش نیز در جلوی دید سرنشینان قرار دارند. زمان استفاده از حالت رانندگی خودکار، غربیلک فرمان جمع شده و راننده می‌تواند زمان خود را صرف گفت‌وگو با سرنشینان بکند.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. OMID

    ۲۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    هیچوقت هدف و اصلا علت وجود کراس اور های لعنتی رو درک نکردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. me84

    ۲۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    خدا بگم چکارت کنه کارلوس. خوب نیسانو جمع و جور کردا اما آخراش گند زد.
    مدیریت خوبی داشت اما حیف.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. me84

    ۲۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    من این کلاس جدید رو میپسندم. چون از نظر من ماشینهای سواری جدید خیلی به زمین چسبیدن. حتی تو آمریکا و اروپا هم همه خیابونا صاف و بی چاله چوله نیستن. چند وقت پیش یه کلیپ دیدم از حمید معصومی نژاد از رررم که در مورد چاله های رم ایتالیا گزارش تهیه کرده بود. یه چاله هایی نشون داد کرک و پرم ریخت. خیلی از راننده ها هم ناراحت بودن. تو آپارات هست. یه کم ارتفاع بیشتر از زمین بنظرم کاربردی تره. اما کراس اوورها هم زیادی بلندن و خیلی جالب نیستن. این کلاس جدید خیلی خوبه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مانی

    ۲۶ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    منظورش از کلاس جدید چی‌ بود؟
    میباخ التیمیت لاکشری شبیه سدانه ولی‌ شاسی بلنده
    تو سواریها هم مدلهایی مثل ولوو کراس کانتری و مرسدس آلترین داریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. emad1990

      ۲۶ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (999 ديدگاه)

      اشتباه کرده.اینا اولی نیستن و چیزی هم ابداع نکردن
      بجز میباخ داچیا لوگان کراس هم هستش

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا