نیسانهفته نامه

10 خودروی تاریخ‌ساز نیسان: از GT-R تا اسکای لاین و Z

نیسان برای رسیدن به فرمول بی‌نقص یک خودروی اسپرت بیش‌از ۵ دهه تلاش کرده و در این مسیر برخی از بهترین‌های زمانش را تولید کرده است.

شرکت نیسان‌موتور پیش از آنکه وارد صنعت ساخت و تولید شود، کار خود را به‌عنوان یک نمایندگی قطعات خودرو آغاز کرد. این مجموعه در سال ۱۹۵۸ با نام داتسون وارد ایالات‌متحده شد و نخستین خودروی اسپرت آمریکایی را با نام «SPL 201» رونمایی کرد که به پیشرانه‌ای ۴۸ اسب بخاری مجهز بود. در دهه هفتاد مدل Z وارد بازار شد و خیلی زود لقب «جگوار فقرا» را از آن خود کرد. هرچند برخی باور دارند که خانواده Z بهترین خودروهای این برند هستند اما در ادامه فهرستی را آماده کرده‌ایم که با توجه به پاسخ پیشرانه، فرمان‌پذیری، توانایی مسابقه‌ای و ظاهر بهترین‌های نیسان بوده‌اند.

۱۰. نیسان اسکای‌لاین ۲۰۰۰GT-R

نسل نخست نیسان اسکای‌لاین یکی مهم‌ترین خودروهای این برند ژاپنی به شمار می‌رود. اسکای‌لاین ۲۰۰۰GT-R در دهه هفتاد به کررات در مسابقات استفاده می‌شد. این خودرو که در زمان خود با عملکردی بالا معرفی شده بود، از سیستم فرمان‌پذیری چهار چرخ «سوپر HICAS» سود می‌برد. نسخه‌های  تقویت‌شده و عادی این خودرو هنوز هم در رویدادهای گوناگون درگ و… شرکت می‌کنند.

۹. نیسان سیلویا اسپک R آئرو (۲۴۰SX)

نیسان سیلویا اسپک R آئرو ۱۹۸۹ تیری مستقیم به قلب هواداران نیسان بود تا برای همیشه شیفته این برند باقی بمانند. این خودرو به پیشرانه ۲.۴ لیتری خطی ۴ سیلندر مجهز شده بود که در بسیاری از خودروهای مسابقه‌ای روز مانند مازراتی ۴CL استفاده می‌شد. با وجود اینکه نیسان سیلویا ۲۴۰SX از خط تولید خارج شد اما از مدل‌های تقویت‌شده آن همچنان در رویدادهای دریفت توکیو و… استفاده گسترده می‌شود.

نیسان 370Z

۸. نیسان ۳۷۰Z

۳۷۰Z نسل ششم خودروی اسپرت دو سرنشینی نیسان Z محسوب می‌شد که برای بار نخست در جریان نمایشگاه بین‌المللی لس‌آنجلس به نمایش عموم درآمد. نیسان ۳۷۰Z را به یک پیشرانه ۳۳۲ اسب بخاری V6 با قابلیت دورگیری تا دورموتورهای بالا معرفی کرد که قدرت خود را ازطریق یک جعبه‌دنده دستی به چرخ‌ها منتقل می‌کرد. از مهم‌ترین ویژگی‌های این خودرو می‌توان به فرمان‌پذیری مناسب آن اشاره کرد. فرمان هیدرولیکی با سیستم دستیار راننده به مالک اجازه می‌داد تا حد زیادی از توان ۳۷۰Z خود استفاده کند.

۷. نیسان جوک R

جوک یک بار درطول زندگی خود به قطعاتی از نیسمو مجهز شد و نگاه‌های بسیاری را به خود جلب کرد؛ زمانی که نیسان کراس‌اوور کوچک خود را به موتور ۷۰۰ اسب بخاری ۳.۸ لیتری V6 توربوشارژر مجهز کرد. جوک R برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، به‌لطف بهره‌وری از این پیشرانه قدرتمندش تنها به ۳.۸ ثانیه زمان نیاز داشت. البته که تلاش قابل تحسین نیسان برای تبدیل یک خودروی حوصله‌سربر به سطح یک سوپرخودرو هزینه‌بر خواهد بود؛ پیشتر یک دستگاه جوک R با ۲۰ کیلومتر کارکرد با قیمت ۷۰۶ هزار دلار به فروش گذاشته شده بود.

۶. نیسان ۳۰۰ZX

این خودرو که در سال ۱۹۸۴ وارد ایالات‌متحده شد، به ویژگی‌های آیرودینامیکی بیشتری نسبت‌به نسل اول خود مجهز شده بود. نیروگاه ۳۰۰ZX یک موتور ۳ لیتری V6 بود که ۳۰۰ اسب بخار قدرت داشت و برای ۷ سال متمادی جزو ۱۰ خودروی برتر مجله «کار اند درایور» بود.

۵. داتسون ۲۸۰Z

۲۸۰Z در دهه ۷۰ میلادی با یک جعبه‌دنده ۵ سرعتی و سیستم تزریق سوخت «بوش» روانه بازار شد و با نمونه ۲۸۰ZX تفاوت دارد. این خودرو به لطف موتور ۱۷۰ اسب بخاری و موفقیت در ارائه عملکرد مناسب، بیش از ۵۲۰ هزار دستگاه فروخت تا اینکه در سال ۱۹۷۸ توسط ۲۸۰ZX کنار گذاشته شد.

۴. نیسان استاگی اوتک ۲۶۰RS

یکی از بهترین و کمیاب‌ترین خودروهای نیسان، مدل استیشن استاگی اوتک ۲۶۰R به شمار می‌رود که به موتور ۲.۶ لیتری RB26DETT اسکای‌لاین مجهز شده بود و قدرت خود را از طریق یک جعبه‌دنده ۵ سرعتی به چرخ‌ها منتقل می‌کرد. موتور یادشده در ۲۶۰R توان تولید ۲۷۶ اسب بخار قدرت را داشت. این خودرو پس از رقابت ۱۱ ساله به سوبارو لگاسی، سرانجام در سال ۲۰۰۷ از خط تولید خارج شد.

۳. نیسان GT-R R35

در سال ۲۰۰۷، نیسان نام اسکای‌لاین GT-R را به GT-R تبدیل کرد و به این ترتیب، یکی از بهترین محصولات تاریخ خود را روانه بازار کرد. این هیولای ژاپنی قدرتش را از یک موتور ۳.۶ لیتری V6 توربوشارژر می‌گرفت که قدرتش را به‌وسیله جعبه‌دنده دوکلاچه به چهارچرخ منتقل می‌کرد. نسل نخست GT-R در دو نسخه عادی و نیسمو به‌ترتیب ۴۷۸ و ۶۰۰ اسب بخار تولید می‌کردند.

۲. نیسان R390 GT1

نیسان در سال ۱۹۹۷ و برای شرکت در رقابت ۲۴ ساعتی لمان از R390 GT1 رونمایی کرد که فرم بدنه‌ای مشابه خودروهای پروتوتایپ لمان (LMP) داشت و برای رانندگی در سرعت‌های بالا و مسیرهای طولانی طراحی شده بود. موتور ۳.۵ لیتری V8 این خودروی تک‌تولیدی قدرتش را از طریق یک جعبه‌دنده ۶ سرعتی به چرخ‌های عقب آن منتقل می‌کرد. R390 GT1 برای پیمایش مسافت ۴۰۰ متر تنها به ۱۱ ثانیه زمان نیاز داشت که او را به یکی از سریع‌ترین خودروهای زمانش تبدیل کرده بود.

۱. نیسان اسکای‌لاین R32-R34

نیسان به‌لطف نسل سوم نیسان اسکای‌لاین (مدل‌های R32، R33 و R34) موفق شد لقب «گودزیلا» را از آن خودروی اسپرت خود کند. نسخه ابتدایی R32 که در میان سال‌های ۸۹ تا ۹۴ میلادی معرفی شد با یک موتور ۲.۳۵ لیتری روانه بازار شد که بعدا با نمونه ۲.۶ لیتریر تعویض شد. سپس نسل R33 عرضه شد و پس از آن، R34 به‌عنوان گران‌ترین و آخرین نسخه این نسل چشم به جهان گشود. R34 تا جایی خوب بود که حتی GT-R R35 هم نتوانست فرمان‌پذیری مناسب آن را ارائه کند. بهترین خودروی نیسان از دیدگاه شما کدام است؟ به نظر شما کدام خودروهای نیسان لایق حضور در این فهرست بوده‌اند اما نامشان ذکر نشده است؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۲۲ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۴۳ دیدگاه‌ها

  1. علی جردن

    ۱۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1240 ديدگاه)

    بهترین خودروی نیسان از لحاظ کاربردی بودن نیسان جک اسپرت دو دیفرانسیل بود آرامش کابین و شتاب و آفرودش بهتر از اسپورتیج و توسان و بقیه رقیب های خودش بود خوشبختانه تو ایران هم این مدل پلاک ملی گرفت

    موافقم 20
    مخالفم 57
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۷ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (10333 ديدگاه)

      مطمئناً GTR نیسمو پرچمدار شرکت نیسان هست 👑.
      اما جداً چقدر این شرکت قابل‌احترام هست با تولیداتی که دادار‌دودور نمیکنند ولی در عمل با قیمت‌هایی به شدت منطقی و به نظر من ارزان و با کیفیتی درخورِ ژاپنی ، پوست سوپر اسپورت‌ها و مُدَئی‌ها را قِلِفتی میکنه میندازه رو رخت تناب تا خشک بشه !!!

      این را مطمئن باشید با رفتن رنو که خداروشکر لگه‌ی ننگی هم بود برای نیسان از حالا به بعد منتظر معجزه‌ی این شرکت دوست‌داشتنی باشید که چطور خودش را دوباره زنده میکنه تا تویوتا و هوندا را به چالش بکشه !!!

      درسته که تویوتا GR یا TRD داره یا هوندا تیپR , ولی فکر نمیکنم هیچکدامشان به تخصصی بودن نیسمو در بُعدِ تیونینگ برسند و از نگاه من ، GTR هنوز که هنوزِ در کل صنعت خودروسازی ژاپن رقیب نداره حتی NSX و LFA ، چرا ؟
      چون GTR پکیجی را تحویل خریدار میده در حد اون دوتا ژاپنی ولی با قیمتی بسسسسسیار میشه گفت مفتی هدیه میکنه نه اینکه میفروشه !

      تنها ضعف نیسان در تمام این سال‌ها باز هم از دید من وجود رنو و اختراع CVT بوده و اگر نه در دیگر مسائل از هر نظر تولیداتش بی‌همتاست !

      کسانی که ژاپنی‌های مختلف را سوار شدن میتونن اعتراف کنند که درستِ تویوتا هوندا مزدا ماشین‌های خوبی میسازند با سواری نرم و روان اما حسی که محصولات نیسان به سرنشینانش میده با تمام ساخته‌های اون سه رقیب متفاوتِ ، از پاترولش گرفته که رقیب لندکروزر و پاجیرو هست تا اوریون آکورد و … !
      کاری به مشکلات گیربکسی CVT ندارم ولی حسی که از سواری مورانو یا تیانا و حتی ماکسیما میگیرید را فقط میشه با پرچمدارهای لوکس همچون لکسوس و آکورا مقایسه کرد نه کمتر !

      ای کاش دوباره بیاد روزگاری که پارس‌خودرو نیسان منتاژ کنِ نه لگن چینی !

      موافقم 64
      مخالفم 37
  2. 18:45

    ۱۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (485 ديدگاه)

    عجب لیستی بود ممنون از آقای صفرپور🙏🌹🌹
    ولی اگه بخوایم به غیر از محصولات اسپرت بهترین های دیگه نیسان رو نام ببریم می‌شه به:
    نیسان پاترول، سافاری، فرانتیر، لیف و ماکسیما هم اشاره کرد…

    موافقم 53
    مخالفم 4
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۷ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (10333 ديدگاه)

      همه بچه‌ها پدال گل هستند 🌹👑
      اما علی صفرپور مقالاتش هیجان و جذابیت بالایی داره که واو به واو خوندنش خسته کننده نیست !

      علی آقا بین‌گل‌های پدال اُرکیده هستن 👌

      به نظر من علی آفا و آقا شاهین عشق ماشین واقعی هستند چون مقالاتشون این رو ثابت کرده و دیدشون نسبت به خودرو با بقیه عزیزان فرق میکنه !!!
      پاینده و موفق باشید به امید اینکه به اون خودرویی که رویاشو دارید برسید چون لیاقتشو دارید.

      موافقم 27
      مخالفم 28
      1. 18:45

        ۱۷ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (485 ديدگاه)

        2تا پست عالی و تحسین برانگیز امروز از نوید🙏❤️❤️

        موافقم 21
        مخالفم 22
      2. علی صفرپور

        ۱۷ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (132 ديدگاه)

        سپاس از همراهی همیشگی‌تون

        موافقم 15
        مخالفم 0
    2. علی صفرپور

      ۱۷ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (132 ديدگاه)

      سپاس از همراهی شما

      موافقم 13
      مخالفم 0
  3. Yasin .RJ

    ۱۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (48 ديدگاه)

    نیسان بی نظیره….❤️❤️🔥

    موافقم 40
    مخالفم 3
  4. M3GTR

    ۱۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (19 ديدگاه)

    مطلب بسیار عالی بود و از آقای صفرپور بابت نوشتن این مطلب متشکرم ولی فکر میکنم قسمت ۹ ام مطلب (نیسان سیلویا اسپک R آئرو ۲۴۰SX) به اشتباه عکس نیسان سیلویا s15 گذاشته شده.

    موافقم 17
    مخالفم 3
  5. Sina_carshow

    ۱۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (78 ديدگاه)

    نیسان سیلویا s15 عجب خودرویی بود از نزدیک
    دیدمش
    حیف و صد حیف با خودم میگفتم کاش زودتر میشد یکی از این jdm های نمادین مث rx7 یا جی تی ار رو بخری کلی سرمایه گذاری بود
    اگر سه یا چار سال پیش شما یه اسکای لاین gtr استوک زیر ۵۰ هزار کارکرد میگرفتی به حدود ۴۰ هزار دلار الان به راحتی بالای ۱۰۰ هزار دلار میتونستی بفروشی ( حتی بعضیا حدود ۲۰۰-۳۰۰ هزار دلارم قیمت گذاری کردن ) الان rx7 هم حدود ۹۰ تا ۱۰۰ هزار دلار شده و تویوتا سوپرا مارک ۴ هم خوب از ۱۰۰ هزار شروع میشه حداقل تو بازار امارات

    موافقم 23
    مخالفم 4
    1. mir@

      ۱۷ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      انشاله بخری ،ولی خدایی دلت میاد بفروشیش؟

      موافقم 15
      مخالفم 1
      1. Sina_carshow

        ۱۸ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (78 ديدگاه)

        حقیقتش یکی از علتایی که این اتفاق افتاد همین بود مالکین جدید گروه واتساپی و پاتوق و … مختلف راه اندازی کردن ( اصلن هم شوخی نمیکنم ) بین چندین هزار مالک به توافق رسیدن ماشین هاشونو نزارن برا فروش قیمتا بکشه بالا

        الان اگر بخوای اسکای لاین یا rx7 بخری فقط دوتا تو کل امارات موجوده از مزدا و ۴ تا اسکای لاین و ارزون ترینشون یه اسکای لاین تیون شده هس یا ۱۷۰ هزار کار کرد میدن به ۳۶۰ هزار درهم
        یه اسکای لاین نیسمو پیدا کردم ۲ میلیون درهم!!! کارکردش ادعا داره ۳۰ هزارتاس

        انشالله شماهم یه روز بهش برسی
        منکه دیگه ازم گذشت پولشو قبلن نداشتم الانم ندارم… اگه روزی داشته باشم پولشو هرگز نمیخرم اینارو چون دیدم قیمت ارزونترشونو ترجیح میدم خودرو های نمادی دیگه که قیمتشون نرفته بالا بگیرم و قطعا حسرتشون تو دلم همیشه میمونه

        موافقم 3
        مخالفم 1
  6. جرمی کلارکسون

    ۱۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (455 ديدگاه)

    عاشق نیسان سیلویا ام چراغای جلوش رو تو اون زمان چقدر جذاب طراحی کردن ❤️💪💯

    موافقم 35
    مخالفم 3
    1. علی صفرپور

      ۱۸ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (132 ديدگاه)

      دقیقا برعکس 🙃

      موافقم 4
      مخالفم 3
  7. Siyavash

    ۱۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (694 ديدگاه)

    نمیتونم از بین این همه اسطوره یکی رو انتخاب کنم،همشون عالی هستن..💯💯💯

    موافقم 19
    مخالفم 5
  8. PURIYA

    ۱۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (468 ديدگاه)

    من چقد از این سیلویا و اسکای لاین خوشم میاد❤️🌹
    یکشونو باید بخرم حتما

    موافقم 20
    مخالفم 2
  9. 𝐀𝐥𝐢

    ۱۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1118 ديدگاه)

    یکی از یکی جذاب‌تر. فوق العادن

    موافقم 9
    مخالفم 2
  10. فرزاد افشار

    ۱۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (160 ديدگاه)

    نیسان هر سال بهتر از قبل ظاهر شده و پیشرفت قابل توجهی داشته

    موافقم 12
    مخالفم 3
  11. Absurd Hero

    ۱۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (180 ديدگاه)

    کاش اوضاع مالی نیسان روبراه بشه، حیفه یه همچین کمپانی ای دست و بالش بسته باشه

    موافقم 17
    مخالفم 2
  12. JaMsHiD

    ۱۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1228 ديدگاه)

    هیچ حرفی ندارم !
    بعد از RS6 انتخابم نیسان استاگی اوتک هست !
    واقعا زیبا و دلنشینه دقیقا مثل تمام نسل های GT-R

    موافقم 14
    مخالفم 2
  13. Amir

    ۱۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (51 ديدگاه)

    پس 350 z?????

    موافقم 17
    مخالفم 1
  14. Zahid AMG 2005

    ۱۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (88 ديدگاه)

    من عاشق نیسان اسکای لاین ار ۳۴ هستم 🥹
    خیلی ماشین قشنگ و خوبی است با یه تیونینگ خیلی قشنگ میشه

    موافقم 10
    مخالفم 2
  15. علی یوسفی

    ۱۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (254 ديدگاه)

    بنام پروردگار و سلام به دوستان و عزیزان سایت بنظرم جای نسل دوم اسکای لاین خالیه و حتی مدل آلتیما یا پاترول که بسیار محبوبن یه مدل دیگه هم اگه اشتباه نکنم نیسان داره بنام پرزیدنت که رقیب تویوتا سنچوریه و اونم مدل بسیار لوکس و جذابیه اما در مجموع اسکایلاین سرآمد تمام محصولات نیسانه و بشخصه نسل دومش رو نماد نیسان میدونم و نیسان شرکتیه که مث اکثر ژاپنیها خوب و باکیفیت میسازه و در جای خودشون و برای مصارف کاربردی و روزانه خوبن اما در سطوح بسیار خاص و برجسته نه.

    موافقم 4
    مخالفم 4
  16. بابک

    ۱۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (51 ديدگاه)

    به نظر من مقاوم تر از گیربکس نیسان پاترول و رونیز ، داخل خودروهای شاسی ایران وجود ندارد…
    تا ۵۰۰۰۰۰ کیلومتر ، به غیر از کاسه نمدها که نشتی روغن پیدا می کنند ، هیچ ایرادی گیربکس نیسان پیدا نمی کند
    تجربه شخصی ،خدمتتان گفتم

    موافقم 12
    مخالفم 4
    1. Amir

      ۱۸ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام ای کاش از R32 هم عکس میکذاشتین چون اسکایلاین با این مدل جهانی شد و به پدر بزرگ GTR معروف هست و نسخه های جدید الهام گرفته از این نسخه هستند من شخصاً اسکایلاین GTS-T داشتم که معرکه بود و فراموش نشدنی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. حسن

    ۱۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1399 ديدگاه)

    همه عالی ان
    گودزیلا هم یکی از اسطوره های تاریخ خودرو سازی جهان محسوب میشه
    اما از بین همه من 35 GT-R را انتخاب میکنم واقعا همه چی را با هم داره

    موافقم 9
    مخالفم 2
  18. آرین

    ۱۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (350 ديدگاه)

    نیسان استاگی اوتک ۲۶۰RS مخصوص بابا های شیطون 🤣🤣

    موافقم 5
    مخالفم 1
  19. JDM سابق

    ۱۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (382 ديدگاه)

    r34 gtr

    موافقم 2
    مخالفم 0
  20. yaghoub

    ۱۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (318 ديدگاه)

    برند قابل احترام

    موافقم 2
    مخالفم 3
  21. Eiliya47

    ۱۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (8 ديدگاه)

    اصلا نیاز به گفتن نیست؛!
    R34
    R35
    استاگی اوتک ۲۶۰RS

    موافقم 4
    مخالفم 1
  22. Fy

    ۱۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (212 ديدگاه)

    نیسان همه چیش خوبه جز طراحی ماشیناش ، وگرنه همه ی ماشیناش عالی هستن

    موافقم 1
    مخالفم 17
    1. .

      ۱۸ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (64 ديدگاه)

      من که به350zتو گیم ها لقب سمی بهش می دادم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. ناجی

    ۱۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (28 ديدگاه)

    قطعا این لیست می‌توانست خیلی طولانی تر باشه و خودروهای زیادی از تولیدات نیسان جاشون خالیه، داتسون 240z, داتسون 610، سیلویا s14 و s15 و… گرچه حتی دیدن اغلب این اتومبیل ها در ایران هم رویاست چه برسه به داشتن و سوارشدنشان، خودم نیسان R34 رو از بقیه بیشتر دوست دارم طراحی جاودان و بی نقص اتاق به همراه موتوری کوچک که می‌توان تا بینهایت آن را تقویت کرد و سیستم تعلیق بی همتا و فرمان پذیری چهارچرخ و انتقال نیرو به چهارچرخ این اتومبیل را مانند جواهری درخشان در تاریخ صنعت خودروسازی ماندگار کرده است

    موافقم 4
    مخالفم 2
  24. ALI.S

    ۱۸ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (230 ديدگاه)

    لیستی از زیبایی و قدرت…

    موافقم 3
    مخالفم 3
  25. کوری

    ۱۸ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نیسان ماکسیما نیو فیس ۲۰۱۸ با بالا جاش خالی بود بی نظیر هست این ماشین

    موافقم 1
    مخالفم 5
  26. باشو

    ۱۸ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (29 ديدگاه)

    اسکای لاین R34 رنگ ابی پل والکر مرحوم سریع خشن 4 اون واقعا دیدنی و زیباست

    موافقم 5
    مخالفم 0
  27. BMW

    ۱۸ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1329 ديدگاه)

    نیسان شاهکاری خلق کرد که حتی خودش هم نمی‌دونست👍

    موافقم 0
    مخالفم 1
  28. Mazda

    ۱۸ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (53 ديدگاه)

    سیلویا از ماشین هایی که آرزومه بخرمش

    موافقم 1
    مخالفم 0
  29. raimand

    ۱۸ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نیسان آبی رو از لیست جا انداختن

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. .

      ۱۸ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (64 ديدگاه)

      🗿🗿💀💀📿📿
      بنده خدا اسمش داخل ایران آبی بود وگر نه تو ژاپن فک می کنم رنگ های مختلفی داشت.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  30. Ferrari 308 GTS(1978)

    ۱۸ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (14 ديدگاه)

    نیسان ۳۷۰z و اسکایلاین R34 بهترین و ماندگارترین مدلهای این شرکت افسانه ای شدن.برای همیشه در تاریخ این تولیدکننده‌

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا