نیسان

نیسان اسکای لاین R32 GT-R هزار اسب بخاری، شوکه کننده و ترسناک!

خودروهای معدودی می‌توانند به اندازه نیسان اسکای لاین R32 GT-R در بین تیونرها و دنیای افترمارکت محبوب باشند. نسخه‌ای از این خودرو که مشاهده می‌کنید با تغییرات وسیع رخ داده قدرت فراتر از ۱۰۰۰ اسب بخاری داشته و احتمالاً سریع‌ترین اسکای لاینی است که این اواخر دیده شده است.

این خودرو اخیراً در سری ویدئوهای AutoTopNL رؤیت شده است. R32 موردبحث در سال ۲۰۰۷ از ژاپن وارد بریتانیا شده و از کیت بدنه پهن ویل ساید سود می‌برد. به این موارد باید پوشش بدنه ویژه و رینگ‌های فورج کاری شده سه‌تکه را اضافه کرد.

تغییرات زیادی روی پیشرانه مشهور RB26 صورت گرفته به‌گونه‌ای که از پیستون‌های کاملاً جدید، یاتاقان‌ها و توربوشارژر G35-1050 گرت استفاده شده است. همچنین منیفولد ۶ بوست و گیربکس ۶ سرعته سکونشئال نیز وجود دارند. سیستم سوخت نیز ارتقا یافته تا با ذات دگرگون شده این هیولا هماهنگی داشته باشد.

با تمامی این تفاسیر، اسکای لاین GT-R موردبحث خروجی ۱۰۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۹۷۶ نیوتن متری داشته اما سازندگان می‌گویند به دنبال کسب قدرت بالاتر هم هستند.

AutoTopNL با این خودرو توانسته شتاب ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت خیره‌کننده ۳.۹۵ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت تائید شده ۳۰۲ کیلومتر در ساعتی را ثبت کند.

علاوه بر پرفورمنس و شتاب فوق‌العاده، این خودرو صدایی باورنکردنی دارد. اسکای لاین GT-R در جاده می‌غرد و گیربکس نیز تعویض‌های اعتیادآوری دارد.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"، عشقِ ماشین و دیگر هیچ...

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (4312 ديدگاه)

    صفر تا ۲۰۰ چهار ثانیه؟؟؟؟؟ برگام چجوری ماشینه از هم باز نمیشه!

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۵
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲۷ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (4312 ديدگاه)

      جالبه نزدیک ۱,۵میلیون کیلومتر هم راه رفته!

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۷
      1. Twin H Power

        ۲۷ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (124 ديدگاه)

        صدو پنجاه هزار تا .
        رقم اول از سمت راست یک دهم کیلومتر یا صد متر میشماره

        موافقم ۱۲
        مخالفم ۰
        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۳۰ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (4312 ديدگاه)

          آها ممنون🙏

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
    2. Ninja

      ۲۷ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1028 ديدگاه)

      داخل متن صفر تا دویست اشتباهه صد تا ۲۰۰ درسته

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۱
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۳۰ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (4312 ديدگاه)

        درسته منم کمی به فیلم دقت کردم منظورش ۱۰۰تا۲۰۰هست…

        موافقم ۲
        مخالفم ۰
  2. Iman99

    ۲۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (526 ديدگاه)

    شتاب صد تا ۲۰۰ کیلومتر ۳.۹۵ شده تایم جالبیه
    تو خودروهای جاده ای اگه درست گفته باشم رکورد دست پورشه ۹ff Salvatore هست با ۲.۶ ثانیه
    تسلا هم که دوست داره با شتاب موتور های الکتریکی همه جا خودشو جا کنه اونم تایمش اندازه همینه ولی من زیاد باهاش حال نمیکنم چون واسه این کارا درون سوز باحال تره

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۱
    1. Joker

      ۲۷ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (370 ديدگاه)

      تسلا پلاستیکی کدوم تایمش مشابه اینه مهندس؟ تسلا هزار سال دیگم نمیتونه نزدیک به پرفورمنس درونسوزها بشه،یه جاروبرقی با مواد بازیافتی ساخته شده که فقط شتاب صفرتاصد داره با یه تلوزیون و یه فرمون که نصفشو موش کور خورده و نفهمیده چه ..هی خورده!

      موافقم ۲۱
      مخالفم ۱۲
      1. Iman99

        ۲۷ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (526 ديدگاه)

        آره دیگه گفتم منم ازش خوشم نمیاد ولی ظاهراً این تایم واسش ثبت شده دور از انتظار هم نبوده چون تو درگ یکی از بهترین تایم ها رو ثبت کرده
        ولی قطعا درون سوز یه چیز دیگس مثلا پورشه ۹۹۲ که لانچ و شتاب اولیه به قدری عالی داره که خودش یه جورایی شبیه الکتریکی ها شتاب گیری میکنه
        یا مثلا کی حاضره داج چلنجر هلکت یا دیمون رو ول کنه و تسلا رو انتخاب کنه فقط بخاطر چند دهم شتاب بیشتر

        موافقم ۶
        مخالفم ۱
  3. AMG GT R

    ۲۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (658 ديدگاه)

    نیسان gtr کلا تیون خورش خوبه

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۰
  4. Aboaldazl demon

    ۲۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (105 ديدگاه)

    عالی

    موافقم ۴
    مخالفم ۱
  5. mohamadreza

    ۲۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (203 ديدگاه)

    خدایی یه عده با چه رویی خودروسازی ژاپن رو با کره مقایسه میکنن ؟!
    اونموقع که ژاپن این هیولا رو میزد ؛ کره تازه داشت از توی پوست موز درمیومد :)))))))

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۸
    1. [email protected]@DRZ

      ۲۷ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (93 ديدگاه)

      کی حالا مقایسه کرد؟؟
      کره توی این چند ساله پیشرفت خیلی خوبی داشته ولی هنوز خیلی خیلی راه داره تا به ژاپن و پرفورمنس ژاپنیا برسه ……

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۳
      1. mohamadreza

        ۲۷ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (203 ديدگاه)

        من نمیدونم چند وقت هست که اومدی پدال
        ولی یه زمان ۸۰ درصد توهین ها و کل کل و دعوا ها مربوط به جنگ ژاپن و کره بود …
        روی سخنم با اونایی بود که کره رو برتر از ژاپن دونسته و به ژاپن توهین میکردن ….

        موافقم ۱۰
        مخالفم ۳
        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۳۰ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (4312 ديدگاه)

          برادر من این ماشین تا خرخره تیون شده! اگه دقت کنی محدودیت سرعت توی ژاپن وجود داره که بیشتر از ۱۸۰تا نمیتونن برونن! روی خود کیلومتر شمارشم هست! الانم که کره واقعاً عالی عملکرده طرفداری نمیکنم شما خودت مقایسه کن خودروهای الکتریکی هیوندای با تویوتا و سوبارو،پیشرفت کره‌ای ها هم عالی بوده…

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
  6. سید جواد روحانی . طرفدار بنز

    ۲۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (51 ديدگاه)

    این نسل gtr واقعا میشه گفت شزوع جدی افسانه gtr بود یه ماشین اسپرت با ظاهری ساده ، شاید جالب باشه که بدونید یکی از اصلی ترین دلایل ساخت این gtr به این گونه خارق العاده قهرمانی در مسابقات جایزه بزرگ ژاپن بود ، موتور این خودرو هم نسبت به گذشته کاملا دگرگون شده بود از تغییراتش میتونم به بلند تر شدن سیلندر ها و طول حرکت پیستون هاش اشاره کنم که باعث تراکم بیشتر موتور این ماشین ( RB26DETT ) نسبت به موتور نسل قبلی ( RB25 ) شده ، توربوشارژر نصب شده و قدرتش بسیار بسیار بیشتر شده بود ، با سیستم تعلیق و شاسی انعطاف پذیرش و سیستم چهارچرخ محرکش هندلینگ بسیار خوبی داشت و مهمتر از همه به هدفش رسید و ۲۹ قهرمانی در مسابقات جایزه بزرگ کسب کرد ، این موفقیت به حدی زیاد شده بود که فدراسیون مسابقات برای جلوگیری از کسل کننده شدن مسابقات ، قانون هارو عوض کرد و اونهارو به نفع آمریکایی ها کرد که حتی این هم باعث باخت این ماشین نشد ، به غیر از این پیروزی توانت در سال ۱۹۹۰ قهرمان مسابقه ۲۴ ساعته نوربورگرینگ بشود ، در پیست اسپا و ماکو هم برنده شد ، اما داستان اسم گودزیلا از کجا شروع شد ؟ در واقع از همینجا ، گیبسون اسپورت که یک تیم اتومبیلرانی استرالیایی بود با کمک بخش نیسموی نیسان یه خودرو با قطعات موتوری ارتقاع یافته ، سیستم تعلیق بهبود یافته ، معرفی کرد که توانست سه سال پیاپی قهرمان مسابقات تورینگ استرالیا شود ، این ماشین قهرمانی های بسیار دیگه ای هم کسب کرده و البته به لطف موتور تیون پذیرش به خودروی مورد علاقه تیم های شخصی مختلف و تیونر های مشهور تبدیل شده بود

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۱
    1. datsun

      ۲۷ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (2159 ديدگاه)

      R32 پر افتخار ترین gtr نیسان بود و طبق نظر سنجی که نیسمو برگزار کرد محبوب ترین gtr هم هست

      موافقم ۷
      مخالفم ۲
      1. datsun

        ۲۷ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (2159 ديدگاه)

        موتورهای rb شاهکار بودن و توبرخی نسخها مثل rb30 تا ۱۱ هزار هم دور میگرفتن

        موافقم ۱۲
        مخالفم ۲
      2. Karl Benz

        ۲۷ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (1875 ديدگاه)

        آره واقعا عالیه ولی بنظر من r34 جذابتره

        موافقم ۵
        مخالفم ۱
        1. Iman99

          ۲۸ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (526 ديدگاه)

          نیسان دوست داشتنی هست ولی خیلی بهتر از اینم هست مثلا پورشه که واقعا پیشرو و بهتر از اونه
          یا مثلا مرسدس تو فرمولاوان که بالاترین سطح هم هست به قدری پیشروتر و جلوتر از تیم های دیگه عمل کرده و بهترین و قوی ترین موتور تو فرمول یک رو ساخته که بخاطر عملکرد بالاتر ماشین مرسدس مجبور شدن قوانین رو عوض کنن تا تیم های دیگه باهاش کمی رقابت کنن کلا شرکت های آلمانی و امریکایی همیشه جلوتر از زمان خودشون عمل کردن و از همه نظر تو همه چیز بهترین بودن
          همین خودروهای نیسان با کمک شرکت های اروپایی و امریکایی طراحی و ساخته شدن مثلا خودروی لمانز نیسان که توسط شرکت هایی تو اروپا که تو موتور اسپرت سابقیه زیادی داشتن ساخته شده

          موافقم ۶
          مخالفم ۱
  7. میثم

    ۲۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2153 ديدگاه)

    واقعا چی شد ژاپن از اون دوران فاصله گرفت و شد یه سازنده اقتصادی صرف؟؟؟؟

    موافقم ۶
    مخالفم ۲
  8. شاپور

    ۲۸ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (106 ديدگاه)

    از اینکه عاشقان ماشین و تیونرها بعد چند دهه به اسکای لاین gt r32 توجه میکنن تعجب نکنید چون هنوز هم اصالت خاص ژاپنی داره و برا اونی که بخاطر عشقش اینو از ژاپن پیدا کرده و برده انگلیس تا بهش برسه و در عوض روح و روانشو با رانندگی لذت‌بخش محض به آرامش طولانی برسونه تعظیم میکنم

    موافقم ۲
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا