مقایسهٔ نسل‌های چهارم و پنجم نیسان میکرا

شنبه 24 مهر 1395 - 10:30
مطالعه 4 دقیقه
nissan-micra
نسل جدید نیسان میکرا در نمایشگاه پاریس امسال رونمایی شد. خودرویی که نسل قبلی آن از سال 2010 به بازار آمده و در بازار پررقابت هاچ‌بک‌های کوچک تحت...
تبلیغات

نسل جدید نیسان میکرا در نمایشگاه پاریس امسال رونمایی شد. خودرویی که نسل قبلی آن از سال 2010 به بازار آمده و در بازار پررقابت هاچ‌بک‌های کوچک تحت تأثیر سن و سال بالای خود قرار گرفته بود. حال برای فهمیدن تغییرات بین نسل چهارم و نسل جدید پنجم نیسان میکرا، این دو نسل را با یکدیگر مقایسه کرده‌ایم. قبل از اینکه نسل جدید خودرویی به بازار عرضه شود، نمایندگی‌ها سعی در فروش نمونه‌های باقی‌ماندهٔ نسل قبلی دارند و برای اینکه مردم را به خرید مدل‌های قدیمی ترغیب کنند تخفیف‌های زیادی را برای آن‌ها ارائه می‌کنند. این مقایسه کمک می‌کند بفهمیم که آیا خرید نسل چهارم نیسان میکرا با تخفیف زیاد بهتر است یا صبر کردن برای عرضهٔ نسل پنجم و خرید آن با قیمتی گران‌تر؟

طراحی خارجی

طراحی بیرونی مدل قدیمی کاملاً با خطوطی نرم صورت گرفت و هرگز تهاجمی به نظر نمی‌رسد درحالی‌که نسل جدید به‌شدت تحت تأثیر زیان طراحی فعلی نیسان با خطوطی تیز و تهاجمی شکل گرفته است. دماغهٔ کشیدهٔ میکرای جدید موجب شده که کشیده‌تر و کم ارتفاع‌تر به نظر برسد درحالی‌که در طرفین جلوپنجرهٔ جدید نیسان نیز دو چراغ تیز قرارگرفته‌اند. نسل جدید عریض‌تر و کم ارتفاع‌تر از قبل شده است به‌گونه‌ای که با کمتر از 4 متر طول و 1.7 متر عرض، میکرای جدید به رهبران کلاس سوپرمینی‌ها نزدیک‌تر شده است. همچنین طراحی جدید نسل پنجم میکرا علاوه بر زیبای بیشتر، هدف دیگری را هم دنبال کرده است که آن بهبود آئرودینامیک خودرو نسبت به نسل قبلی است. موضوعی که به کاهش مصرف سوخت و کاهش سروصدای باد کمک می‌کند.

طراحی داخلی

داخل نسل چهارم میکرا با طراحی دایره شکل، فرمان سه پره و طرح گِرد دکمه‌های روی کنسول وسط، نسبتاً کاربردی بوده و به‌راحتی قابل‌استفاده است اما این داشبورد قدیمی بوده و احساس ارزان‌قیمت بودن دارد؛ ولی مدل جدید جهشی عظیم در طراحی و کیفیت به سمت جلو داشته است. فضای داخلی نسل پنجم نه‌تنها کاملاً کاربردی است بلکه دوست‌داشتنی و زیبا هم هست. نصب یک صفحه‌نمایش 7 اینچی برای سیستم اطلاعتی-سرگرمی و فرمانی که شبیه فرمان سوپراسپرت GT-R است موجب شده ظاهر کابین میکرای جدید بسیار جوان‌تر و مدرن‌تر از قبل به نظر برسد. نیسان ادعا می‌کند که فضای داخلی نسل جدید میکرا چالشی برای رهبران این کلاس بوده و موقعیت رانندگی در آن به‌اندازهٔ کافی قابل تنظیم هست که طیف گسترده‌ای از رانندگان پوشش دهد. همچنین فضای سرنشینان عقب نیز به لطف افزایش ابعاد خودرو قطعاً بهتر از نسل قبلی شده است.

رانندگی و پیشرانه

نسل قبلی میکرا تنها با یک پیشرانهٔ 1.2 لیتری بنزینی در دو سطح قدرت مختلف عرضه می‌شد اما برای نسل جدید این ماشین طیف وسیعی از جدیدترین پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی رنو ارائه شده است. فعلاً برای میکرای جدید یک موتور 0.9 لیتری بنزینی توربو و یک واحد 1.5 لیتری دیزل ارائه شده است اما در آینده یک نمونهٔ 1 لیتری بنزینی نیز به لیست موتورهای آن افزوده خواهد شد. این موتورهای جدید به همراه طراحی آئرودینامیک‌تر میکرا به بهبود عملکرد و کاهش مصرف سوخت آن کمک شایانی می‌کنند. نسل جدید میکرا به سیستم «کنترل سواری فعال» نیسان مجهز شده است که به‌منظور کاهش تکان‌های خودرو، ترمز گیری و شتاب‌ گیری آرامی را اعمال می‌کند. این سیستم موجب سواری روان‌تری هنگام حرکت در جاده‌های خشن می‌شود. علاوه بر این‌ها عایق‌بندی صدای کابین نیز بهبود یافته که موجب کاهش سروصدای ورودی به اتاق شده و سفر لذت‌بخش‌تری را برای سرنشینان فراهم می‌کند.

تجهیزات

نسل قبلی میکرا ازلحاظ تجهیزات نسبت به نسل جدید کاملاً عقب‌افتاده است. سیستم اطلاعاتی-سرگرمی نسل چهارم بسیار ساده بوده و همچنین بسیاری از تجهیزات الکترونیکی ایمنی که موجب افزایش امتیاز در آزمون‌های تصادف یورو انکپ می‌شود در آن وجود ندارد؛ اما نسل جدید مجهز به تکنولوژی‌های ایمنی پیشرفته ازجمله سیستم هشدار خروج از خط و برای اولین بار در کلاس خود ترمز اضطراری خودکار با قابلیت شناسایی عابر پیاده و ترافیک شده است. سیستم اطلاعاتی-سرگرمی آن مجهز به ناوبری ماهواره‌ای بوده و با کارپلی اپل سازگاری دارد درحالی‌که در برخی تیپ‌ها سیستم صوتی Bose هم ارائه می‌شود.

قیمت

قیمت میکرای جدید هنوز اعلام نشده است اما اندازهٔ بزرگ‌تر و برخورداری از تکنولوژی‌های بسیار بهبودیافته در نسل جدید به معنی قیمت بالاتر خواهد بود به‌گونه‌ای که احتمالاً برچسب قیمتی تیپ پایهٔ آن به‌طور قابل‌توجهی بیشتر از قیمت 7,995 پوندی تیپ پایهٔ نسل قبلی خواهد بود. البته نیسان میکرا باید در بازار با رقبایی چون فولکس‌واگن پولو و رنو کلیو رقابت کند بنابراین به‌احتمال‌زیاد قیمتی بین 10 تا 12 هزار پوند خواهد داشت.

منبع: Carwow

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.