نیسان

ارائهٔ پیشرانهٔ سه سیلندر جدید برای نیسان روگ یا ایکس تریل

نیسان روگ برای مدل ۲۰۲۱ با نسل کاملاً جدیدی به بازار آمد اما پیشرانهٔ چهار سیلندر ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی آن کمی ضعیف بود. این مشکل اما برای مدل ۲۰۲۲ برطرف شده است زیرا نیسان برای این کراس‌اوور کامپکت بجای موتور قبلی یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری سه سیلندر جدید را در نظر گرفته که در عین مصرف کمتر، قدرت بیشتری نسبت به موتور تنفس طبیعی قبلی دارد. این پیشرانهٔ سه سیلندر جایگزین موتور چهار سیلندر تنفس طبیعی می‌شود و روگ مدل ۲۰۲۲ فقط با همین موتور جدید قابل خریداری خواهد بود.

این موتور جدید ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۳۰۵ نیوتن متر گشتاور دارد که به ترتیب ۱۱ و ۲۴ درصد از ۱۸۱ اسب بخار قدرت و ۲۴۵ نیوتن متر گشتاور موتور تنفس طبیعی قبلی بیشتر است. با وجود این افزایش قدرت، به گفتهٔ نیسان مصرف سوخت موتور جدید ۷.۱ لیتر در هر صد کیلومتر خواهد بود که ۰.۷ لیتر از قبل کمتر است. این پیشرانهٔ جدید که در تنسی ساخته می‌شود، از تکنولوژی ضریب تراکم متغیر نیسان بهره می‌برد که قبلاً در موتور ۲ لیتری توربوشارژ اینفینیتی QX50 دیده بودیم.

نیسان این پیشرانهٔ جدید را به نسل جدید گیربکس CVT Xtronic خود متصل کرده است که به سیستم پمپ روغن دوقلو مجهز است و ۳۲ درصد اصطکاک کمتری دارد. یکی از این پمپ‌ها که مکانیکی و کوچک است، برای تعویض دنده‌های آهسته و هنگام بار سبک استفاده می‌شود درحالی‌که پمپ دوم که الکتریکی است، در شرایط رانندگی سخت برای ایجاد جریان روغن بیشتر وارد عمل می‌شود.

این پیشرانهٔ جدید موجب افزایش قیمت جزئی نیسان روگ در مدل ۲۰۲۲ شده است به‌گونه‌ای که قیمت نسخه‌های محرک جلو ۶۵۰ دلار و قیمت نسخه‌های چهارچرخ محرک ۷۵۰ دلار بیشتر از قبل شده است. این یعنی قیمت تیپ پایهٔ S محرک جلو از ۲۶,۰۵۰ دلار به ۲۶,۷۰۰ دلار و قیمت تیپ پرچم‌دار پلاتینوم چهارچرخ محرک از ۳۷,۲۳۰ دلار به ۳۷,۹۸۰ دلار رسیده است. برای روگ مدل ۲۰۲۲ پکیج‌های سفارشی SV پریمیوم با قیمت ۲,۶۶۰ دلار و SL پریمیوم با قیمت ۱,۳۲۰ دلار هم ارائه می‌شود. نیسان روگ مدل ۲۰۲۲ از زمستان پیش رو قابل خریداری خواهد بود.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. محمدرضا

    ۲۸ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (424 ديدگاه)

    این چینی بازیا چیه خب معلومه نیسان روبه ورشکستگی میره.
    همون موتور ۲لیتریه توربو هم به عنوان آپشن اضافه میکردی.
    بازار آمریکا رو با اروپا اشتباه گرفته چون شریکش رنو هست.

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۱۷
    1. رضا 👉

      ۲۸ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (4 ديدگاه)

      ۲ لیتری توربویی در کار نبود اصلا!
      ۲.۵ لیتر تنفس طبیعی داشت که الان شد ۱.۵ توربو و چه بسا قویترم شد
      متنو کامل بخونید بعد کامنت بذارید

      موافقم ۱۶
      مخالفم ۶
      1. محمدرضا

        ۲۸ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (424 ديدگاه)

        منظورم همون موتوره که برای qx50 هم استفاده میشه

        موافقم ۴
        مخالفم ۱
    2. TOYOTA&FORD&MERCEDESBENZ

      ۲۹ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (123 ديدگاه)

      برای کراس اوور های خانوادگی نیسان این موتور مناسبه چون کسی بخواد نیسان سوار بشه. و افرود بره پاترول انتخاب میکنه

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
      1. محمدرضا

        ۲۹ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (424 ديدگاه)

        الان مثلا راو فور ۳۰۰اسبی هم داریم .لند کروز هم داریم.
        همه چیز که اسب بخار نیست.

        موافقم ۱
        مخالفم ۲
  2. میثم

    ۲۸ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2211 ديدگاه)

    بجای هزینه برای یه موتور جدید با ضریب کمپرس متغیر که معلوم نیست در درازمدت وضعیت استهلاکش چجوریه،
    همون قبلی رو هیبریدی میکرد که امتحان خودشو پس داده، هم استانداردهای آلایندگی رو پاس میکرد، هم اینکه مصرفش حدود صدی ۲ تا ۲.۵ لیتر کمتر میشد. الان صدی نیم لیتر کمتر شده.
    هزینه توسعه این موتور رو میداد برای باتری و موتور الکتریکی و متعلقاتش خیلی بهتر بود

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۴
    1. datsun

      ۲۸ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (2168 ديدگاه)

      کمپرس متغیر قبلی جوابش رو پس داد اوایل که تولید شد برخی گفتن خرابیش زیاده و استهلاک داره ولی جوابش رو پس داد نیسان رو این موتور ۲۰ سال کار کرد تا تولید انبوه شد

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۱
  3. ارسلان

    ۲۸ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (108 ديدگاه)

    چقد طراحی نیسان ایکس تریل نسبت به نسخه های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ که توی ایران هست بهتر شده مخصوصا کابین عالی شده /
    خب اینجا هم با اینکه سه سیلندره قدرتش چه اسب بخار و چه گشتاور بیشتر شده و ۲۰۱ اسب بخار شده
    و مصرف سوخت هم بهبود پیدا کرده /
    اصطحکاک گیربکس هم ۳۲ درصد کمتر شده
    اونوقت همش ۶۵۰ دلار افزایش داشته /
    اونوقت سایپا سقف کوییک رو رنگ میکنه ۱۵ تومن میشکه روی قیمت اسمشم میزاره نسخه ی آر

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۰
  4. datsun

    ۲۸ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2168 ديدگاه)

    آقای دهقان مصرف سوخت رو تو همه سایتها زدن ۵.۸ لیتر

    موافقم ۶
    مخالفم ۱
    1. میثم

      ۲۸ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (2211 ديدگاه)

      مصرفش اگه ۵.۸ باشه با این پرفورمنس خیلی عالیه

      موافقم ۴
      مخالفم ۰
    2. امیر دهقان

      ۲۸ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (516 ديدگاه)

      سلام
      طبق اعلام سازمان EPA آمریکا مصرف سوخت روگ با موتور جدید ۳۳ MPG هست که میشه معادل ۷.۱ لیتر در هر صد کیلومتر

      The old Rogue was rated at a combined 30 mpg in its most fuel-efficient front-wheel-drive form, whereas the new one is claimed to return 33 mpg.

      موافقم ۷
      مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا