ارائهٔ پیشرانهٔ سه سیلندر جدید برای نیسان روگ یا ایکس تریل
نیسان روگ برای مدل 2021 با نسل کاملاً جدیدی به بازار آمد اما پیشرانهٔ چهار سیلندر 2.5 لیتری تنفس طبیعی آن کمی ضعیف بود. این مشکل اما برای مدل 2022 برطرف شده است زیرا نیسان برای این کراساوور کامپکت بجای موتور قبلی یک پیشرانهٔ 1.5 لیتری سه سیلندر جدید را در نظر گرفته که در عین مصرف کمتر، قدرت بیشتری نسبت به موتور تنفس طبیعی قبلی دارد. این پیشرانهٔ سه سیلندر جایگزین موتور چهار سیلندر تنفس طبیعی میشود و روگ مدل 2022 فقط با همین موتور جدید قابل خریداری خواهد بود.
این موتور جدید 201 اسب بخار قدرت و 305 نیوتن متر گشتاور دارد که به ترتیب 11 و 24 درصد از 181 اسب بخار قدرت و 245 نیوتن متر گشتاور موتور تنفس طبیعی قبلی بیشتر است. با وجود این افزایش قدرت، به گفتهٔ نیسان مصرف سوخت موتور جدید 7.1 لیتر در هر صد کیلومتر خواهد بود که 0.7 لیتر از قبل کمتر است. این پیشرانهٔ جدید که در تنسی ساخته میشود، از تکنولوژی ضریب تراکم متغیر نیسان بهره میبرد که قبلاً در موتور 2 لیتری توربوشارژ اینفینیتی QX50 دیده بودیم.
نیسان این پیشرانهٔ جدید را به نسل جدید گیربکس CVT Xtronic خود متصل کرده است که به سیستم پمپ روغن دوقلو مجهز است و 32 درصد اصطکاک کمتری دارد. یکی از این پمپها که مکانیکی و کوچک است، برای تعویض دندههای آهسته و هنگام بار سبک استفاده میشود درحالیکه پمپ دوم که الکتریکی است، در شرایط رانندگی سخت برای ایجاد جریان روغن بیشتر وارد عمل میشود.
این پیشرانهٔ جدید موجب افزایش قیمت جزئی نیسان روگ در مدل 2022 شده است بهگونهای که قیمت نسخههای محرک جلو 650 دلار و قیمت نسخههای چهارچرخ محرک 750 دلار بیشتر از قبل شده است. این یعنی قیمت تیپ پایهٔ S محرک جلو از 26,050 دلار به 26,700 دلار و قیمت تیپ پرچمدار پلاتینوم چهارچرخ محرک از 37,230 دلار به 37,980 دلار رسیده است. برای روگ مدل 2022 پکیجهای سفارشی SV پریمیوم با قیمت 2,660 دلار و SL پریمیوم با قیمت 1,320 دلار هم ارائه میشود. نیسان روگ مدل 2022 از زمستان پیش رو قابل خریداری خواهد بود.