نیسان

نیسان ناوارا SL واریور 2023، وانت پیکاپی برای آفرود

نیسان و پریم کار با عرضه خودروی جدید ناوارا SL واریور در استرالیا سبد محصولات واریور خود را گسترش می‌دهند. این وانت خشن که از گارانتی کامل کارخانه سود می‌برد در جایگاهی پایین‌تر از ناوارا Pro-4X واریور قرار خواهد گرفت و گزینه‌ای پایه برای افرادی خواهد بود که توانایی‌های آفرود را اولویت اصلی خود می‌دانند. این وانت ژاپنی بر اساس نسخه دو کابین SL ناوارا شکل می‌گیرد اما در بخش ظاهری و شاسی بهبودهایی را نشان می‌دهد. هدف تیم پریم کار از تولید این خودرو ارائه سواری راحت در جاده و توانایی‌های آفرود قابل‌توجه در خارج از جاده بوده است.

کار را با ظاهر ناوارا SL واریور آغاز می‌کنیم که با میله فلزی دارای LED های یکپارچه و وینچ و گارد جلو از دیگر نسخه‌ها متمایز می‌شود. این وانت تازه‌نفس فاقد چراغ‌های جلوی LED مدل Pro-4X است اما چراغ‌های هالوژنی تریم SL در آن نیز عملکرد خوبی دارند. همچنین حفاظت زیر بدنه با برند ناوارا که رنگ مشکی دارد هم نصب شده است. به این موارد باید برچسب‌های واریور در پانل‌های جانبی و میله یدک کشی را اشاره کرد. ظرفیت یدک کشی ناوارا موردبحث هم به ۳۵۰۰ کیلوگرم می‌رسد.

رینگ‌های ۱۷ اینچی جدید با لاستیک‌های AT3 کوپر همراه شده‌اند تا کشش بسیار خوبی را در آفرود ایجاد کنند. قوس‌های چرخ پلاستیکی نیز پهنای بیشتر خودرو را پوشش می‌دهند. سیستم تعلیق ارتقا یافته این خودرو ۴۰ میلی‌متر افزایش ارتفاع دارد که منجر به ارتفاع ۲۶۰ میلی‌متری ناوارا SL واریور از سطح زمین می‌شود. این موضوع تأثیر مثبتی روی زاویه جمله گذاشته و آن را از ۳۲ به ۳۶ درجه رسانده است. زاویه فرار اما کاهش دارد و از ۱۹.۸ به ۱۹ درجه می‌رسد. فنرهای جدید بکار رفته در سیستم تعلیق باعث می‌شوند تکان های بدنه کمتر شود. دامپرهای جدید نیز پایداری بهتری را به ارمغان می‌آورند و از بازی خودرو در زمان حمل بار جلوگیری می‌کنند.

پریم کار در داخل کابین کف‌پوش‌هایی کاراتر را اضافه کرده و باقی بخش‌ها تغییر چندانی را نشان نمی‌دهد. ناوارا SL واریور همانند نسخه استاندارد از نمایشگر لمسی ۸ اینچی، نمایشگر ۷ اینچی بین پشت آمپرها، سیستم تهویه مطبوع دستی، سیستم صوتی با ۶ بلندگو، دوربین دنده‌عقب و درگاه USB سود می‌برد. زیر کاپوت این وانت پیشرانه ۲.۳ لیتری توئین توربوی دیزلی قرار دارد که قدرت و گشتاورش بدون تغییر به ۱۸۸ اسب بخار و ۴۵۰ نیوتون متر می‌رسد. این نیرو از طریق گیربکس ۶ سرعته دستی یا ۷ سرعته اتوماتیک به تمامی چرخ ها فرستاده می‌شود. قیمت نیسان ناوارا SL واریور در استرالیا از ۵۸ هزار دلار معادل ۴۰۳۱۶ دلار آمریکا برای مدل دستی شروع و به ۶۰۵۰۰ دلار استرالیا معادل ۴۲۰۵۴ دلار آمریکا برای مدل اتوماتیک می‌رسد. این وانت ۷۹۲۴ دلار آمریکا گران‌تر از نسخه استاندارد ناوارا SL بوده اما ۶۵۹۷ دلار آمریکا ارزان‌تر از نسخه پرچم‌دار ناوارا Pro-4X واریور خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. HesamS500

    ۷ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (121 ديدگاه)

    یک مشکل بزرگش به نظر من کابینه
    زیادی قدیمی میزنه

    موافقم 27
    مخالفم 3
  2. قاطر فروش

    ۷ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1102 ديدگاه)

    با این کابین معلومه مشتریا روی خوش نشون نمیدن تولیدش نمیکردن ب صرفه تر بود

    موافقم 6
    مخالفم 6
    1. Nima

      ۷ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1658 ديدگاه)

      بازار استرالیا وقتى به اتاق سرى ٧٠ با اون طراحى روى خوش نشون میده، این پیشش شاهه.
      کلا بازار عجیب و جالبیه استرالیا.
      پول لندکروز سرى ٢٠٠ رو میدن، ٧٠ میخرن.

      موافقم 13
      مخالفم 0
  3. JDM lover

    ۷ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    بنظرم اگه یکم روی کابینش کار کنن خیلی خوب میشه

    فقط یه سوال ، تویوتا تاکوما توی استرالیا عرضه میشه ؟

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. محمدرضا کاظمی

      ۷ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (6 ديدگاه)

      نه ، توی استرالیا هایلوکس عرضه میشه

      موافقم 1
      مخالفم 0
  4. امیرعلی

    ۷ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (310 ديدگاه)

    من اگه میخواستم ۴۰ هزار دلار پول خرج کنم برای خرید پیکاپ میرفتم پیکاپ امریکایی میخریدم نه نیسان ۱۰ سال پیش

    موافقم 2
    مخالفم 15
  5. Afg

    ۷ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (497 ديدگاه)

    پیکاپ بدی نیست برای بازار استرالیا اما میسان با اینکه پیکاپاهای خوبی میزنه فروشش اصلا خوب نیست مخصوصا تو امریکا و کانادا

    موافقم 4
    مخالفم 2
  6. R/T

    ۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (962 ديدگاه)

    کیت خیلی خوبی داره ولی کابین خیلی ساده ای داره

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا