نیسان

نیسان ایکس تریل ۲۰۲۳ جدید با پیشرانه قدیمی ۲.۵ لیتری عرضه شد

چهارمین نسل نیسان ایکس تریل (روگ) به زودی در بازار استرالیا عرضه می‌شود و این خودروساز ژاپنی مشخصات شاسی‌بلند تازه‌نفس خود را اعلام کرده است. زیرساخت ایکس تریل جدید پلتفرم CMF-C نیسان خواهد بود و زیر کاپوت آن نیز پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی با خروجی ۱۸۱ اسب بخاری و گشتاور ۲۴۵ نیوتون متری قرار خواهد گرفت. این همان پیشرانه‌ای است که در میتسوبیشی اوت لندر نیز دیده می‌شود و با یک گیربکس CVT همکاری می‌کند. نکته جالب اینکه پیشرانه موردبحث از نیسان روگ بازار آمریکای شمالی حذف شده و جای خود را به نمونه قوی‌تر و کم‌مصرف‌تر ۳ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو داده است.

چهار نسخه اصلی از ایکس تریل در استرالیا عرضه خواهد شد. مدل پایه با نام ST شناخته می‌شود و به‌صورت استاندارد با رینگ‌های ۱۷ اینچی، چراغ‌های جلو و عقب LED، ریل‌های سقف، حسگرهای پارک عقب، کروز کنترل تطبیقی، دستیار حفظ خودرو بین خطوط، پایش نقاط کور، هشدار ترافیک پشتی، تشخیص علائم ترافیکی و ترمز اضطراری خودکار در دسترس خواهد بود. یک پله بالاتر ایکس تریل ST-L قرار می‌گیرد. این مدل هم دارای رینگ‌های ۱۸ اینچی، حسگرهای پارک جلو، سیستم نیمه خودران نیسان پروپایلوت، شیشه‌های دودی، مه شکن، صندلی‌های عقب کشویی، پوشش چرم مصنوعی، صندلی‌های جلوی گرم شونده و دوربین ۳۶۰ درجه است.

دو مدل فول بعدی با نام های Ti و Ti-L شناخته می‌شود. مدل اول به رینگ‌های ۱۹ اینچی، سانروف پانورامیک، آینه دید عقب دیجیتال، درب پشتی برقی، چراغ‌راهنماهای LED، پوشش چرم کامل، نمایشگر ۱۲.۳ اینچی، پشت آمپرهای دیجیتال ۱۲.۳ اینچی، هدآپ دیسپلی ۱۰.۸ اینچی، شارژ بی‌سیم گوشی هوشمند و سیستم تهویه مطبوع ۳ ناحیه‌ای مجهز بوده درحالی‌که مدل Ti-L تجهیزات بیشتری همچون صندلی‌های حافظه‌دار، سیستم صوتی Bose با ۱۰ بلندگو، صندلی‌های عقب گرم شونده، غربیلک فرمان گرم شونده، درب پشتی برقی و هندزفری، استارت از راه دور پیشرانه و آفتاب‌گیر شیشه‌های عقب دارد. نیسان هنوز قیمت ایکس تریل ۲۰۲۳ جدید در استرالیا را اعلام نکرده است.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. زیزیگولو

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (3126 ديدگاه)

    یه بدی کمپانیای ژاپنی اینه که بروز رسانیای ظاهری که رو ماشیناشون انجام میدن خیلی محدود هستش

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۲
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (7172 ديدگاه)

    زمانی که هوندا نسل جدید و فعلی آکورد را معرفی کرد کسی یادش میاد که اومد به جای موتور ۲/۵ چهار سیلندر و همینطور ۳/۵ شیش سیلندر یه موتور ۱/۵ توربو چهار سیلندر گذاشت و همان موقع گفتم فاتحه‌ی رقابت با کمری را خوانده و باخته و همینطور هم شد که مثل اینکه دوباره برگشته به همان موتورهای قبلی ولی با بازده‌ی بیشتر !!!

    دقیقاً کاری که تویوتا به درستی انجام میده و میاد بِیس موتور را نگه میداره اما به روزرسانی میکنه که در نمونه‌های پایه‌ی کمری و راوفور از همان موتور قدیمی که ۱۷۸ اسب قدرت داشته حالا بالای ۲۰۵ اسب میگیره و در کنار موتور اصلی از مدل‌های مختلف موتور دیگر هم استفاده میکنه که یکی از دلایل ادامه‌ی موفقیت نسل‌هایش همین هست !

    نیسان هرچقدر هم که موتور جدید را خوب ارائه کنه باز نمیتونه زیر پدال گاز و تازه با اون گیربکس مصنوعی cvt مضخرف مثل موتور قبلی بازدهی داشته باشه و حتی اشتباه دیگرش گذاشتن موتور ۴ سیلندر ۲/۵ نسل قبلی روی جدید هست که هیچ بازدهی بیشتری نداشته !

    نیسان سواری بسیار دلچسبی نسبت به راوفور داره و چیزی از هوندا CRV کم نداره اما اگر اینطور ادامه بده در بحث فروش کم میاره ، ببینید کی گفتم !

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۶
  3. مسعود

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (465 ديدگاه)

    مهم ترین فاکتور یکی برای مردم حاشیه خلیج فارس یکی هم استرالیا استهلاک پایین خودرو (با توجه به مسیر های ناهموار و دشت و بیابونی این ۲ کشور) هست که این ۲ از مهم ترینای بازار محصولات ژاپنی هستن!
    حالا من استرالیا نرفتم ولی دبی که میرم هر چند مدت یکبار تور صحرا نوردی هم که شرکت کردم اکثر خودروهاشون تویوتا و نیسان هست (مدل های دیگه خیلی به ندرت مث g class و محصولات رنجروور ، جیپ و… باهاش افرود میرن) اخه حتی تو خود دبی هم این خودرو ها خرجشون واقعا سنگین هست!
    افرودر های دبی معمولا سمت خودرو های ۳ کشور یعنی المان ، انگلیس و سوئد بخاطر هزینه بالای سرویس و تعمیر نمیرن و هر کسی رفته باشه دبی با صحرا نوردای دبی سر و کار داشته باشه این حرفم رو تایید میکنه.
    اینارو گفتم که بگم چرا محصولات ژاپنی رو ظاهر و اپشن زیاد کار نمیکنن چون خودش بهتر از من و شما بازار خودش و نیاز هاشو میشناسه وگرنه تو این عصر اپشن و ظاهر جز پرفروش ترین های دنیا نبودن…

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۱
    1. ارین صاحب جمعی

      ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (818 ديدگاه)

      متاسفانه به همین دلیل کره ای فهمیدن که چجوری سرمایه گذاری کنن اونا رو تکنولوژی سرمایه‌گذاری کزدن و ژاپنی روی فروش بیشتر که از نظر من مردم با تکنولوژی در آینده قطعا بیشتر حال میکنن

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۱۲
  4. TML BN

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (545 ديدگاه)

    دیگه انگاری چراغ دو تیکه بد جوری مد شده خدا رحم کنه
    البته نیسان جز اولین دو تیکه ها بود

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۰
  5. علی جردن

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (53 ديدگاه)

    ایکی تریل شدیدا به یه موتور v6 وی‌سیکس نیاز داشت

    موافقم ۷
    مخالفم ۰
  6. ممد میر

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (43 ديدگاه)

    ژاپنی‌ها اگه روی ظاهر کار میکردن الان از کره ای عقب نمی‌موندن
    تو این چند سال رنوی فسقلی نصف سهام نیسان و میتسوبیشی با اون عظمت رو گرفت
    میتسوبیشی که کاملا نابود شد
    مزدا رو به نابودی
    فقط یه تویوتا و هوندا باقی موندن و نیسان هم هنوز فروش داره

    موافقم ۱
    مخالفم ۲۰
  7. مهیار

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این چه ترجمه ای هست که رو فیلم گذاشته؟

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  8. پدرام

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (286 ديدگاه)

    البته من کارشناس نیستم اما فکر می کنم موتور ۱.۵ لیتری سه سیلندر هر چند توربو برای نیسان ایکس تریل مناسب نیست چرا که هر طور باشه موتور همیشه توی زور و فشار هست و قاعدتا ۲۰۰ اسب عددی نیست که کسی باهاش تخته گاز نکنه و شتاب نگیره! هر چند دوام ژاپنی ها ثابت شده است همون ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی روی اگه با یه گیربکس غیر cvt تولید میکردن دیگه ضعف شتاب هم نداشت

    موافقم ۱
    مخالفم ۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا