تجربه و آزمایشنیسان

اولین تجربه رانندگی با نیسان Z جدید، تهدیدی جدی برای سوپرا

در دنیایی که خودروهای الکتریکی و کراس‌اوورها بر جاده‌ها حکمرانی می‌کنند، نیسان نیازی به ساخت یک کوپهٔ بنزینی دونفره ندارد زیرا در سال ۲۰۲۰ این شرکت تنها حدود ۲ هزار دستگاه از ۳۷۰Z به فروش رساند که تقریباً یک‌صدم فروش کراس‌اوور روگ است. حتی تویوتا سوپرا هم سالانه تنها حدود ۶ هزار دستگاه فروش دارد؛ بنابراین، مشخص است که امروزه ساخت کوپه‌های اسپرت اصلاً سودآور نیست اما بااین‌وجود، نیسان Z جدید به بازار آمده است. بهتر است سریع سر اصل مطلب برویم. این کوپهٔ جدید نیسان که نام بزرگی با پیشینهٔ ۵۳ ساله را پشت خود دارد، تعادل مناسبی بین جذابیت کلاسیک و پرفورمنس مدرن برقرار کرده و هرچند هنوز هم بر اساس پلت‌فرم فرم ۳۷۰Z قدیمی ساخته شده اما نسبت به آن بسیار بهبود پیدا کرده است.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

روی پیست

Z جدید نسبت به ۳۷۰Z قوی‌تر شده است. زیر کاپوت این خودرو دیگر خبری از پیشرانهٔ ۳.۷ لیتری V6 تنفس طبیعی قدیمی که یادگاری از خانوادهٔ موتورهای عضلانی VQ نیسان بود نیست و جای آن را یک ۳ لیتری V6 توئین توربوی جدید گرفته است. این موتور ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که نسبت به نسل قبلی ۶۸ اسب بخار و ۱۰۸ نیوتن متر افزایش یافته است. به لطف ارائهٔ حداکثر گشتاور بین دورهای ۱,۶۰۰ تا ۵,۲۰۰ rpm و حداکثر قدرت در ۶,۴۰۰ rpm، کوپهٔ جدید نیسان به همان اندازه‌ای که اعداد خروجی موتور نشان می‌دهند سریع احساس می‌شود هرچند که کات‌آف در ۶,۸۰۰ rpm کمی ضد حال است. بااین‌حال، پاسخ پدال گاز بسیار تیزتر از قبل شده است.

در Z جدید همچنین ساب‌فریم‌ها تقویت شده و بدنه مستحکم‌تر شده است. البته متأسفانه این اصلاحات مستلزم افزایش وزن بوده و کوپهٔ جدید در سبک‌ترین نسخه خود یعنی تیپ اسپرت با گیربکس دستی ۱۵۸۰ کیلوگرم وزن دارد که حدود ۲۰ کیلوگرم از سنگین‌ترین نسخهٔ ۳۷۰Z بیشتر است. در تیپ پرفورمنس با گیربکس اتوماتیک نیز این عدد به ۱۶۳۴ کیلوگرم می‌رسد و بنابراین Z جدید را واقعاً نمی‌توان در بخش خودروهای اسپرت سبک‌وزن قرار داد اما خوشبختانه، خروجی بالاتر موتور این اضافه‌وزن را جبران می‌کند.

برای آزمایش، نیسان هردو نسخهٔ دستی و اتوماتیک Z را در اختیار ما قرار داد. در ابتدا پشت نسخهٔ دستی در تیپ اسپرت نشستیم که با گشتاوری نرم، شتاب گیری‌های از حالت سکون را خیلی خوب انجام می‌داد. نیسان هنوز اعداد رسمی شتاب این خودرو را اعلام نکرده ولی احساس ما می‌گوید Z جدید با گیربکس دستی باید ظرف حدود ۴.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد. تیپ پرفورمنس مجهز به گیربکس اتوماتیک که بعداً با آن رانندگی کردیم، سریع‌تر احساس می‌شود. این تیپ صرف‌نظر از نوع گیربکس، به‌صورت استاندارد به لانچ کنترل مجهز است که برای حفظ چرخش توربوها و نه تایرها، دریچهٔ گاز را تنظیم می‌کند. گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک نیز با تعویض دنده‌های رعدآسا رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت ظرف ۴ ثانیه را کاملاً امکان‌پذیر می‌کند.

در پیچ‌ها

برای اینکه Z جدید با وجود اضافه‌وزن بتواند همچنان عملکرد خوبی در پیچ‌ها داشته باشد، مهندسان نیسان هندسهٔ سیستم تعلیق جلو را اصلاح کرده‌اند تا پایداری خودرو بهبود یابد. همچنین در هر چهار گوشهٔ خودرو حالا از کمک‌فنرهای قطورتری استفاده شده که جهش چرخ‌ها روی مسیرهای نامناسب را به حداقل می‌رساند. رینگ‌های سبک‌تر و لاستیک‌های پهن‌تر نیز این اصلاحات را تکمیل می‌کنند. به لطف این تغییرات، هرچند در تغییر جهت‌های سریع اضافه‌وزن خودرو اندکی قابل احساس است اما پیچ‌های تنگ را به‌خوبی طی می‌کند.

در جاده‌های بیابانی ناهموار نیز رانندگی با این کوپهٔ اسپرت ژاپنی به همان اندازهٔ پیست لذت‌بخش است. شاسی و فرمان Z به راننده اطلاعات زیادی می‌دهند تا نیروهای جی را در حد محدودیت‌های خودرو حفظ کند. گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک تنها دو حالت رانندگی شامل معمولی و اسپرت دارد اما به چیزی بیش از این هم نیازی نخواهد داشت. در حالت اول، بین نرمی و صرفه‌جویی در مصرف سوخت تعادل خوبی برقرار می‌کند و برای کسانی که علاقه‌ای به رانندگی تهاجمی ندارند انتخاب مناسبی خواهد بود.

بااین‌حال، زمانی که حالت اسپرت را انتخاب می‌کنیم، خودرو با تعویض دنده‌های سریع و معکوس دادن‌های جذاب، آن روی خود را نشان می‌دهد. با وجود این حالت، حتی به استفاده از پدال‌های تعویض دندهٔ دستی هم نیازی نخواهد بود زیرا گیربکس بر اساس سرعت، ترمز گیری و شتاب جانبی، بسیار خوب دنده‌ها را پیش‌بینی و تعویض می‌کند. بااین‌حال، قطعاً بسیاری از خریداران نیسان Z خواهان لذت رانندگی هستند و اینجا است که گیربکس شش سرعتهٔ دستی استاندارد وارد عمل می‌شود و سطحی از درگیری راننده را فراهم می‌کند که علاقه‌مندان به خودرو و رانندگی دوست دارند. دنده‌های مختلف این گیربکس در قسمت دسته‌دنده برای رانندگی‌های سریع از فواصل خوبی برخوردار هستند و به‌اندازه کافی از هم فاصله دارند تا راننده بتواند دندهٔ درست را انتخاب کند. همچنین دسته‌دنده دقیق و بدون مشکل عمل می‌کند و کلاچ هم هرچند کمی سنگین است ولی عملکرد با دقتی دارد.

داخل

نیسان Z جدید که بر اساس پلت‌فرمی با سن بیش از یک دهه ساخته شده است، چند ایراد دارد که همگی مربوط به داخل آن هستند. به‌عنوان‌مثال، کنسول میانی خودرو از پلاستیک خشک ساخته شده و هرچند نیسان جا لیوانی دومی را هم در این قسمت تعبیه کرده اما زیر یک زیر آرنجی با پد ضعیف پنهان شده است. متأسفانه این بدترین مشکل کابین Z جدید نیست زیرا قاب صندلی‌ها هم نسبت به ۳۷۰Z تغییری نکرده که این یعنی در اینجا هم شاهد همان موقعیت رانندگی هستیم که فضای سر آن با کلاه ایمنی بسیار کم است و برای رانندگی در مسافت‌های طولانی هم خبری از تکیه‌گاه ران پا نیست. همچنین صندلی شاگرد نیز کلاً قابلیت تنظیم ارتفاع ندارد. هرچند فوم صندلی‌ها برای Z جدید از نو طراحی شده اما همچنان کمی نازک احساس می‌شود و پس از چند ساعت رانندگی موجب خستگی خواهد شد.

این موارد و همین‌طور استفاده از برخی قطعات قدیمی بسیار ناامیدکننده هستند زیرا دیگر قسمت‌های کابین واقعاً زیبا به نظر می‌رسد. یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی جدید و یک نمایشگر لمسی مرکزی ۸ اینچی در تیپ پایه یا ۹ اینچی در تیپ پرفورمنس، علاقه‌مندان به تکنولوژی را راضی نگه خواهد داشت. استفاده از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی نیسان با چیدمان منطقی منوها هم در اینجا مثل پث‌فایندر آسان است؛ اما با وجود این ویژگی‌های مدرن، هنوز سه آمپر دایره‌ای آنالوگ در بالای داشبورد حفظ شده تا راننده را به یاد مدل‌های قدیمی Z بیندازد.

اصلی‌ترین برتری تکنولوژیک Z جدید نسبت به سوپرا اما سیستم‌های ایمنی آن است زیرا تمام تیپ‌های کوپهٔ اسپرت نیسان حتی نسخهٔ پایه با گیربکس دستی به‌صورت استاندارد به کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار و دستیار حفظ حرکت میان خطوط مجهز هستند. این سیستم‌ها حتی در ترافیک سنگین هم خیلی خوب عمل می‌کنند درحالی‌که امکان غیرفعال کردن آن‌ها هم وجود دارد تا هنگام رانندگی در جاده‌ای پرپیچ‌وخم مزاحم راننده نشوند. این در حالی است که هرچند سوپرا به‌صورت استاندارد از ترمز اضطراری و سیستم جلوگیری از خروج از خط برخوردار است اما کروز کنترل تطبیقی برای آن به‌صورت آپشن سفارشی ارائه می‌شود.

رقبا

هرچند سوپرا درواقع یک بی‌ام‌و با نشان تویوتا محسوب می‌شود اما اصلی‌ترین رقیب نیسان Z در بازار خواهد بود. هردو خودرو از پیشرانه‌های شش سیلندر توربو، انتقال قدرت محرک عقب و پرفورمنسی مشابه روی کاغذ برخوردار هستند اما شخصیت آن‌ها دو دنیای متفاوت است. سوپرا به لطف قطعات فنی ساخت باواریا و تنظیم کاملاً آلمانی سیستم تعلیق، شخصیت کاملاً رام و موقری دارد اما به همین دلیل، کوپهٔ تویوتا کمی سرد و پاستوریزه احساس می‌شود و بازیگوشی کمتری نسبت به Z دارد. از سوی دیگر، در نیسان همه‌چیز از صدای اگزوز گرفته تا سواری کمی خشن‌تر، راننده را بیشتر درگیر می‌کند.

تفاوت بعدی این دو خودرو در قیمت است. قیمت پایهٔ نیسان Z با احتساب ۱۰۲۵ دلار هزینهٔ حمل تا مقصد، از ۴۱,۰۱۵ دلار آغاز می‌شود و نمایشگر ۸ اینچی، رینگ‌های ۱۸ اینچی و پیشرانهٔ ۴۰۰ اسب بخاری را در اختیار خریداران قرار می‌دهد. تیپ پرفورمنس اما که سیستم صوتی Bose، صندلی‌های چرمی با گرم‌کن، نمایشگر بزرگ‌تر ۹ اینچی، دیفرانسیل لغزش محدود، ترمزهای بزرگ‌تر و رینگ‌های ۱۹ اینچی را اضافه می‌کند، ۱۰ هزار دلار گران‌تر خواهد بود.

این در حالی است که برای خرید یک سوپرا حداقل باید ۴۴,۵۶۵ دلار هزینه کرد که تازه با این قیمت موتور چهار سیلندر ۲۵۵ اسب بخاری ارائه می‌شود. برای ارائهٔ موتور شش سیلندر ۳۸۲ اسب بخاری در این خودرو تویوتا ۵۲,۹۲۰ دلار را مطالبه می‌کند و اگر خواهان کروز کنترل تطبیقی و سیستم پایش نقاط کور هم باشید باید ۳,۱۵۵ دلار دیگر پرداخت کنید. در این صورت، قیمت سوپرا به ۵۶,۰۷۰ دلار می‌رسد که حتی از گران‌ترین نسخهٔ نیسان Z با قیمت ۵۱,۰۱۵ دلاری هم پنج هزار دلار بیشتر است. علاوه بر این، در نیسان Z پایه با قیمت ۴۱ هزار دلاری هم همان موتور V6 توئین توربوی ۴۰۰ اسب بخاری ارائه می‌شود. البته مطمئناً نیسان Z به‌اندازهٔ سوپرا شیک نیست اما نادیده گرفتن ۴۰۰ اسب بخار قدرت با قیمت ۴۱ هزار دلار بسیار سخت خواهد بود.

مشخصات فنی

Nissan Z 2023

پیشرانه ۳ لیتری V6 توئین توربو
قدرت ۴۰۰ اسب بخار
گشتاور ۴۷۵ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دستی
محور محرک عقب
شتاب صفر تا ۹۶ ۴.۵ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ۱۱.۷ لیتر ترکیبی
ظرفیت سرنشین ۲ نفر
حجم صندوق بار ۱۹۵ لیتر
وزن ۱۶۰۴ کیلوگرم
قیمت پایه ۴۱,۰۱۵ دلار
قیمت تست‌شده ۵۱,۰۱۵ دلار
امتیاز ۸.۵ از ۱۰

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
Motor1

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. امیرحسین

    ۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (385 ديدگاه)

    ژاپنی اول نیسان دوم هوندا بعد میتسوبیشی بعد مزدا بعد تویوتا به نظرم

    موافقم 21
    مخالفم 58
    1. دکتر استاپ

      ۱ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (257 ديدگاه)

      این آخرین باره که در کل تاریخ میشه ی غول ژاپنی ۶ سیلندر با گیربکس دستی گرفت
      حیف که ایرانیم😔

      موافقم 62
      مخالفم 7
    2. Saipa

      ۱ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (122 ديدگاه)

      با این توی خیابون های تورنتو دور دور کنی و از کش های ددی لذت ببری و برای مردم زحمت کش ایران که با خرید خودرو ایرانی پول های توی حسابتو زیاد تر میکنن آرزوی سلامتی کنی😐😐😐

      موافقم 43
      مخالفم 12
      1. Saipa

        ۱ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (122 ديدگاه)

        دوستان کلاسهای فشرده ترول بازی با اکانت های مختلف با تدریس خود بنده قراره برگذار بشن تایم رو اعلام خواهم کرد😂😂😂😂

        موافقم 28
        مخالفم 8
  2. javadhy

    ۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (331 ديدگاه)

    به نظرم ماشین بسیار خفنیه و تمام ویژگی های یه کوپه اسپرتو داره و در کل برام بر تویوتا ارجحیت داره من تازه الان متوجه شدم چقدر پشتش شبیه 300zهست

    موافقم 40
    مخالفم 7
  3. TML BN

    ۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1058 ديدگاه)

    خدایی پشتش خیلی خوب از آب در اومده

    موافقم 44
    مخالفم 6
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      فقط پُشتِش !!!

      حاجی کل این ماشین خوب از آب در اومده !

      مدت‌ها بود که نیسان محصولی به این خوبی ارائه نکرده بود !

      موافقم 28
      مخالفم 5
  4. new reventon

    ۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (394 ديدگاه)

    احساس میکنم این ماشین همون موفقیتی رو تکرار کنه که سوپرا نسل قدیم و نسان اسکای لاین داشته
    هم از نظر طراحی که خیلی رترو و کلاسیکه و هم از نظر موتوری که بنظر موتور وحشی میاد

    موافقم 44
    مخالفم 3
  5. مازیار

    ۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2483 ديدگاه)

    نمای جلوش بخاطر داشتن تنها یک ورودی هوا که اونم در نهایت سادگی طراحی شده و لپی های کنجی صاف همچنین چراغ هایی که باز هم سادگی الگوی اصلیش هست، انگار کم و کسری داره اما نمای جانبی و پشتی خوبه

    موافقم 17
    مخالفم 4
  6. meysam

    ۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3540 ديدگاه)

    نمای پشت و خط سقف عالیه
    نمای جلو خیلی خامه
    من برای این احترام بمراتب بیشتری نسبت به سوپرای قلابی قائلم. خون ژاپنی تو رگهاشه
    تویوتا اگه میومد با مشارکت سوبارو سوپرای جدید رو میزد خیلی عالی میشد.
    دقیقا همون برنامه مشارکتی که برای GR86 و BRZ پیاده کردن
    حتی میتونست انجین وی6 توربوی کمری که تو محصولات لوتوس غوغا کرده رو استفاده کنه
    بخاطر کاهش هزینه که در ابتدای این مقاله هم اشاره شده با بی ام و همکاری کرد ولی وجحه نام سوپرا رو حسابی برد زیر سوال

    موافقم 22
    مخالفم 5
    1. 2311

      ۱ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (527 ديدگاه)

      از انجین مهمتر، پلتفرمه
      که پلتفرم و شاسی جدید بی ام و به مراتب بهتره
      پس تصمیم تویوتا کاملا عاقلانه بوده
      که نیاز نباشه یه ماشین جدید توسعه بده

      موافقم 15
      مخالفم 4
    2. M

      ۱ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (180 ديدگاه)

      فقط ی همکاری ساده نبوده که بی ام و ی ماشین به تویوتا بده اونم rebadge کنه.
      علاوه بر اینها بی ام و در تحقیق توسعه مواد سبک وزن ,موتور و ترمز های سرامیکی به تویوتا کمک میکرده و تویوتا هم در زمینه هیبرید به بی ام و کمک میکرده(منظورم انتقال دانش فنی) ولی مهم ترین بخش این همکاری مربوط به supply chain بوده برای بی ام و چون بی ام و مثل بنز یک شرکت بسیار بزرگ نیست و یا مثل پورشه و audi زیر بیرق فولکس نیست نمیتونست مواد مورد نیازش رو با قیمت مناسب تهیه کنه پس با تویوتا که تولید زیادی داره همکاری میکنه تا بتونه هزینه های مونتاژ رو بیاره پایین.
      ضمنا نیسان ی شرکت ورشکسته ژاپنی هست بعد از رفتن Carlos Ghosn که قابل قیاس با تویوتا و بی ام و نیست از لحاظ امکانات مالی و توانایی های فنی . این ماشین پلتفرمFM نیسان برای سال 2003 هست .تقریبا ی چیز تو مایه های دنا و سمند ایراخودرو خودمونه اما خب تغییراتش خیلی بیشتره

      موافقم 10
      مخالفم 14
      1. HamiD

        ۱ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (2444 ديدگاه)

        پس یه چیز تو مایه های دنا و سمند ایران خودروی خودمونه …
        عجب …

        موافقم 16
        مخالفم 2
      2. datsun

        ۱ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (3499 ديدگاه)

        پلتفرم که بدون تغییر نمودنده بهینه شده تو هر نسل دلیلی بر ضعف نیست این مساله شما همین 911 رو ببین تو کل تاریخچه پنجاه و اندی سال کلا سه تا پلتفرم عوض کرده تویوتا هم که مطمئنا به خاطر توقیف تولید چندین ساله سوپرا مجبور بوده یه پلتفرم کاملا جدید طراحی کنه.

        موافقم 22
        مخالفم 0
  7. hssn

    ۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (477 ديدگاه)

    تقریبا همه ویدیو های بررسی ای که توی یوتیوب ازش دیدم ازش کاملا راضی بودن و تعریف زیادی میشد ازش
    خوشحالم نیسان برای برگشت نیسان Z انقدر خوب کار کرد از هر نظر ، بهترین جایگزین ممکن

    موافقم 25
    مخالفم 2
  8. datsun

    ۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3499 ديدگاه)

    وزنش ۱۴۷۵ کیلوِ آقای دهقان

    موافقم 15
    مخالفم 2
  9. Taha Malek

    ۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (914 ديدگاه)

    نیسان z همه نسلاش تقریبا به بهترین شکل یه ماشین اسپورت ژاپنی فان جذاب بوده و این یکی هم هست خیلی ماشین خوبیه
    +طراجی
    +پرفورمنس
    +قیمت
    +امکاناتو آپشن های مناسب
    خوشا به حال جوونی که جوونیش با تو میگذره

    موافقم 23
    مخالفم 1
  10. دکتر

    ۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (338 ديدگاه)

    یه خودرو یونیک ساده و جذاب،یه طراحی که سالها موندگار خواهد موند،من اینو به سوپرا واقعا ترجیح میدم،و فکر میکنم فروش بسیار خوبی خواهد داشت

    موافقم 14
    مخالفم 4
  11. محمدب

    ۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (212 ديدگاه)

    در حدی که ی که براش تبلیغ شدنبود

    موافقم 6
    مخالفم 11
  12. محمد هادی

    ۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2142 ديدگاه)

    من فقط به همین حد سخن درمورد این ماشین بسنده میکنم
    و اون این که
    توی این هفت بیجار بازار و ماشینای شتر گاو پلنگی که به زور میخوان به ما بخورونن که الان ماشین باید اینطوری باشه
    وجود این خودروی اصیل و موندگار،که خون گذشتگان ژاپنی تو رگهاشه یککک غنیییمت بزررررگ جنگیه!
    عشقست اسپرتی ژاپنی
    عشقسست نیسان زد
    عشششقسست هوندا NSX
    عششقسست میتسوبیشی ۳۰۰۰جی تی
    عششقسسست مزدا RX7
    البته من یکک ❤️بی ام و❤️ باز قههاااارم
    میدونم ربطی نداشت!
    روز خوش

    موافقم 11
    مخالفم 5
  13. R@m!n

    ۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    شخصیت و اصالت چیزیه که سوپرا جدید ازش محرومه. این نیسان محصولیه که مطمئنن باز هم موفقیت های سری Z رو ادامه میده.

    موافقم 19
    مخالفم 3
  14. Ilia2008

    ۲ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (163 ديدگاه)

    ماشین های ژاپنی یه چیز دیگه هستن من خودم عاشق ماشین های آمریکایی هستم ولی از نظرم ماشین های ژاپنی ، با اصالت ، ساده و در عین حال زیبا هستن ، مثلا وقتی به تویوتا ها و هوندا های قدیمی نگاه می کنم زیبایی می بینم ، طراحی‌شده خیلی سادست ، اما این سادگی طاهر زیبایی بهشون بخشیده .

    موافقم 5
    مخالفم 1
  15. Hadi

    ۲ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (580 ديدگاه)

    این ماشین واقعا با این قدرت طراحی امکانات و پرستیژ معرکس 😍
    اینو به سوپرا ترجیح میدم 👌🏼…

    موافقم 8
    مخالفم 2
  16. محمد

    ۲ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    نیسان، بزرگترین افتخار خودروسازی ژاپنه😍😍

    موافقم 6
    مخالفم 0
  17. Jdm باز

    ۲ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    بسیار عالییییییییه

    از اون‌خودرو ها هست که مثل سوپرا نسل قبل یا اسکایلاین gtr ماندگار خواهد بود

    موافقم 5
    مخالفم 1
  18. رامتین

    ۲ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3048 ديدگاه)

    عالیه اما از موتور 6 سیلندر 3 لیتری حداقل 500 نیوتن متر باید گشتاور میگرفت. این یک ایراد فنی هست بنظرم.

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا